Dakar és Terep-rallye

WRC, MNASZ, F1, GT, Rallycross stb..

Moderator: Moderátor

Post Reply
User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Dakar és Terep-rallye

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 11:05

Nem tudtam hova tegyem ezt, úgyhogy ide. :)
Én minden évben követem a Dakart. Nekem tetszik ez is. Ezt is fogom ha tudom. Ha más is akkor van értelme a topicnak.
Last edited by Papa_G on 2007 Wed Feb 07 18:04, edited 1 time in total.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Iceman
[RRH] Tag
Posts: 12155
Joined: 2005 Sat Nov 05 19:46
Location: Bonyhád/Kecskemét
Contact:

Post by Iceman » 2006 Thu Dec 14 11:30

Mikor kezdődik? :think:
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 11:37

Velner Viktor @ Csüt. Dec. 14, 2006 11:30 am wrote:Mikor kezdődik? :think:
Január 6.
Mindjárt írok magyar vonatkozású dolgokat
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Iceman
[RRH] Tag
Posts: 12155
Joined: 2005 Sat Nov 05 19:46
Location: Bonyhád/Kecskemét
Contact:

Post by Iceman » 2006 Thu Dec 14 11:40

Papa_G @ Csüt. Dec. 14, 2006 11:37 am wrote:Január 6.
Mindjárt írok magyar vonatkozású dolgokat
Az jó, az Eurosport műsorában mindig írnak ilyen Dakar-rali dolgokat, és nem tudom mire vélni. Csak aszittem már elkezdődött. :D
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 13:18

Magyarok:
Motorosok:
DESI JANOS; KTM; MOL DAKAR TEAM
HERMANN HENRIK; KTM; PADA RALLY TEAM
KATAI PETER; KTM; MOL DAKAR TEAM
Autósok:
KRISTOF MARTON - SIMON PETER; BOWLER; PREMIER MOTOSPORT CLUB
PALIK LASZLO - DARAZSI GABOR; NISSAN; RTL MOTORSPORT KLUB
KIS SANDOR - CZEGLEDI PETER; NISSAN; RTL MOTORSPORT KLUB
SZALAY BALAZS - BUNKOCZI LASZLO; OPEL; OPEL RACING TEAM
Kaminyon:
DARAZSI ZSOLT - LAKLOTH ALADAR - SZALAI NORBERT; MAN; OPEL RACING TEAM
SZALLER ZOLTAN - POCSIK LAZLO KAROLY - HAJNAL KAROLY; MAN; RTL MOTORSPORT KLUB
SZOBI BALAZS - EDER ATTILA - JOBBAGY AKOS; MAN; FLEX DAKAR TEAM
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 13:29

Rallysok a dakaron:
MIKY BIASION - Fiat Panda
GUERLAIN CHICHERIT - BMW
SIMON JEAN-JOSEPH - Buggy
FREDDY LOIX - Honda
CARLOS SAINZ - VW
ARI VATANEN - VW

És még sok innenonnan ismert név.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Posts: 5309
Joined: 2005 Mon Sep 19 20:28
Location: Budapest

Post by Agrakos » 2006 Thu Dec 14 14:31

Papa_G @ Csüt. Dec. 14, 2006 1:18 pm wrote:PALIK LASZLO - DARAZSI GABOR; NISSAN; RTL MOTORSPORT KLUB
:banana: :banana3: :D
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Image
Image

User avatar
Iceman
[RRH] Tag
Posts: 12155
Joined: 2005 Sat Nov 05 19:46
Location: Bonyhád/Kecskemét
Contact:

Post by Iceman » 2006 Thu Dec 14 14:47

Agrakos @ Csüt. Dec. 14, 2006 2:31 pm wrote::banana: :banana3: :D
Most jön az Ellenkormányzási kísérletek című videó X+1-edik része. :D
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 14:48

Agrakos @ Csüt. Dec. 14, 2006 14:31 pm wrote::banana: :banana3: :D
:D
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Posts: 5309
Joined: 2005 Mon Sep 19 20:28
Location: Budapest

Post by Agrakos » 2006 Thu Dec 14 15:10

Velner Viktor @ Csüt. Dec. 14, 2006 2:47 pm wrote:Most jön az Ellenkormányzási kísérletek című videó X+1-edik része. :D
Maj mostan a laccci gyerök megmutatja ki a legíny a gáton, osz mán a prológon leírja az ótót. :D
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Image
Image

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2006 Thu Dec 14 16:13

Szalay új autója:
Image

OPEL ANTARA
Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Szélesség: 1999 mm
Magasság: 1886 mm
Hosszúság: 4720 mm
Futómű: elől független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók
Rugóút: elől 250 mm, hátul 300 mm
Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva)
Kuplung: Tilton 3 tárcsás, 7 1/4 inch átmérőjű
Osztómű: X-track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline 16 collos magnézium ötvözet
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 55 kg


Motorparaméterek
Típus: LS6 alumínium
Hengerűrtartalom: 5692 kcm, V8-as
Teljesítmény: 395 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték: 510 Nm
Vezérlés: Motec M800
Speciális levegőszűkítő: 37.2 mm
Fogyasztás: 60 liter/100 km
Végsebesség: 186 km/óra
Gyorsulás: 7,8 másodperc alatt 0-100 km/órára
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Posts: 16351
Joined: 2006 Tue Feb 21 18:39
Location: Egercsehi/Budapest
Contact:

Post by Bóta Róbert » 2007 Wed Jan 03 22:53

www.youtube.com/watch?v=z0TlJufiUWA

Kiváncsi vagyok,mit fog ez kibírni,nekem az a tippem,hogy valahol fel fog dőlni! :D

User avatar
csery
[BRH] Tag
Posts: 2250
Joined: 2006 Tue Feb 28 19:32
Location: Esztergom

Post by csery » 2007 Wed Jan 03 23:11

Bóta Róbert @ Szer. Jan. 03, 2007 10:53 pm wrote:www.youtube.com/watch?v=z0TlJufiUWA

Kiváncsi vagyok,mit fog ez kibírni,nekem az a tippem,hogy valahol fel fog dőlni! :D
szombaton már rajtolnak is mi?!....kivancsi leszek a Palik Lacikara most miét töri majd el... :D

User avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Posts: 16351
Joined: 2006 Tue Feb 21 18:39
Location: Egercsehi/Budapest
Contact:

Post by Bóta Róbert » 2007 Wed Jan 03 23:14

csery @ Szer. Jan. 03, 2007 11:11 pm wrote:szombaton már rajtolnak is mi?!....kivancsi leszek a Palik Lacikara most miét töri majd el... :D
Ja,végre történik vmi,jó ez ilyenkor a holtidőben,én szeretem! :)

F1Lacikára én is kiváncsi leszek,most mit újít!? :D

User avatar
csery
[BRH] Tag
Posts: 2250
Joined: 2006 Tue Feb 28 19:32
Location: Esztergom

Post by csery » 2007 Wed Jan 03 23:16

Bóta Róbert @ Szer. Jan. 03, 2007 11:14 pm wrote:Ja,végre történik vmi,jó ez ilyenkor a holtidőben,én szeretem! :)

F1Lacikára én is kiváncsi leszek,most mit újít!? :D
jah..énis szoktam nézni meg birom is...föleg a motorosokat, motorral elég kemény lehet végig menni

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Thu Jan 04 01:21

Én is szeretem. Ha beindul az üzem fogom mondani a napi dolgokat. Meg várok is érdekességeket.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Posts: 5309
Joined: 2005 Mon Sep 19 20:28
Location: Budapest

Post by Agrakos » 2007 Thu Jan 04 08:09

Papa_G @ Csüt. Jan. 04, 2007 1:21 am wrote:Én is szeretem. Ha beindul az üzem fogom mondani a napi dolgokat.
Mivel én fenn nem maradok hajnalig, hogy megnézzem az erősport összefoglalóját, ezért ennek nagyon örülök! :)
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Image
Image

User avatar
Pazmandi Peti
[TVR] Tag
Posts: 1508
Joined: 2006 Fri Oct 27 14:26
Location: Miskolc

Post by Pazmandi Peti » 2007 Thu Jan 04 09:50

Arról a pandáról durva a video, de úgy gondolom, hogy a Pajerosoknak nem kell tartani tőlük! Talán Schlesser, De Viliers lehet még jó, de én idén is Pajeros sikert várok!

Peterhansel jó lehet! A motorosok mezőnye talán annyira engem nem érdekel, nem vonzódok a motorokhoz, de már várom nagyon a versenyt!

Ti kiket tartotok esélyesnek?
"ó a csudimudiba!"

User avatar
Pazmandi Peti
[TVR] Tag
Posts: 1508
Joined: 2006 Fri Oct 27 14:26
Location: Miskolc

Post by Pazmandi Peti » 2007 Thu Jan 04 09:55

Esélyesek a Nemzetisport szerint:

Luc Alphand:
Nemzetisége: francia
Születési idő: Briançon (Franciaország)
Születési hely: 1965. augusztus 6.
Bemutatkozása a Dakar-ralin: 1998
Sikerei a Dakar-ralin: 1. hely az autósoknál (2006), 2. hely az autósoknál (2005)
Sikerei alpesi síben: összetett Vk-győztes (1997), Vk-győztes lesiklásban (1995, 1996, 1997), Vk-győztes szuper G-ben (1997), 12 Vk-futamgyőzelem, vb-bronzérmes lesiklásban (1996), junior világbajnok lesiklásban (1983)
Idei autója: Mitsubishi Pajero


Stephane Peterhansel:
Nemzetisége: francia
Születési idő: 1965. augusztus 6.
Születési hely: Échenoz-la-Méline (Franciaország)
Sikerei a Dakar-ralin: 1. hely motorkerékpárral (1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998); 1. hely autóval (2004, 2005)
Egyéb sikerei: kétszeres enduro-világbajnok; az Atlasz-rali győztese motorral (1990), a Párizs-Peking-rali győztese motorral (1992), a Tunézia-rali győztese motorral (1990, 1994, 2002)
Idei autója: Mitsubishi Pajero


Maszuoka Hirosi:
Nemzetisége: japán
Születési idő: 1960. március 13.
Bemutatkozása a Dakar-ralin: 1987
Sikerei a Dakar-ralin: 1. hely az autósoknál (2002, 2003), 2. hely az autósoknál (2001)
Idei autója: Mitsubishi Pajero


Ari Vatanen:
Nemzetisége: finn
Születési idő: 1952. április 27.
Születési hely: Tuupovaara (Finnország)
Civilben: az Európai Parlament képviselője
Bemutatkozása a rali-világbajnokságban: 1974
Sikerei a Dakar-ralin: 1. hely az autósoknál (1987, 1989, 1990, 1991)
Egyéb sikerei: rali-világbajnok (1981), 10x futamgyőztes a rali-vb-n
Idei autója: Volkswagen Touareg


Carlos Sainz:
Nemzetisége: spanyol
Születési idő: 1962. április 12.
Születési hely: Madrid (Spanyolország)
Bemutatkozása a Dakar-ralin: 2006
Sikerei a Dakar-ralin: –
Bemutatkozása a rali-világbajnokságon: 1987
Egyéb sikerei: 2x rali-világbajnok (1990, 1992), 26x futamgyőztes a rali-vb-n
Idei autója: Volkswagen Touareg


Jean-Louis Schlesser:
Nemzetisége: francia
Születési idő: 1948. szeptember 12.
Születési hely: Nancy (Franciaország)
Bemutatkozása a Dakar-ralin: 1984
Sikerei a Dakar-ralin: 1. hely az autósoknál (1999, 2000)
Egyéb sikerei: 5x tereprali-világbajnok (1998, 1999, 2000, 2001, 2002), Formula–3-as Európa-bajnok (1981), 2. hely a Le Mans-i 24 órás versenyen (1981), sportkocsi-világbajnok (1989-1990), 11. a Formula—1-es Olasz Nagydíjon (1988)
Idei autója: Schles-Ford-Raid
"ó a csudimudiba!"

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Thu Jan 04 11:06

Peeetike @ Csüt. Jan. 04, 2007 9:50 am wrote:Arról a pandáról durva a video, de úgy gondolom, hogy a Pajerosoknak nem kell tartani tőlük! Talán Schlesser, De Viliers lehet még jó, de én idén is Pajeros sikert várok!

Peterhansel jó lehet! A motorosok mezőnye talán annyira engem nem érdekel, nem vonzódok a motorokhoz, de már várom nagyon a versenyt!

Ti kiket tartotok esélyesnek?
Hát szerintem most is úgy lesz, hogy az elején még villogni fognak a különböző autók. Pl VW, Nissan. Aztán mikor beérnek a homokba, amiből idén több lesz mint az elmúlt évekeben, a micuk úgy elmennek, hogy már csak az előnyüketkell beosztani majd.
Én mindenképpen Peterhanselt tartom a legesélyesebbnek.
Persze előfordulhatvalami gond mint tavaj, aminek következtében nem ő nyert, de abban szerintem biztosak lehetünk, hogy Micu lesz a győztes megint. Ha nem akkor az csak jó, mert akkor Sainz vagy Vatanen. :D
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 11:40

Image
Palikék autója:
Versenyző: Palik László
Navigátor: Darázsi Gábor

Motor: V alakban 6 hengeres

Szelepek: száma 24

Lökettérfogat: 3500 cm3

Lőerő: 280

Nyomaték: 385 Nm

Hajtás: Egytárcsás szinter kuplung, elöl-hátul-középen önzáró differenciálművek

Sebességváltó: 6 sebességes Sadev szekvenciális versenyváltó, állandó négy kerék hajtás

Futómű: Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés
Kerekenként: két Technosport állíható lengéscsillapító
Hátul: merevhíd
Kerekenként: 2 King állítható lengéscsillapító, felütésgátlóval

Kerekek: 7X16 O.Z. felnik

Gumiméret: 235/85 BF-Goodrich

Hossz / Szélesség / Magasság: 4800 / 1997 / 1800 mm

Végsebesség: 147-174 km/h áttételtől függően

Fogyasztás: 30-50 l terepviszonyoktól függően

Súly: 1820-1950 kg, versenytől függően (sivatagi, homokos, murvás, köves)

Tank: 470 literes FT-3 biztonsági üzemanyag tartály

Pótkerék: 2 db

Egyebek: Hidraulikus kiemelő rendszer

Navigációs rendszer: 2 db Terra Trip 303 méterszámláló
Last edited by Papa_G on 2007 Fri Jan 05 11:51, edited 1 time in total.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 11:42

ImageKisék autója:

Motor: Nissan VQ40 4,0 V6, 24V (300 LE, 470 Nm)

Sebességváltó: Sadev 6 fokozatú szekvenciális versenyváltó

Hajtás: állandó négykerékhajtás, egytárcsás szinter kuplung, elöl,hátul és középen önzáró differenciálművek

Üzemanyagtartály: 470 literes FIA FT3 biztonsági üzemanyagtartály

Kerekek: 7x16 RAYS vagy OZ könnyűfém keréktárcsák,235/85R16 BF Goodrich gumiabroncsok, hidraulikus vagy pneumatikus önemelő rendszer

Futómű: Elől-hátul kettős kereszt-lengőkaros független felfüggesztés, kerekenként két saját fejlesztésű lengéscsillapítóval

Navigációs rendszer: 2 db Easy Trip GPS, Iritrack online nyomkövető, Sentinel figyelmeztető rendszer

Érdekes, hogy most erősebb autóval megy mint Palik. Mondjuk ennek örülök. Én Kiséktől várom a legjobb részeredményeket.
Ja azt nemis figyeltem, hogy most nem egy csapatban mennek. (talán)
Ja de. d3
Last edited by Papa_G on 2007 Fri Jan 05 13:34, edited 3 times in total.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 11:46

Image
Darázsiék kamionja:
Technikai adatok:

Típusa: MAN 18.285

Teljesítmény: 450 Le

Forgatónyomaték: 650 Nm

Futómű: elől-hátul merevhíd, kerekenként 2 öhlins lengéscsillapítóval

Benzintank: 2 db, összesen 1000 liter

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás: 13,8 mp. (0-100)

Súly: üresen 7 tonna, alkatrészekkel, tele tankkal 9 tonna

Váltó: ZF 16 sebességes felezős

Differenciálmű: elől 13 tonnás, merevhidas, elektronikusan zárható hátul 9 tonnás, merevhidas, elektronikusan zárható

Automata kerékfújó rendszer: Syegon típusú

Gumik: Michelin XZL 20 inch

Felépítmény: alumínium
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Posts: 3153
Joined: 2005 Wed Nov 30 11:05
Location: Abony
Contact:

Post by Retkes Péter » 2007 Fri Jan 05 11:55

Papa_G @ Pént. Jan. 05, 2007 11:5 wrote:Kisék autója:

Motor: Nissan VQ40 4,0 V6, 24V (300 LE, 470 Nm)

Sebességváltó: Sadev 6 fokozatú szekvenciális versenyváltó

Hajtás: állandó négykerékhajtás, egytárcsás szinter kuplung, elöl,hátul és középen önzáró differenciálművek

Üzemanyagtartály: 470 literes FIA FT3 biztonsági üzemanyagtartály

Kerekek: 7x16 RAYS vagy OZ könnyűfém keréktárcsák,235/85R16 BF Goodrich gumiabroncsok, hidraulikus vagy pneumatikus önemelő rendszer

Futómű: Elől-hátul kettős kereszt-lengőkaros független felfüggesztés, kerekenként két saját fejlesztésű lengéscsillapítóval

Navigációs rendszer: 2 db Easy Trip GPS, Iritrack online nyomkövető, Sentinel figyelmeztető rendszer

Érdekes, hogy most erősebb autóval megy mint Palik. Mondjuk ennek örülök. Én Kiséktől várom a legjobb részeredményeket.
tudom, hogy a technika nem minden, de azért papíron a Szalayék autója nagyon veri a Nissanokat. Köbö 100Kg-val nehezebb, viszont 395 Le, és 510Nm az nem piti :) Szerintem Ők is tudnak majd jól menni :)
Opel Astra GSi N3 :)

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 12:03

Retkes Péter @ Pént. Jan. 05, 2007 11:55 am wrote:tudom, hogy a technika nem minden, de azért papíron a Szalayék autója nagyon veri a Nissanokat. Köbö 100Kg-val nehezebb, viszont 395 Le, és 510Nm az nem piti :) Szerintem Ők is tudnak majd jól menni :)
Ja. Az övék a legerősebb. De én Kisékben jobban bízok. Benne van bizonyítási vágy, nem úgy mint az átlag magyarokban. Ettől a "csak érjünk be" felfogástól készen vagyok. Kisék nem ilyenek.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 12:18

A magyar autósok igen jó rajtszámot kaptak.
Palikék 333
Kis 334
Szalay 338

300-tól vannak az autósok és 189 autós van. Tehát igen az elejéről indulhatnak, ami nagyon jó dolog.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
gabby
RBR Fan
Posts: 137
Joined: 2005 Sun Nov 06 22:04
Location: Miskolc

Post by gabby » 2007 Fri Jan 05 12:45

Simán Kisék a nyerők a magyarok közül... összeségében meg szerintem is ismét a mitsuk fognak elől lenni, de azért számíthatunk pár kiugró eredményre a BMW -től. Nagyon kíváncsi vagyok a pandákra és a hondaval Freddy Loixra.Ki az a Mark Miller???

És még nem beszéltünk a kamionosokról na ők az igazi "állatok"... Chagin,de Roy, de Azavedo,Sugawara, Szobiék itt a 521 -es rajtszámot kapták míg Szallerék 561, Darázsiék 564,

Hajrá magyarok!!!!!!!!

Ja és nem tud valaki jó oldalt ahol már vannak képek? A hivatalos oldalon még nincsennek
Kiss Gábor
Compánia MotorSport/Citroen MotorSport

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 13:18

gabby @ Pént. Jan. 05, 2007 12:45 pm wrote:Simán Kisék a nyerők a magyarok közül... összeségében meg szerintem is ismét a mitsuk fognak elől lenni, de azért számíthatunk pár kiugró eredményre a BMW -től. Nagyon kíváncsi vagyok a pandákra és a hondaval Freddy Loixra.Ki az a Mark Miller???

És még nem beszéltünk a kamionosokról na ők az igazi "állatok"... Chagin,de Roy, de Azavedo,Sugawara, Szobiék itt a 521 -es rajtszámot kapták míg Szallerék 561, Darázsiék 564,

Hajrá magyarok!!!!!!!!

Ja és nem tud valaki jó oldalt ahol már vannak képek? A hivatalos oldalon még nincsennek
Ez a dakar oldal szerintem sokkal szarbb mint a tavaji. tavaj áttekinthetőbb volt.
Itt majd lesznek képek, de még gépátvételek meg ilyesmik zajlanak. Szerintem este már sok kép lesz mindenhol.
http://www.raid-live.com/dakar/en/photo ... raid.shtml
Image
SALGÓ A.S.E.

Cikó
[RRH] Tag
Posts: 1964
Joined: 2005 Fri Sep 30 14:30
Location: Miskolc

Post by Cikó » 2007 Fri Jan 05 16:46

Nekem Kisék és Palikék festése is tetszik, fasza! Köszi Papa az infókat! :respect3:

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Fri Jan 05 19:51

Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 13:01

Itt elvilegfigyelemmel lehet kisérni minden versenyzőt. Gyakorlatilag meg most éppen 2 és fél órája nem frissített, mikor a mért szakaszvan. Remélem lesz ez még jobb is.
http://tracking2007.dakar.com/ASO/index_us.html

Amúgy az első motoros már célba is ért.
Vatanen meg azt mondta, hogy úgy érzi ki kell hogy szolgálja a közönséget is. :D Csipázzuk Vatit. :D
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
csery
[BRH] Tag
Posts: 2250
Joined: 2006 Tue Feb 28 19:32
Location: Esztergom

Post by csery » 2007 Sat Jan 06 13:05

Papa_G @ Szomb. Jan. 06, 2007 1:01 pm wrote:Vatanen meg azt mondta, hogy úgy érzi ki kell hogy szolgálja a közönséget is. :D Csipázzuk Vatit. :D
jól érzi :D ;)

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 14:07

Motorosok, mai szakasz:
1 R. FARIA -------------01:22:07
2 H. RODRIGUES ------01:22:23 + 00:00:16.00
3 D. Casteu ------------01:26:54 + 00:04:47.00
4 I. Esteve Pujol -------01:27:07 + 00:05:00.00
5 T. BETHYS -----------01:27:17 + 00:05:10.00
6 J. STREET ------------01:27:26 + 00:05:19.00
7 C. Blais --------------01:27:40 + 00:05:33.00
8 P. Ullevalseter ------01:28:23 + 00:06:16.00
9 F. PLANET -----------01:28:38 + 00:06:31.00
10 C. Despres ---------01:29:33 + 00:07:26.00
11 F. VERHOEVEN -----01:29:35 + 00:07:28.00
12 D. Fretigne ---------01:29:47 + 00:07:40.00
13 M. Coma -----------01:29:49 + 00:07:42.00
....
68 P. KATAI -----------01:47:30 + 00:25:23.00
....
114 J. DESI -----------01:59:11 + 00:37:04.00
....
186 H. HERMANN -----02:45:06 + 01:22:59.00
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 14:31

Az eredmények itt kisérhetők figyelemmel egyébként:
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/1 ... t/CGA.html
Jelenleg Sousa vezet 2 perc 31-el DE VILLIERS előtt, utána Sainz és Vatanen 7 mp-re és egyforma idővel. :D
CHICHERIT 6., PETERHANSEL csak 8. 5perc 17-tel utána jön AL ATTIYAH 6 perccel. SCHLESSER eddig 15. 11 perccel lemaradva. KLEINSCHMIDT igen rosszat ment, már a 22. és tartok tőle, hogy lesz ez még rosszabb is.
Azért leszűrhető, hogy ezeken a szakaszokon azért a rallysoknak még jobban megy.

A magyarok érkezése kb 1 óra múlva várható talán.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 16:18

Na beért 3 magyar autós.
Ahogy az lenni szokott, mindíg annak van gondja már az elején akitől az ember a legtöbbet várja. Kisék ugyanis jelen pillanatban a 99-ek de ez még lesz rosszabb. Azt még nem tudom mi volt a baj. 1 óra 36-ot kaptak.
Szalay és Palik viszont beért rendesen nem is rosszul úgy érzem.
Szalay 56. 35 perccel Sousa-tól, Palik 60. 36-tal.

Az első 10 nem változott, De Schlesser már a 18. Kleinsmith meg 48.
Aki még érdekes:
ALPHAND csak a 17. (tavaji bajnok)
Loix 23.
JEAN-JOSEPH 29.
Marku Alen 62. Az ISUZUval
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Posts: 5109
Joined: 2005 Mon Oct 17 19:56
Location: Sajóecseg

Post by VJ » 2007 Sat Jan 06 16:21

a kocsikban van turbó?a motorok milyenek?ccm Le?

User avatar
csery
[BRH] Tag
Posts: 2250
Joined: 2006 Tue Feb 28 19:32
Location: Esztergom

Post by csery » 2007 Sat Jan 06 16:45

eurosporton 22:00-kor ez a "Rali Kalandtúra" nevezetű dolog a dakar összefoglalója akar lenni?

User avatar
csery
[BRH] Tag
Posts: 2250
Joined: 2006 Tue Feb 28 19:32
Location: Esztergom

Post by csery » 2007 Sat Jan 06 16:46

a vak mindenemet....
" Dakar az Eurosporton ÉLŐben:

2007. január 5-21. 22:00h-tól "

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 17:09

VJ @ Szomb. Jan. 06, 2007 16:21 pm wrote:a kocsikban van turbó?a motorok milyenek?ccm Le?
Igazából ezek nem egyforma autók.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Posts: 5109
Joined: 2005 Mon Oct 17 19:56
Location: Sajóecseg

Post by VJ » 2007 Sat Jan 06 17:19

Papa_G @ Szomb. Jan. 06, 2007 5:09 pm wrote:Igazából ezek nem egyforma autók.
fejtsd ki jobban kérlek

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sat Jan 06 17:37

VJ @ Szomb. Jan. 06, 2007 17:19 pm wrote:fejtsd ki jobban kérlek
van disel, benzines, Turbó, szívó, 2000 ccm-s 6000 ccm-s. hátsó- összkerekes, stb.
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
KisKobi
[HJRT] Tag
Posts: 832
Joined: 2006 Thu Mar 09 22:30
Location: Oroszlány

Post by KisKobi » 2007 Sat Jan 06 17:44

Sztem csak a dieselekbe van turbó,vagyis azok TDI-k,de a benzinesek sztem csak szívó nem turbós motorok........egyel kevesebb hibalehetőség....

User avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Posts: 5109
Joined: 2005 Mon Oct 17 19:56
Location: Sajóecseg

Post by VJ » 2007 Sat Jan 06 17:59

Papa_G @ Szomb. Jan. 06, 2007 5:37 pm wrote:van disel, benzines, Turbó, szívó, 2000 ccm-s 6000 ccm-s. hátsó- összkerekes, stb.
akkor itt nincs akkora motor korlátozás dolog?

Cikó
[RRH] Tag
Posts: 1964
Joined: 2005 Fri Sep 30 14:30
Location: Miskolc

Post by Cikó » 2007 Sat Jan 06 22:14

Papa_G @ Szomb. Jan. 06, 2007 4:18 pm wrote:Na beért 3 magyar autós.
Ahogy az lenni szokott, mindíg annak van gondja már az elején akitől az ember a legtöbbet várja. Kisék ugyanis jelen pillanatban a 99-ek de ez még lesz rosszabb. Azt még nem tudom mi volt a baj. 1 óra 36-ot kaptak.
Szalay és Palik viszont beért rendesen nem is rosszul úgy érzem.
Szalay 56. 35 perccel Sousa-tól, Palik 60. 36-tal.

Az első 10 nem változott, De Schlesser már a 18. Kleinsmith meg 48.
Aki még érdekes:
ALPHAND csak a 17. (tavaji bajnok)
Loix 23.
JEAN-JOSEPH 29.
Marku Alen 62. Az ISUZUval
Kiséknek féltengely-törésük volt. 1 órát álltak bent.

Szóval ööö, hogy is mondjam, ezt annyira szeretem vagy mondjam úgy, hogy ez tipikus? A rajt előtt mindig fényezik az autókat (na nem a szó szoros értelmében d3 ), hogy ilyen jó lett, olyan jó lett, az egész fel lett újítva, milliókat költöttünk rá stb., erre rögtön a rajt után szét megy rajta vmi. :o Persze ezzel nem Kiséket akarom fikázni, sőt tán a magyarok közül nekik szurkolok a legjobban :respect: , de ez azért mégis csak idegesítő. Tudom, technikai sport, de a külföldi pilótáknál mér nem jellemző ez? :confused2:

User avatar
Iceman
[RRH] Tag
Posts: 12155
Joined: 2005 Sat Nov 05 19:46
Location: Bonyhád/Kecskemét
Contact:

Post by Iceman » 2007 Sat Jan 06 22:16

Cikó @ Szomb. Jan. 06, 2007 10:14 pm wrote:Kiséknek féltengely-törésük volt. 1 órát álltak bent.

Szóval ööö, hogy is mondjam, ezt annyira szeretem vagy mondjam úgy, hogy ez tipikus? A rajt előtt mindig fényezik az autókat (na nem a szó szoros értelmében d3 ), hogy ilyen jó lett, olyan jó lett, az egész fel lett újítva, milliókat költöttünk rá stb., erre rögtön a rajt után szét megy rajta vmi. :o Persze ezzel nem Kiséket akarom fikázni, sőt tán a magyarok közül nekik szurkolok a legjobban :respect: , de ez azért mégis csak idegesítő. Tudom, technikai sport, de a külföldi pilótáknál mér nem jellemző ez? :confused2:
Ez kb. olyan mint amikor tavaly Palikéknak az első napon asszem elszállt a motorjuk... :omg:
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

User avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Posts: 5109
Joined: 2005 Mon Oct 17 19:56
Location: Sajóecseg

Post by VJ » 2007 Sat Jan 06 22:20

Cikó @ Szomb. Jan. 06, 2007 10:14 pm wrote:Kiséknek féltengely-törésük volt. 1 órát álltak bent.

Szóval ööö, hogy is mondjam, ezt annyira szeretem vagy mondjam úgy, hogy ez tipikus? A rajt előtt mindig fényezik az autókat (na nem a szó szoros értelmében d3 ), hogy ilyen jó lett, olyan jó lett, az egész fel lett újítva, milliókat költöttünk rá stb., erre rögtön a rajt után szét megy rajta vmi. :o Persze ezzel nem Kiséket akarom fikázni, sőt tán a magyarok közül nekik szurkolok a legjobban :respect: , de ez azért mégis csak idegesítő. Tudom, technikai sport, de a külföldi pilótáknál mér nem jellemző ez? :confused2:
öööö hajrá Sainz :dance:

Cikó
[RRH] Tag
Posts: 1964
Joined: 2005 Fri Sep 30 14:30
Location: Miskolc

Post by Cikó » 2007 Sat Jan 06 22:33

Velner Viktor @ Szomb. Jan. 06, 2007 10:16 pm wrote:Ez kb. olyan mint amikor tavaly Palikéknak az első napon asszem elszállt a motorjuk... :omg:
1. napi sajtóközleményből: ..."Szalay Antarája még kicsit betegeskedik, Balázs elmondása szerint nincs erő az autóban."...

d3 d3

User avatar
Iceman
[RRH] Tag
Posts: 12155
Joined: 2005 Sat Nov 05 19:46
Location: Bonyhád/Kecskemét
Contact:

Post by Iceman » 2007 Sat Jan 06 22:55

VJ @ Szomb. Jan. 06, 2007 10:20 pm wrote:öööö hajrá Sainz :dance:
Ebben egyetértünk, énis Sanyi bát látnám legszívesebben győztesként. :ok:
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sun Jan 07 02:06

VJ @ Szomb. Jan. 06, 2007 17:59 pm wrote:akkor itt nincs akkora motor korlátozás dolog?
De van. Itt is vannak szűkítők megszabályok, de pontosan nem tudom mik.
Példa: A Pajero Evo 280 Le-s 420 Nm-es nyomatéka van. 4000 ccm-s motor. De igazából itt nem is a motor számít. Szalaynak elvileg erősebb a motorja. (Mondjuk biztos az Evonak is mert tényleges adatot gyári kocsiról nem tom mikor láttam utoljára)
Futómű meg a hajtásrendszer itt is lényeges.
A VW pl teljesen máshogy építi az autóit mint a Micu, ráadásul az övék 2,5-es TDI. De meg is látszik, mert általában a VW Európában és Marokkóban, meg úgy Afrika elején általában jobb mint a Micu, Csak aztán mikor beérnek a homokba kapnak olyat, hogy bekékülnek. A Micu homokra van építve kifejezetten.
Bár tavaj szerintem már közelebb voltak, remélem idén Sanyi meglő mindenkit. :D
Vatanen meg bejönne 2.nak akkor már jó is lenne. :)
Image
SALGÓ A.S.E.

User avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Posts: 7459
Joined: 2005 Wed Aug 10 10:21
Location: Mályámi
Contact:

Post by Papa_G » 2007 Sun Jan 07 02:15

Kis Sándor: "Nem vagyok valami boldog. Az autó komplett bal eleje darabokra esett, a bal hátulján pedig a rajt után egy kilométerrel féltengelyt kellett cserélni. Nem is értem. Egyiptom után egy nagyon jó autót raktam le. Minden alkatrészünk új volt. A szervizes fiúk most kiderítik, hogy mi probléma. Túl nagy baj nincs, de szerettem volna ezen a szakaszon jól menni. Az a gond, hogy ezek után a mezőny végéről kell holnap indulnom, s nagyon sok lassú autó van, amelyeket meg kell majd előznöm, ahogy tettük ezt ma, amikor elkészültünk a javításokkal. Valahogy Afrikában az elejéről kéne már indulnom, mert a mezőny végén már nagyon szét van taposva a pálya és ez még rosszabb lehetőségeket teremt a haladásra."
(Namosthameg elkezdi nyomni ész nélkül aztán elesik...)

Palik:
- Autógyilkos pálya volt! Annak ellenére, hogy amolyan bemelegítésnek szánták a szervezők, sikerült férfias útvonalat kitalálniuk - mesélte Palik. - Ilyen mély homokot Európában még nem láttam. Melegedett is szépen az autó, ráadásul defektet kaptunk, s egyszer fennakadtunk. Úgy gondolom, körülbelül nyolc percet "hagytunk" a pályán, de egyáltalán nem bosszankodom. Az a lényeg, hogy a versenykocsinak kutya baja.

Bár nehéz terepen zajlott a viadal, Palik mégis mosolyogva szállt ki a Nissanból.

- Kemény nap volt, de kifejezetten élveztem a száguldást - folytatta a pilóta. - Ritkán fordul elő, hogy ennyire nyugodt legyek az európai szakaszon. Mindig fél az ember, hogy még Afrika előtt tönkreteszi az autóját, de most tényleg jó volt vezetni. A közönség pedig fantasztikus. Az utat alig lehetett látni a hatalmas tömegtől, s megható volt látni a több tucatnyi magyar zászlót.
(Szerintem jól ment)
Image
SALGÓ A.S.E.

Post Reply