Th.O.R. Vegyes

Moderátor: Moderátor

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd okt. 06 08:57

Most már látjátok, ugye?

Avatar
HSasa
[Salgo ASE]
Hozzászólások: 863
Csatlakozott: 2006 hétf. máj. 29 09:23
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: HSasa » 2009 kedd okt. 06 09:00

Falcon77 írta:Most már látjátok, ugye?
Igen.
KépKép

Avatar
Andrasko Istvan
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 9675
Csatlakozott: 2007 hétf. okt. 08 12:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Andrasko Istvan » 2009 kedd okt. 06 11:02

Bezony :) Várjuk az infókat :)

Avatar
goyo
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 657
Csatlakozott: 2007 csüt. márc. 01 23:39
Tartózkodási hely: Nyíregyháza-Boldogkőújfalu-

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: goyo » 2009 kedd okt. 06 11:43

:respect: :taps: :taps: :biztat: Hajrá - hajrá! Minden elismerésem!
Érdekelne egyébként a díjátadón lévő szerencsés tesztelők véleménye! Gondolom leírhatjátok ide észrevételeiteket! Esetleg v.mi kipróbálható demoverzió nem lesz elérhető? Nagggyon kíváncsi lennék!
Irányítás milyen, mennyire RBR-es?

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd okt. 06 12:14

goyo írta::respect: :taps: :taps: :biztat: Hajrá - hajrá! Minden elismerésem!
Érdekelne egyébként a díjátadón lévő szerencsés tesztelők véleménye! Gondolom leírhatjátok ide észrevételeiteket! Esetleg v.mi kipróbálható demoverzió nem lesz elérhető? Nagggyon kíváncsi lennék!
Irányítás milyen, mennyire RBR-es?
Válaszolok a nevükben, elvégre nekem adták a választ :D
- Kb. 50% kifejezte tetszését
- Kb. 75% szerint a kocsik kicsit alulkormányzottak (egyébként tényleg)
- A hátsókerekest senki nem tudta vezetni (Sierra RS 500 350LE)
- A Xsara Kit Car szinte mindenkinek bejött
- A viselkedés lényegesen pályaautósabb, mint az RBR, sokkal kifizetődőbb íven menni. Már amelyik autóval ez megoldható, a Peugeot 205 T16-tal pl. nehezen :D
Stb.

Hanem amit a tesztelők *nem* tudnak, az az, hogy a viselkedést elég jelentősen meg tudom változtatni 1-2 paraméter segítségével ;)
Konkrétan a díjkiosztón az egyik paraméter nem is a "jó" állásában volt, a jó alatt értve az általam szándékoltat, nem pedig a reálisat, arról ugyanis nem tudom, hogy mi az :( Mindenesetre a díjkiosztón alulkormányzottabb és kicsit kiszámíthatatlanabb volt a szándékoltnál, bár a program jelenlegi állását így is jól tükrözte.

A demoverzió sajnos még várat magára, természetesen azon dolgozom, hogy legyen.

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2009 kedd okt. 06 13:18

Valami teszt verzió nincs azoknak akik nem tudtak elmenni?
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
Gomez
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3669
Csatlakozott: 2008 vas. dec. 14 10:38
Tartózkodási hely: Simontornya

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Gomez » 2009 kedd okt. 06 13:21

rallyfenegyerek írta:Valami teszt verzió nincs azoknak akik nem tudtak elmenni?
vagy egy kis video, amolyan trailer? :rolleyes:

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd okt. 06 13:52

rallyfenegyerek írta:Valami teszt verzió nincs azoknak akik nem tudtak elmenni?
Lásd fent.
Más a saját gépemen, kifejezetten az alkalomra fejlesztett apró módosításokkal bemutatni a program aktuális állását, és más kiadni, hogy akárki akármilyen sz.gép konfigurációval megpróbálja futtatni és egyáltalán használni.. A helyszínen pl. többnyire én kezeltem a menüt, meg magyaráztam a program egyes fura sajátosságait..

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd okt. 06 13:53

Gomez írta:
rallyfenegyerek írta:Valami teszt verzió nincs azoknak akik nem tudtak elmenni?
vagy egy kis video, amolyan trailer? :rolleyes:
Replay még nincs, amúgy meg a grafika elég (nagyon) mezítlábas :D
Egyenesen ronda lenne ;)

Avatar
goyo
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 657
Csatlakozott: 2007 csüt. márc. 01 23:39
Tartózkodási hely: Nyíregyháza-Boldogkőújfalu-

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: goyo » 2009 kedd okt. 06 13:54

Falcon77 írta:
goyo írta::respect: :taps: :taps: :biztat: Hajrá - hajrá! Minden elismerésem!
Érdekelne egyébként a díjátadón lévő szerencsés tesztelők véleménye! Gondolom leírhatjátok ide észrevételeiteket! Esetleg v.mi kipróbálható demoverzió nem lesz elérhető? Nagggyon kíváncsi lennék!
Irányítás milyen, mennyire RBR-es?
Válaszolok a nevükben, elvégre nekem adták a választ :D
- Kb. 50% kifejezte tetszését
- Kb. 75% szerint a kocsik kicsit alulkormányzottak (egyébként tényleg)
- A hátsókerekest senki nem tudta vezetni (Sierra RS 500 350LE)
- A Xsara Kit Car szinte mindenkinek bejött
- A viselkedés lényegesen pályaautósabb, mint az RBR, sokkal kifizetődőbb íven menni. Már amelyik autóval ez megoldható, a Peugeot 205 T16-tal pl. nehezen :D
Stb.

Hanem amit a tesztelők *nem* tudnak, az az, hogy a viselkedést elég jelentősen meg tudom változtatni 1-2 paraméter segítségével ;)
Konkrétan a díjkiosztón az egyik paraméter nem is a "jó" állásában volt, a jó alatt értve az általam szándékoltat, nem pedig a reálisat, arról ugyanis nem tudom, hogy mi az :( Mindenesetre a díjkiosztón alulkormányzottabb és kicsit kiszámíthatatlanabb volt a szándékoltnál, bár a program jelenlegi állását így is jól tükrözte.

A demoverzió sajnos még várat magára, természetesen azon dolgozom, hogy legyen.
:respect: Köszönöm, elismerésem!! ...azért annyira már nem "gyerekcipős" a mű, ha már autóválaszték is van! ;) Kíváncsian várom a további infókat, képeket, híreket és természetesen leginkább a demot! ;)

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2009 kedd okt. 06 14:11

Falcon77 írta:
rallyfenegyerek írta:Valami teszt verzió nincs azoknak akik nem tudtak elmenni?
Lásd fent.
Más a saját gépemen, kifejezetten az alkalomra fejlesztett apró módosításokkal bemutatni a program aktuális állását, és más kiadni, hogy akárki akármilyen sz.gép konfigurációval megpróbálja futtatni és egyáltalán használni.. A helyszínen pl. többnyire én kezeltem a menüt, meg magyaráztam a program egyes fura sajátosságait..
Okés. Várom a demot. :up: :up: :up:
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
Csomos Miklos
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4734
Csatlakozott: 2008 vas. márc. 02 13:40
Tartózkodási hely: Sárospatak
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Csomos Miklos » 2009 kedd okt. 06 20:24

Nekem nagyon bejött,főleg a 205T16...azzal Planen úgy lehetett körzőzni igen bejött,a Xcara is jó..jó lesz ha kész lesz :)

És legyen kész!!! :)

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2009 kedd okt. 06 21:39

Nekem is nagyon bejött.

Igazából elsőre furcsa volt 1-2 dolog, főleg így, hogy az ember az RBR-hez van szokva.
Kicsit másabb volt a sebességérzet, főleg ha én vezettem, gondolom ezek a textúra/fényviszonyok miatt is lehetett.
Az irányítás nagyon tetszett, bár elsőre valóban eléggé alulkormányzott volt, de szerintem ha az ember ésszel ment, akkor lehetett vele nagyon jól menni, és közelebb állt szerintem inkább a valósághoz, mint akár az RBR is.

Volt, aki arra panaszkodott, ha elindult az autó, nem igazán lehetett összehalászni.
Ebben szerintem ismét közelebb áll a valósághoz, ha elindul akár egy 80-100-as tempónál az autó, nem annyira könnyű összeszedni, 200-ról meg már ne is beszéljünk.

Bár nekem volt egy eset, nem tudom, ott mennyivel mehettem, mert picivel írta, emiatt nem tudtam rá figyelni (sajnos a sebességi fokozatokra sem nagyon, egyedül visszafordítónál dőltem ki a kormány mögül, hogy ránézzek, mikor van 1-esben), de sikerült összeszedni elég nagy tempónál, RBR-ben az 1. időmérő után (Joux Plane-ról beszélünk) van a tempós padlós balos kívül korlátos kanyar, utána egy sima bal, majd egy sima jobb, vagy jobb1, na itt padlónál volt hogy megúszott, mert picit elrontottam az ívet, és lelógott, valami megdobta, de szerintem nem sok veszteséggel össze tudtam szedni, úgyhogy ha az ember figyel, akkor megoldható.

Elsőre még a fék volt furcsa, szerintem elsőkerekes autónál ezen még lehet finomítani, mert volt, ahol nagyon elrántotta, bár lehetett ezt használni akár könnyebb fordulásra is, ha az ember megszokta, de lassabb, és könnyebb vele hibázni, időt veszteni, úgyhogy szerintem lehet rajta finomítani, hogy hátul ne fogjon annyira.
Elsőre még az volt furcsa, hogy az RBR-hez képest kicsit más, "okosabban" kell vele fékezni, hogy fogjon is rendesen, és meg tudjak vele állni.

Szerintem nagyon frankó kis dolog születik ebből, nekem már most nagyon élvezhető volt, ezzel a Kit-Carral, ahogy figyelni kell a gázadásra, hogy ne túrja nagyon, de valahogy mégis valósághűbb volt benne az, hogy kanyarban lehetett fordulni kis gázzal, és nem olyan hirtelen, furcsa, elcsúszós volt, mint az RBR-ben, hanem fogta az utat, ha odaléptél, kitúrta az orrát, de ezt sem olyan "kockásan" csinálta, mint az RBR, hanem eléggé élethűen. Szerk.: lehetett érezni a tapadását elég jól, hol túrja, hol fogja "izmosan" az autó az utat gázadásnál, stb.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, remélem, egy picit vissza tudtam adni belőle, és esetleg tudtam segíteni 1-2 dologban. ;)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 szer. okt. 07 12:43

Vigyázat, hosszú :D

(Ezt már máshol leírtam, csak másolom)

..Ha már itt tartunk, próbálom felvázolni, hogy kb. miről van szó egyáltalán ill. hogyan jutottam ide, talán segít szélesebb perspektívában látni a dolgokat :)

- Viszonylag korán kezdtem programozni (ált. isk. 6.o) és eleve leginkább grafikával foglalkoztam (aztán később egész gimi alatt nem programoztam semmit) és nem sokkal később szerettem bele a repülőszimulátorokba (a Falcon részben az F16 Nato kódjából jön :) )

- Egész gimi alatt hajtogattam, bár nem programoztam ténylegesen, hogy egyszer írok egy repülőszimulátort

- Közben, szinte mellékesen elkezdtem fizikával foglalkozni. Ez lényegében azt jelentette, hogy két hetente 2 órában fizika versenypéldákat oldottam meg egy "különtanárral", mivel a gimim nem éppen a reál oktatásról volt híres.

- Egyetem alatt a 2. félévi programozás munkám egy (mai szemmel) kezdetleges domborzatmegjelenítő volt, ami "fölött" el lehetett "repülni" mint valami repülőgép. Utána évekig nem programoztam egyetemen sem, csak amennyit kellett, illetve később néhány munkában.

- Végül 2001-ben kezdtem el ténylegesen programozni szimulátorügyben. Mivel a repülés fizikájához nem értettem, gondoltam "először guruljon", vagyis először autót szimulálok. Ugyanakkor a világmodellt úgy terveztem, hogy repülővel is lehessen használni.

- Volt akkoriban egy kicsi és zseniális program, Nagymáthé Dénes Terep2-je, ami még a hardveres 3d gyorsítók előtt készült. A program elég egyszerűnek tűnt ahhoz, hogy ahhoz hasonlót próbáljak meg DirectX alapon írni. (Nem mellékesen: Dénes, a debreceni Invictus alapítója és vezető programozója szintén kidolgozta addigra a saját Terep2 utódját: ez lett az "1nsane", az akkori idők egyik legsikeresebb magyar programja.)

- A választott terepmodellhez összkerékhajtás illett, és engem titkon, bár nem néztem addig, a rali érdekelt. Így kezdtem el rali jellegű szimulátorban gondolkodni. Addig nem nagyon foglalkoztam se az autóversenyzéssel se az autók fizikájával, gyakorlatilag azért kezdtem el ralit nézni mert elkezdtem raliszimulátort írni :)

- Menet közben egyrész elkezdett komolyabban érdekelni az autóversenyzés, másrászt rájöttem, hogy az autószimulálás is teljes embert (és fizikai modellt) kíván. Így lassan elmúlt a rep.szim. terve.

- A jelenlegi kód alapjait 2002 nyarán kezdtem el írni, immár openGL-ben (a másik elterjedt grafikai keretrendszer a DX mellett). Végül 2003-ban ez a program lett a diplomamunkám.

- Miközben írtam a programot, az autók fizikájáról csomó dolgot meg kellett tanulnom illetve felfedeznem. Sajnos sem a saját tanulási képességem(/képtelenségem), sem a fel(nem)lelhető információ nem mindig segített a gyors előrehaladásban. Bizonyos ponton túl mindig hadilábon álltam a matematikával és a fizikai modellezés gyakran vezetett túl ezen a ponton.

- Anno nagyon vártam a CMR3-at. Akkor még azt sem tudtam, hogy pl. a CMR2 nem élethű és arra számítottam, hogy a CMR3 szimulátor lesz, korrekt fizikával. Meg nagyon tetszett benne az autó grafikai kidolgozottsága (A CMR3 volt az első program ahol 10000 fölötti háromszögből állt az autó). A CMR3 jelentősége a saját programomban végül az lett, hogy miután egész éjszaka töltöttem a GPRS internetemen a demót, utána 24 órán belül benne volt a programomban a CMR3 Focus. A világ egyik legkönnyebben visszafejthető bináris fájlformátumában tárolták a grafikai adatokat :D

- Amikor végül csalódtam a CMR szériában, elkezdtem nagyon várni valami rali szimulátort, és ekkor jött a hír az RBR-ről.

- Eredetileg (én kis naív) azt gondoltam, hogy ha nem is abban a minőségben, de az RBR tulajdonságait le tudom utánozni nagyjából addigra amíg a program megjelenik. Ez persze nem jött be.

- A saját programom viselkedésével és vezethetőségével már évek óta nem voltam elégedett, és ráadásul elakadtam a gumi modellezésében. Nem volt több információm és nem fogtam fel eléggé a dolgokat.

- Amikor kijött az RBR, teljesen paff voltam. Mindenki azt mondta, hogy vezethetetlen és túl nehéz, számomra viszont megdöbbentően könnyű volt a sajátom után. A sajátommal nem lehetett érezni, hogy pontosan hol kellett volna mit csinálni ahhoz, hogy a kívánt kanyarvételt elérd, a vezetése esetleges volt. Ehhez képest az RBR iszonyúan kiszámítható és következetes volt. A minőségi különbség akkora volt és az RBR annyira telibe találta az élethű raliszimulátor alapvető ígéretét, hogy évekig teljesen mellőzve lett a programom. Játszottam, mint mindenki más..

- Évek múlva lassan kezdett kopni a varázs. (Ma már tudom, hogy soha más játékkal nem fogok annyit játszani, mint az RBR-rel játszottam, ahogy soha nem fogok más zenei albumot annyit hallgatni mint a Dream Theater Awake-jét. :) ). Egyre világosabban és zavaróbban látszottak az RBR korlátai. A saját terveim között mindig ott volt, hogy egyszer folytatom a programomat (nem véletlenül sugalltam a "rallysimfans" nevet és nem az "RBRfans" nevet..).

- A programom egyébként azért is akadt el, mert elérte a bonyolultságnak azt a fokát amikor a módosításának nehézkessége kezdte nem megérni. Arra gondoltam, hogy előlről kezdem, tiszta lappal és az első verzióból szerzett tapasztalataimat mind beleviszem a következő tervezésébe. Akkor még nem tudtam, de ami a második verzió tervezése és programozása közben történt, annak a jelenségnek külön neve van: "second system syndrome", vagyis második rendszer jelenség. Ez pedig azt mondja, hogy akik már terveztek egy nagyobb rendszert és az első rendszer következetlenségébe és kuszaságába belefulladván megpróbáltak tiszta lappal újat csinálni, hajlamosak annyira agyontervezni a 2. verziót, hogy az sosem készül el :D :D Jó tudni, hogy a legtöbb bénázásommal nem vagyok egyedül :D

- Közben felvettem a kapcsolatot Eeroval (Eero Piitulainen, az RBR fizikájáért felelős arc. A szerk.). A srác 12 nappal idősebb, mint én és ugyanúgy autószimulátort írt diplomamunkának. Csak onnan kicsit gyorsabban ívelt a karrierje :D

- Eero az RBR feljesztése után 2-3 évig egy saját, az RBR-nél részletesebb és általánosabb fizikai modellel rendelkező, kifejezetten módosíthatóságra (moddolásra) kihegyezett szimulátor-platformon dolgozott Drivers Republic néven (lényegében egy jobb RFactor lett volna, akinek ez mond valamit). A rendszer nagyon ki lett találva és a legnagyobb része le is lett programozva, és úgy éreztem, hogy ha Eero ad lehetőséget arra, hogy a az ő platformára a ralimódhoz szükséges játérlogikát kidolgozzuk, akkor inkább hagyom a saját fizikai modellemet és az övére hagyatkozom, aki már egyszer bizonyított.

- Közben már egy ideje pedzegetődött, hogy miért nincs nekünk saját pluginünk. Akkor ezt viszonylag könnyen elhárítottuk azzal, hogy jó nekünk a cseh. Nekem akkor és azóta is két ellenérvem volt: A csehek, olaszok, most már franciák iszonyú munkát már beleöltek a dologba, és sokkal előrébb járnak. Felesleges újra felfedezni a kereket, főleg mivel nagyjából esélytelen, hogy hasonló minőségű munkát végezzünk, nekem nem ebben van a "komparatív előnyöm". Elvileg a programozói tudásom nagyjából elég ahhoz, hogy az RBR kódjának egyes részleteit "vissza tudjam fejteni" a szükséges szintig (így lett a saját pluginünkben a replay, azt teljesen magamtól fejtettem vissza). Ugyanakkor sem számottevő gyakorlatom, sem igazi érdeklődésem nincs ilyen irányban. Ezzel szemben tud(hat)unk olyat, amit a többiek nem: saját fizikai modellt, saját szimulátort írni. Az RBR fizikai modellje, bár nagyon jó, korlátos és a forráskód nélkül lényegesen nem bővíthető. Ennél már egyszerűbb másikat csinálni, főleg ha már el is lett kezdve..

- Hogy miért lett mégis plugin? Két szerencsétlen dolog történt egyszerre: Eero kifogyott a félretett pénzből, gyakorlatilag eltűnt és a program is elérhetetlenné vált. Ezzel kb. egyidőben a csehek szolgáltatása is leállt hónapokra. Az adott körülmények között, minthogy amúgy is el voltam szánva arra, hogy valami játéklogikát fejlesztek, az tűnt a legjobbnak, ha mégis csinálunk magyar plugint. A saját programomat semmiképp sem lehetett volna rövid idő alatt bedobni, és ötletem sem lett volna rá, hogy hogyan javítsam fel.

- A magam részéről azért írtam a plugint, hogy tudjunk bajnokságot rendezni. Ezt a célt teljesítettük, és bár vannak egyéb dolgok amiket megcsináltunk és olyanok amiket nem, egy ideje egyre kelletlenebbül nyúltam a pluginhoz. Ugyanis egyrészt egyre inkább zavar az RBR öregedése, másrészt közben szépen lassan felfogtam és megérett bennem egy csomó dolog a fizikai modellezésben ami korábban nem állt össze. Ideje lett annak, hogy kipróbáljam, hogy tudok-e már olyan fizikai modellt csinálni, ami legalábbis élvezhetőségben és követhetőségben felveszi a versenyt az RBR-rel. Sajnos ez továbbra sem biztos. Ugyanakkor, ha nem próbálom meg, nem fog kiderülni, és sajnos olyan vagyok, hogy nem nagyon tudok mással foglalkozni, mint ami jönni akar belőlem (nem vagyok valami ideális munkaerő, általában rosszul időzítem a produktivitásom :) ). Ugyanakkor, mint egyszem nem túl nagy teljesítményű programozó, egyszerre csak egy dologgal tudok foglalkozni és azzal is lassan. Szóval vagy plugin, vagy ThOR, és eddig tudtam ellenállni a késztetésnek, hogy váltsak ;)

- Azt is meg kell említenem, hogy a plugin írás és maga az 5 év RBR játszás nem volt haszontalan a saját program szempontjából. Szükségem volt ennyi tapasztalatra hogy megtanuljam érezni az autót, hogy tényleg érezzem, ha valami változik. Korábban csak az időből tudtam kiindulni, ami persze nem mindig mérvadó. A pluginhez pedig csomó olyan dolgot kitaláltam, ami majdnem egy az egyben alkalmazható lesz a saját programomnál, ilyenek az automatikus frissítés, az alapvető játéklogika egyes részei, a szerver-kliens kommunikáció alapvetései. Nem utolsósorban a programom viszonylag könnyen beilleszthető lesz az oldalon a meglévő keretekbe az RBR mellé.

talijani
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007 szer. márc. 14 18:54
Tartózkodási hely: Nyírbogdány
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: talijani » 2009 szer. okt. 07 13:07

Falcon77 írta: - Azt is meg kell említenem, hogy a plugin írás és maga az 5 év RBR játszás nem volt haszontalan a saját program szempontjából. Szükségem volt ennyi tapasztalatra hogy megtanuljam érezni az autót, hogy tényleg érezzem, ha valami változik. Korábban csak az időből tudtam kiindulni, ami persze nem mindig mérvadó. A pluginhez pedig csomó olyan dolgot kitaláltam, ami majdnem egy az egyben alkalmazható lesz a saját programomnál, ilyenek az automatikus frissítés, az alapvető játéklogika egyes részei, a szerver-kliens kommunikáció alapvetései. Nem utolsósorban a programom viszonylag könnyen beilleszthető lesz az oldalon a meglévő keretekbe az RBR mellé.
Köszi a "beszámolót". :respect:
Akkor, ha jól gondolom, úgy próbálod csinálni hogy, kiváltsa az rbr-t a pluginbol. :think:
És azt meg kérdezhetem, hogy milyen pályák és autók vannak (lesznek) benne, Robi írta hogy a Joux Planon mentetek, akkor gondolom az RBR-es pályákat bele lehet rakni, de mondjuk esetleg a Colin valamelyik részéből próbáltál-e már pályát bele rakni.
Bóta Racing Hungary N4
http://www.rallyhir.hu

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 szer. okt. 07 13:11

Bóta Róbert írta:Nekem is nagyon bejött.

Igazából elsőre furcsa volt 1-2 dolog, főleg így, hogy az ember az RBR-hez van szokva.
Kicsit másabb volt a sebességérzet, főleg ha én vezettem, gondolom ezek a textúra/fényviszonyok miatt is lehetett.
Az irányítás nagyon tetszett, bár elsőre valóban eléggé alulkormányzott volt, de szerintem ha az ember ésszel ment, akkor lehetett vele nagyon jól menni, és közelebb állt szerintem inkább a valósághoz, mint akár az RBR is.

Volt, aki arra panaszkodott, ha elindult az autó, nem igazán lehetett összehalászni.
Ebben szerintem ismét közelebb áll a valósághoz, ha elindul akár egy 80-100-as tempónál az autó, nem annyira könnyű összeszedni, 200-ról meg már ne is beszéljünk.

Bár nekem volt egy eset, nem tudom, ott mennyivel mehettem, mert picivel írta, emiatt nem tudtam rá figyelni (sajnos a sebességi fokozatokra sem nagyon, egyedül visszafordítónál dőltem ki a kormány mögül, hogy ránézzek, mikor van 1-esben), de sikerült összeszedni elég nagy tempónál, RBR-ben az 1. időmérő után (Joux Plane-ról beszélünk) van a tempós padlós balos kívül korlátos kanyar, utána egy sima bal, majd egy sima jobb, vagy jobb1, na itt padlónál volt hogy megúszott, mert picit elrontottam az ívet, és lelógott, valami megdobta, de szerintem nem sok veszteséggel össze tudtam szedni, úgyhogy ha az ember figyel, akkor megoldható.

Elsőre még a fék volt furcsa, szerintem elsőkerekes autónál ezen még lehet finomítani, mert volt, ahol nagyon elrántotta, bár lehetett ezt használni akár könnyebb fordulásra is, ha az ember megszokta, de lassabb, és könnyebb vele hibázni, időt veszteni, úgyhogy szerintem lehet rajta finomítani, hogy hátul ne fogjon annyira.
Elsőre még az volt furcsa, hogy az RBR-hez képest kicsit más, "okosabban" kell vele fékezni, hogy fogjon is rendesen, és meg tudjak vele állni.

Szerintem nagyon frankó kis dolog születik ebből, nekem már most nagyon élvezhető volt, ezzel a Kit-Carral, ahogy figyelni kell a gázadásra, hogy ne túrja nagyon, de valahogy mégis valósághűbb volt benne az, hogy kanyarban lehetett fordulni kis gázzal, és nem olyan hirtelen, furcsa, elcsúszós volt, mint az RBR-ben, hanem fogta az utat, ha odaléptél, kitúrta az orrát, de ezt sem olyan "kockásan" csinálta, mint az RBR, hanem eléggé élethűen. Szerk.: lehetett érezni a tapadását elég jól, hol túrja, hol fogja "izmosan" az autó az utat gázadásnál, stb.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, remélem, egy picit vissza tudtam adni belőle, és esetleg tudtam segíteni 1-2 dologban. ;)
Ugyan nagyon köszönöm, hogy máris véded a programom a realitás szemszögéből, szerintem nem érdemli meg :)
Sajnos a legtöbb viselkedésbeli jelenségről én magam egyáltalán nem tudom, hogy pontosan hogyan lenne reális. De az biztos, hogy az RBR sokkal több valós adat és mérés felhasználásával készült, mint amihez én hozzáférek, és az is biztos, hogy jelenleg a legtöbb része az RBR modelljének még mindig jobb (részletesebb, élethűbb), mint az enyém (elsősorban a gumimodell és a motormodell). Bizonyos viselkedési tulajdonságokat ugyan már most is valamilyen szintig a kedvem szerint tudok állítani, de ahogy mondom, sajnos nem tudom, hogy pontosan mi is lenne a reális. Továbbá, ahogy Retkes Peti is felhívta rá a figyelmem, a valódi autókon is különböző gumik között elég nagy különbség tud lenni, szóval a "reális" és a "reális" között is elég nagy különbség lehet :) (Jegyezzük meg itt azt a fontos észrevételt, hogy az alapvetően reálisnak készült szimulátorok, noha vélhetően szinte mindegyik hasonlóan élethű, egymástól igen különböző viselkedést mutatnak, lásd LFS, netKar PRO, rFactor, stb..)

Abban egyelőre biztos vagyok, hogy az RBR viselkedése, még ha van is egy-két megkérdőjelezhető vonása, összességében reálisabb, mint az én programomé. Az viszont nekem is feltűnt, bár én magamtól nem tudtam volna, hogy reális vagy sem, de Eero maga mondta, hogy az RBR aszfaltos viselkedésénél a gumi oldal (kanyarodás) - és hosszanti (hajtás) reakciója nem jól "kombinálódik", ez nyilvánulhat meg a Robi által említett "kockás" viselkedésben az elsőkerekesnél.

A szimulátor-fejlesztésben az (is) a nehéz, hogy gyakran nehéz megállapítani, hogy ami nem jól működik, vagy legalábbis nem úgy, ahogy szeretnéd, az a modell hibája, vagy rossz az autó alap-paraméterezése vagy a setup :). A kit car esetében tudok példát mondani, ha nem is nyilvánvaló hibára, de a különbségre: a gázra orrtúrás a modellből jön, a kocsi fenekének úszása fékre meg a setupból. De modellhibára példa, hogy alig pár napja jöttem rá, hogy az ARB-ok előző modellje 2 súlyos hibát is tartalmazott, most már jobb a helyzet :)
Viszont az utóbbi időben azért is nőtt meg az önbizalmam az egész vállalkozással kapcsolatban, mert a gumimodell paramétereinek állításával kezdtem ráérezni, hogy még egy egyszerűbb modellből is egész meggyőző viselkedést lehet kihozni a megfelelő paraméterezéssel. Persze, hogy visszakanyarodjak az elejére, attól, hogy tudom, hogy melyik paraméterrel mit tudok állítani, még nem fogom tudni, hogy az adott paraméterből mi a reális érték..

Avatar
rbalint
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 1636
Csatlakozott: 2005 kedd szept. 20 17:36
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: rbalint » 2009 szer. okt. 07 22:11

Falcon77 írta: Sajnos a legtöbb viselkedésbeli jelenségről én magam egyáltalán nem tudom.......
Hát Falcon, nem tudom néha miről beszélsz, de nagyon komoly dologba vágtál bele! Nem semmi dolog lesz ha elkészül! Amúgy lehet hogy hülyeséget írok, de van(volt) igazi ralliversenyző itt a fórumon, bajnokságban. Ha eléri azt a szintet amikor annyira megakadsz, hogy már tényleg nem tudod mi a reál, mi nem, akkor nem lehetne őket megkeresni, hogy nem e próbálná ki, szerinte mi nem reális? Esetleg véleményeztetni, velük, hogy ilyenkor így kéne mozdulni, úgy kéne megcsúszni, stb... Tudom ez nem egyszerű, de hátha.....

Talijani nem akarok beleszólni, de ha végigolvasod Falcon írását, nem a legfőbb dolog, hogy milyen pálya legyen, lesz benne. egyelőre az autó, majd talaj fizikai paraméterei legyenek a legközelebb a valósághoz, de látható hogy ez nem egyszerű! A grafika, pálya nagyon sokadik része a programnak, az még nagyon nem érdekes! Legalábbis én így gondolom a leírtak alapján! Ez kb olyan kérdés volt, mint amiktől Retkes Peti is kitér, hogy inkább nem mond semmit a pluginról.

talijani
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007 szer. márc. 14 18:54
Tartózkodási hely: Nyírbogdány
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: talijani » 2009 szer. okt. 07 22:18

rbalint írta:
Falcon77 írta: Talijani nem akarok beleszólni, de ha végigolvasod Falcon írását, nem a legfőbb dolog, hogy milyen pálya legyen, lesz benne. egyelőre az autó, majd talaj fizikai paraméterei legyenek a legközelebb a valósághoz, de látható hogy ez nem egyszerű! A grafika, pálya nagyon sokadik része a programnak, az még nagyon nem érdekes! Legalábbis én így gondolom a leírtak alapján! Ez kb olyan kérdés volt, mint amiktől Retkes Peti is kitér, hogy inkább nem mond semmit a pluginról.
Végig elvastam.
Csak kiváncsi vagyok, hogy a Colin pályákat bele lehet-e majd rakni mert az RBR-be nem lehet.
Bóta Racing Hungary N4
http://www.rallyhir.hu

Avatar
atiwrc
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 7922
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 21:06
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: atiwrc » 2009 szer. okt. 07 22:50

A colinos pályákkal az a gondunk hogy kivenni nem tudjuk modellezöbe nem berakni az rbrbe.....
Egyébként lehet falcon azt is kitudná venni a cmr3ból, ha a kocsikat olyan gyorsan tudta kiszedegetni belőle.
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 csüt. okt. 08 10:22

atiwrc írta:A colinos pályákkal az a gondunk hogy kivenni nem tudjuk modellezöbe nem berakni az rbrbe.....
Egyébként lehet falcon azt is kitudná venni a cmr3ból, ha a kocsikat olyan gyorsan tudta kiszedegetni belőle.
A CMR3 szakaszokat nem nézegettem, lehet, hogy menne, de szerintem magunk a szakaszok nem érik meg. A Dirt szakaszokhoz blackf-nek van valami beolvasó szkriptje, és ő konvertált is valamennyit RBR-be, csak azért nem nagyon éri meg, mivel a teljes modellhez a különböző felületeket kézzel hozzá kell igazítani, legalábbis valami ilyet mondott..

Hanem az enyém is támogatni fogja a BTB-s szakaszokat, de egyelőre nem foglalkozom különböző pályaformátumokkal, az RBR szakaszait a fizika összehasonlíthatósága okán is használom.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 csüt. okt. 08 13:46

Írok egy pár sort a programról, mert eddig igazából csak arról volt szó, hogy van, meg hogy milyen, arról nem, hogy mi is az :)

A ThOR reményei szerint egy autószimulátor-motor lesz elsősorban ralira, amihez az RBR-hez hasonló online játékmódokat tervezek fejleszteni, illetve akár több külön játék/mod is kijöhet belőle.
Egyelőre a fizikával foglalkozom, ami azt is jelenti, hogy túl sok tartalma és játéklogikája nincs a programnak. Viszont így is 1.5MB körüli a forráskódja. Ahhoz képest meglepően kevés dolgot "csinál" :D

A grafika jelenleg erősen másodlagos és eléggé mezítlábas. Mindjárt teszek be egy képet, de valójában nem sok látnivaló van..
A grafika nagyon sokkal nem is lesz szebb, de azért shadereket fogok használni később, meg lesz árnyék, guminyom és por/füst ilyesmi.

A program "tartalma" eddig aszfaltos RBR szakaszokból és CMR3 autómodellekből áll. Az azonos szakaszok nagyban segítenek, hogy a fizikát az RBR-rel össze tudjam vetni. (Az autó viselkedését az egyes szakaszon igencsak befolyásolja magának a szakasznak a felületi geometriája.) Persze hosszú távon nem az a cél, hogy még egy program legyen, ami az RBR szakaszait használja, hanem egy olyan, amihez könnyebb mindenféle tartalmat vagy játékmódot csinálni és nem marad el sokban az RBR-től. (Persze ha a végén világszerte tizedannyian használják, mint az RBR-t, akkor már nagyon boldog leszek :) )

A program fizikai modellje számos részből épül fel. Ilyenek a felfüggesztés, a motor, a hajtáslánc és a gumi modellje, hogy csak a fontosabb már létezőket említsem, ezen kívül kisebb- vagy részmodellek is vannak bőven.
A modellek többsége egyelőre messze jár az RBR szintjétől, de pl. a felfüggesztés-modellem, ha nem is pontosabb, de sokkal rugalmasabb. Ebben nagy segítségemre van, hogy egy általános kényszeralapú mechanikai motort használok a háttérben, meglehetősen csúcsra járatva (tehetem, mert csak egy autót modellezek). Ennek a segítségével sokkal többféle felfüggesztést tudok "összelegózni", mint az RBR. Mint az RBR-ből látjuk, azért nem biztos, hogy ez olyan fontos, de az én programom, szemben az RBR-rel, pl. tud modellezni Lada felfüggesztést :). Amiben még többet tud az RBRnél az enyém már most az az, hogy "rendes" passzív diffiket is tudok modellezni, illetve többfélét is. Ezzel szemben a motormodellem sokkal -, az aszfaltos gumimodellem kicsivel gyengébb, mint az RBRé, ill. murvás modellem egyelőre nincs, és ötletem rá se sok..

Azt meg sem próbálom most felsorolni, hogy mennyi kisebb/nagyobb részből áll még egy ilyen relatíve lecsupaszított program is, de el lehet képzelni, hogy rengeteg munka van vele, és sokáig tart, főleg egy embernek heti 10-12 órában. Szóval a legnagyobb gond, hogy egyáltalán nem tudok egyelőre megbízható előrejelzést adni, hogy mikor lesz belőle ha nem is kész, de már jól használható program. Valahol a fél év környéke jó becslés a minimális időre.. Demót azért hamarabb szeretnék, de semmit sem ígérek az időkkel kapcsolatban..

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 csüt. okt. 08 14:00

Régebbi kép, de nem sokban különbözik most sem (a felnik már nem generáltak, hanem rendes modellek)

Kép

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2009 csüt. okt. 08 17:54

Nagyon jól néz ki. Nagy munka ez. :up: :up: :up:
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
rbalint
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 1636
Csatlakozott: 2005 kedd szept. 20 17:36
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: rbalint » 2009 csüt. okt. 08 19:02

Ha jól értelemezem a dolgokat Falcon, akkor te végülis csinálsz egy alap mindenféle fizikai paraméterekkel megáldott rallys programot, minimális autó, pálya választékkal, alap garfikával. Mint az rfactor lényegében. És különböző egyéb progikkal lehet bele modolni autókat, pályákat, amiknek karakterisztikája, grafikája, már olyan lesz amilyet csinál az illető. Te csak a fizikai paramétereket fixálod le amit alá lehet tenni, meg különböző pluginokkal bővíteni. Vagy te az autókat beteszed, a megfelelő fizikával, amit fixálsz, nem belenyúlhatóan, meg a talaj adottságait is lefixálod, amit a pályakészítő tesz be a nyomvonal alá, de ez is fixálva van, nem lehet belenyúlni, csak betenni a megfelelő helyre. Most lehet hogy hülyeséget kérdeztem, de mint írtad a garfika az sokadlagos, meg modolható, stb..., ebből gondolom te nem fogsz pályahalmazokat, meg autóhalmazokat gyártani hozzá. Én arra szeretnék kilukadni, hogy ha az RBR-t nézzük aki ért hozzá olyan fizikát tesz alá amit akar, és a valóságtól akár teljesen elrugaszkodót is. De ott az rfactor, ami alá meg már készült annyi-de annyi igénytelen szar hogy össze se lehet számolni. Gondolom ezt te mind szeretnéd kikerülni, hisz nem azért dolgozol azon, hogy minél reálisabb legyen, mások meg mod gyanánt "szégyent" hoznak a munkádra. Szal a terv ezen része is érdekelne, ha ezen már gondolkodtál már, vagy még ez is olyan hogy majd ha összeállt a fizika akkor lesz végiggondolva mit-hogyan.

Avatar
Potyor
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4003
Csatlakozott: 2005 hétf. nov. 14 13:16
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Potyor » 2009 csüt. okt. 08 19:10

:respect3: :respect3: :respect3:
HELL DIGITAL RALLY TEAM
Kép

Avatar
candle
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 6237
Csatlakozott: 2008 vas. szept. 07 19:43

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: candle » 2009 pén. okt. 09 18:28

Grat Falcon, kösz a tájékoztatást. :respect:

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 hétf. okt. 12 10:30

rbalint írta:Ha jól értelemezem a dolgokat Falcon, akkor te végülis csinálsz egy alap mindenféle fizikai paraméterekkel megáldott rallys programot, minimális autó, pálya választékkal, alap garfikával. Mint az rfactor lényegében. És különböző egyéb progikkal lehet bele modolni autókat, pályákat, amiknek karakterisztikája, grafikája, már olyan lesz amilyet csinál az illető. Te csak a fizikai paramétereket fixálod le amit alá lehet tenni, meg különböző pluginokkal bővíteni. Vagy te az autókat beteszed, a megfelelő fizikával, amit fixálsz, nem belenyúlhatóan, meg a talaj adottságait is lefixálod, amit a pályakészítő tesz be a nyomvonal alá, de ez is fixálva van, nem lehet belenyúlni, csak betenni a megfelelő helyre. Most lehet hogy hülyeséget kérdeztem, de mint írtad a garfika az sokadlagos, meg modolható, stb..., ebből gondolom te nem fogsz pályahalmazokat, meg autóhalmazokat gyártani hozzá. Én arra szeretnék kilukadni, hogy ha az RBR-t nézzük aki ért hozzá olyan fizikát tesz alá amit akar, és a valóságtól akár teljesen elrugaszkodót is. De ott az rfactor, ami alá meg már készült annyi-de annyi igénytelen szar hogy össze se lehet számolni. Gondolom ezt te mind szeretnéd kikerülni, hisz nem azért dolgozol azon, hogy minél reálisabb legyen, mások meg mod gyanánt "szégyent" hoznak a munkádra. Szal a terv ezen része is érdekelne, ha ezen már gondolkodtál már, vagy még ez is olyan hogy majd ha összeállt a fizika akkor lesz végiggondolva mit-hogyan.
Két dologról van szó. Az egyik maga a motor, ami valóban hasonló lesz mint az rFactor pl. abból a szempontból is, hogy simán lehet(ne) hozzá rengeteg sz*rt (is) csinálni. (Konkrétan most a felfüggesztés-modellem annyira "nyitott", hogy nagyon nehéz hozzá *nem* sz*r felfüggesztést beállítani, hasonlóan az rFactorhoz. Azonban attól eltérően pl. nálam csak a "realfeel"-nek megfelelő FFB van/lesz (egyébként tényleg nagyon hasonló), vagyis ha sz*r a felfüggesztés, sz*r lesz az FFB..) A dolgok megkönnyítése érdekében, hogy ne kelljen kézzel pepecselni minden paraméterrel igyekszem generáló és konvertáló programokkal megtámogatni a fizika paraméterezését, hogy legalább az összetartozó paraméterek szinkronban maradjanak. Most pl. az RBR eredeti fizika paraméreinek egy részét automatikusan konvertálom a saját programomba.

A másik dolog, hogy lesz hozzá a mostani RBR pluginhoz hasonló saját online játékmódunk, ahol a tartalmat, de legalábbis egy részét mi szolgáltatjuk vagy ellenőrzés alatt tartjuk.

Szóval is-is, lesz is kontroll, meg nem is. Az a fontos a program szompontjából, hogy ha valami tartalmat használ valami online játékmód, akkor biztos legyen, hogy mindenkinél ugyanaz a tartalom van. Erre természetesen lesz beépített ellenőrzés a programban.

Azért sem kívánom teljesen megkötni a paraméterek egy részét sem, mivel egyáltalán nincs szó arról, hogy én (biztosan) tudnám, hogy mi a reális. Lásd szintén rFactor: készült ugyan rengeteg sz*r hozzá, viszont a modok egy része realisztikusabb, mint az eredeti, ISI által szolgáltatott fizikai paraméterek.. Egy ilyen programnál a fizikai modell önmagában még nem "reális", azt megfelelő paraméterekkel is fel kell tölteni. Mindenképpen lehetőséget szerenék biztosítani arra, hogy valaki egyáltalán tudjon olyan paramétereket beállítani, amelyek esetleg reálisabbak, mint amit én állítottam be ;)

De ahogy írtam, lesznek olyan szakaszok/autók, ahol a paraméterezést nem engedjük ki a kezünkből. Ill. a Rallysimfans online játéknál a szakaszok felülete nagyjából egységes lesz, ahogy most az RBR-ben is.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 hétf. okt. 12 10:39

Még annyi adalék az előzőhöz, hogy a mostani pluginhez hasonlóan igyekszünk megőrizni a tartalmak automatikus letöltését (amivel amúgy jó sokat szívtunk és még fogunk). Hogy a szakaszok 30-50 megáját hogyan fogjuk ésszerűen tárolni és letölteni azt még nem teljesen tudjuk :confused2:

Avatar
Smicy
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1138
Csatlakozott: 2006 szomb. dec. 23 15:37
Tartózkodási hely: Dorog-Dunaalmás

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Smicy » 2009 pén. okt. 23 12:29

:up: :)
Daihatsu Charade GTti
videó:
http://www.youtube.com/watch?v=tGpGF4chAws

Avatar
Rolly
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2138
Csatlakozott: 2007 kedd jan. 23 19:13
Tartózkodási hely: Pécs, Pécsi Hegyiversenypálya (N46°06'11'';E18°10'59'')

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rolly » 2009 hétf. okt. 26 12:14

Húúú, azta mindenit, egy ideje nem jártam erre, és micsoda csodákról olvasok.

Falcon, le a kalappal! :up:
_Németh Roland_

Avatar
Lámer Zoltán
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 12395
Csatlakozott: 2007 pén. jún. 08 11:45
Tartózkodási hely: Miskolc, Uppony

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Lámer Zoltán » 2009 hétf. okt. 26 13:04

Rolly írta:Húúú, azta mindenit, egy ideje nem jártam erre, és micsoda csodákról olvasok.

Falcon, le a kalappal! :up:

De jó rólad is hallani Rolly! :respect: :respect:

Avatar
Rolly
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2138
Csatlakozott: 2007 kedd jan. 23 19:13
Tartózkodási hely: Pécs, Pécsi Hegyiversenypálya (N46°06'11'';E18°10'59'')

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rolly » 2009 hétf. okt. 26 13:25

Lámer Zoltán írta:
Rolly írta:Húúú, azta mindenit, egy ideje nem jártam erre, és micsoda csodákról olvasok.

Falcon, le a kalappal! :up:

De jó rólad is hallani Rolly! :respect: :respect:
Visszatértem :D

Ne de ne itt offoljunk...
_Németh Roland_

Avatar
Lámer Zoltán
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 12395
Csatlakozott: 2007 pén. jún. 08 11:45
Tartózkodási hely: Miskolc, Uppony

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Lámer Zoltán » 2009 hétf. okt. 26 13:27

Rolly írta:
Lámer Zoltán írta:
Rolly írta:Húúú, azta mindenit, egy ideje nem jártam erre, és micsoda csodákról olvasok.

Falcon, le a kalappal! :up:

De jó rólad is hallani Rolly! :respect: :respect:
Visszatértem :D

...
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd nov. 17 11:20

Régen írtam.
A nagy hallgatás részemről általában vagy azt jelenti, hogy nagyon dolgozom, vagy azt, hogy nagyon nem, mostanában sajnos inkább az utóbbi az igaz :rolleyes:
Ezt mondjuk kicsit érthetőbbé teszi pl. a kedvenc fejlesztői laptopom halála, amit ugyan sikerült pótolnom, viszont az utódját még nem szoktam meg annyira, hogy visszarázódjak a fejlesztésbe (és ilyenkor érzem, hogy egy régi, anno felső középkategóriás vagy a csúcskategória alját verdeső laptop mennyivel jobb tud lenni még ma is ergonómiában, mint egy középkategóriás mai, ami mellesleg sokkal erősebb, de nem csak az számít..)

Hogy valamit a programról is mondjak, az elmúlt több hónapban folyamatosan sikerül meglepnem magam azzal, hogy mennyi mindent ki tudok hozni a korántsem végleges vagy tökéletes fizikai modellemből megfelelő paraméterezéssel. Az ilyen meglepetések azért nem akkorák, hogy mindegyiket beírjam ide, de amit most sikerült csinálnom az elég figyelemreméltó.

A díjkiosztón a Xsara Kit Carral 5:18-at sikerült mennünk Robival JP-n. A valaha ment legjobb időm az elmúlt pár napig 5:15 volt.

Namost.
Nem nyúltam a tapadáshoz.
Nem nyúltam a kocsi tömegéhez.
Nem nyúltam a motorhoz.
Nem gyakoroltam a kocsival, az elmúlt pár napban összesen kb. 5-ször mentem vele JP-n.

Most 5:10 alatt megyek a Kit Carral.
Hogy mitől? Gyártattam hozzá felfüggesztést a CarFactory-val, ami ugyan rFactoros cucc, de vígan tudom konvertálni a kimenetét (a dolog egyetlen szépséghibája az, hogy a CarFactory duplalengőkaros felfüggesztést generál, ami nem épp reális a kit carba). Ezzel sikerült szinte nullára csökkenteni a hajtási befolyást a kormányzásra, nem mászkál az eleje állandóan, stabil és jóindulatú. És mellesleg kicsit ültettem is rajta, amitől jobban le tudja vinni az erőt az aszfaltra. Most a hajtűkön kívül pariban van a WRC-kkel és jobb vele menni.. :P

..Szóval egyből el tudtam képzelni, hogy milyen dolgok miatt lehetett a 306/Xsara páros összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint a kategóriatársai.. :)

Avatar
Tatrai Balazs
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 2123
Csatlakozott: 2006 kedd márc. 07 12:31
Tartózkodási hely: Izsófalva

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Tatrai Balazs » 2009 kedd nov. 17 11:39

Falcon77 írta:Régen írtam.
A nagy hallgatás részemről általában vagy azt jelenti, hogy nagyon dolgozom, vagy azt, hogy nagyon nem, mostanában sajnos inkább az utóbbi az igaz :rolleyes:
Ezt mondjuk kicsit érthetőbbé teszi pl. a kedvenc fejlesztői laptopom halála, amit ugyan sikerült pótolnom, viszont az utódját még nem szoktam meg annyira, hogy visszarázódjak a fejlesztésbe (és ilyenkor érzem, hogy egy régi, anno felső középkategóriás vagy a csúcskategória alját verdeső laptop mennyivel jobb tud lenni még ma is ergonómiában, mint egy középkategóriás mai, ami mellesleg sokkal erősebb, de nem csak az számít..)

Hogy valamit a programról is mondjak, az elmúlt több hónapban folyamatosan sikerül meglepnem magam azzal, hogy mennyi mindent ki tudok hozni a korántsem végleges vagy tökéletes fizikai modellemből megfelelő paraméterezéssel. Az ilyen meglepetések azért nem akkorák, hogy mindegyiket beírjam ide, de amit most sikerült csinálnom az elég figyelemreméltó.

A díjkiosztón a Xsara Kit Carral 5:18-at sikerült mennünk Robival JP-n. A valaha ment legjobb időm az elmúlt pár napig 5:15 volt.

Namost.
Nem nyúltam a tapadáshoz.
Nem nyúltam a kocsi tömegéhez.
Nem nyúltam a motorhoz.
Nem gyakoroltam a kocsival, az elmúlt pár napban összesen kb. 5-ször mentem vele JP-n.

Most 5:10 alatt megyek a Kit Carral.
Hogy mitől? Gyártattam hozzá felfüggesztést a CarFactory-val, ami ugyan rFactoros cucc, de vígan tudom konvertálni a kimenetét (a dolog egyetlen szépséghibája az, hogy a CarFactory duplalengőkaros felfüggesztést generál, ami nem épp reális a kit carba). Ezzel sikerült szinte nullára csökkenteni a hajtási befolyást a kormányzásra, nem mászkál az eleje állandóan, stabil és jóindulatú. És mellesleg kicsit ültettem is rajta, amitől jobban le tudja vinni az erőt az aszfaltra. Most a hajtűkön kívül pariban van a WRC-kkel és jobb vele menni.. :P

..Szóval egyből el tudtam képzelni, hogy milyen dolgok miatt lehetett a 306/Xsara páros összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint a kategóriatársai.. :)
Huhh, ez nagyon jól hangzik!! :respect: Csak így tovább, aztán mikor legközelebb lehet majd próbálni, majd rá sem fogunk ismerni :)
Kép

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2009 kedd nov. 17 15:38

Falcon77 írta:A díjkiosztón a Xsara Kit Carral 5:18-at sikerült mennünk Robival JP-n.
5.17 :P :D ;) ;)

Egyébként :respect3: :respect3:

Avatar
Funtom
RBR Fan
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009 kedd jún. 09 22:32
Tartózkodási hely: Szigetmonostor

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Funtom » 2009 hétf. nov. 23 09:01

Sziasztok!

Falcon77, gratulálok a progihoz, csak így tovább!
A Xara, 306 és a Megane Kit Car azért viselkedik a való életben is nagyon
kezesen kanyarban történő gázadásra, mert viszkós sper van bennük,
ami például pályaversenyzésre teljesen alkalmatlan lenne.
Szívesen segítek az autók reális viselkedésének tesztelésében, ha igényt tartotok rá! :blink:

Avatar
Jarabek Gyula
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 6390
Csatlakozott: 2007 szer. nov. 07 11:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Jarabek Gyula » 2009 hétf. nov. 23 09:27

Funtom írta:Sziasztok!

Szívesen segítek az autók reális viselkedésének tesztelésében, ha igényt tartotok rá! :blink:
Szia!
  • Szerintem örülne neki Falcon :respect: de majd úgyis válaszol rá :)
McCrash

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 hétf. nov. 23 11:54

Funtom írta:Sziasztok!

Falcon77, gratulálok a progihoz, csak így tovább!
A Xara, 306 és a Megane Kit Car azért viselkedik a való életben is nagyon
kezesen kanyarban történő gázadásra, mert viszkós sper van bennük,
ami például pályaversenyzésre teljesen alkalmatlan lenne.
Szívesen segítek az autók reális viselkedésének tesztelésében, ha igényt tartotok rá! :blink:
Szia, köszi, természetesen igényt tartok olyanok véleményére, akik rendelkeznek valós ismeretekkel, mindenképpen nagy segítség. Ezzel együtt elsősorban adatokra van szükségem, nem bízom maradéktalanul abban, hogy tisztán érzésre tökéletesen jól be lehet lőni egy szimulátort (már csak azért sem, mivel az "érzés" jelentős része az FFB-ből jön, az meg eleve késik és nagyon függ az alkalmazott FFB modelltől, vagyis tök ugyanolyan fizikával is lehet egy autó érzetre jó vagy sz*r az FFB miatt).

Azt viszont nem teljesen értem, hogy miért jó a raliba a viszkós sperr, avagy miért jobb, mint a "rendes" sperr?

Avatar
Funtom
RBR Fan
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009 kedd jún. 09 22:32
Tartózkodási hely: Szigetmonostor

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Funtom » 2009 hétf. nov. 23 12:52

Falcon77,

Remélem tudok segíteni adatok beszerzésében is!
A sper esetében az a helyzet, hogy alapból kétfélét különböztetünk meg:
a lamellásat és a viszkósat. A lamelláson belül is kétféle létezik, az egyikben
gombkeréktengely dolgozik, a másikban kúpos lemezek.

A viszkós sperben is lamellák dolgoznak, de van egy jelentős különbség, mégpedig
az hogy a rendszer zsírban fut és nyomás alatt van, ez a nyomás a leadott
nyomaték függvényében pedig nem! változik, tehát nem zár össze jobban a differenciál
gázadásnál ,míg a lamellás sper igen.

Aztán ennek a viszkós spernek is lett továbbfejlesztett változata, itt olajjal van
feltöltve a rendszer és az olajnyomás, tehát a diffi erőssége változtatható a
computerbeállítás és a pilóta kívánalmai szerint, ezt hívják aktív hajtásnak.
Hozzáteszem ez a fajta hajtás 2006 óta WRC-ben sem megengedett, az S2000-es autók
pedig lamellás sperrel rendelkeznek. A programozáshoz egyáltalán nem értek, de szerintem
a viszkós sper modellezése könnyebb, hiszen fix értékkel kell számolni.

ui: tévedtem a 306 Maxi nem volt viszkós :blink:

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 hétf. nov. 23 14:33

Funtom írta:Falcon77,

Remélem tudok segíteni adatok beszerzésében is!
A sper esetében az a helyzet, hogy alapból kétfélét különböztetünk meg:
a lamellásat és a viszkósat. A lamelláson belül is kétféle létezik, az egyikben
gombkeréktengely dolgozik, a másikban kúpos lemezek.

A viszkós sperben is lamellák dolgoznak, de van egy jelentős különbség, mégpedig
az hogy a rendszer zsírban fut és nyomás alatt van, ez a nyomás a leadott
nyomaték függvényében pedig nem! változik, tehát nem zár össze jobban a differenciál
gázadásnál ,míg a lamellás sper igen.

Aztán ennek a viszkós spernek is lett továbbfejlesztett változata, itt olajjal van
feltöltve a rendszer és az olajnyomás, tehát a diffi erőssége változtatható a
computerbeállítás és a pilóta kívánalmai szerint, ezt hívják aktív hajtásnak.
Hozzáteszem ez a fajta hajtás 2006 óta WRC-ben sem megengedett, az S2000-es autók
pedig lamellás sperrel rendelkeznek. A programozáshoz egyáltalán nem értek, de szerintem
a viszkós sper modellezése könnyebb, hiszen fix értékkel kell számolni.

ui: tévedtem a 306 Maxi nem volt viszkós :blink:
Nagyjából stimmel azzal, amit tudok illetve ahogy le vannak programozva, de a "viszkó" elnevezést tudtommal máshol olyanra használják, aminek nem fix, hanem a hajtott féltengelyek fordulatszám-különbségével arányos zárónyomatéka van.

(Modellezési) típusok szerint a következőket tudom felsorolni:
Nyitott - a két féltengely mindig azonos nyomatákot kap.
Előfeszített, fix zárású - nyitott + a két féltengelyt fix nyomaték "zárja" avagy próbálja nullán tartani a fordulatszám-különbséget
Lamellás, sperr, salisbury, clutch type, standard passzív - előfeszített + a hajtó- vagy motorfék nyomatékának adott %-ával zár (összesen 3 paraméter: preload, power, coast)
Viszkó - nyitott + a féltengelyek fordulat-különbségével arányos zárónyomaték.
Aktív - nyitott + valamilyen program által meghatározott zárónyomaték (ez elég sokféle lehet, mindenféle paraméter alapján)
Torsen - ennek nem tudom a jó matematikai modelljét, egyelőre nem lesz Quattro :(

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2009 hétf. nov. 23 14:50

Kép

Szerintem ez helyes :rolleyes:

Legalábbis logikus.. :)
Opel Astra GSi N3 :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 hétf. nov. 23 15:17

Retkes Péter írta:Kép

Szerintem ez helyes :rolleyes:

Legalábbis logikus.. :)
Ez nagyon szép, csak éppen egy kukkot nem értek belőle - úgy értem nem többet, mint eddig :D

A "modell" valahogy úgy néz ki, hogy a Torsen a kevésbé tapadó kerék ellennyomatékának X-szeresét (max(X) ~ 8 ) képes a másik kerékre adni. De hogy ez "záró"-nyomaték vagy tiszta, azt már nem tudom.

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2009 hétf. nov. 23 15:24

Utánaolvastam... :rolleyes: Természetesen úgy értettem, hogy tisztán az a modell, a szöveget végigolvasva érthető.. szöveg nélkül tényleg semmi értelme :D

http://www.4x4akademia.hu/er-06001-torsen.shtml
Opel Astra GSi N3 :)

Avatar
Funtom
RBR Fan
Hozzászólások: 278
Csatlakozott: 2009 kedd jún. 09 22:32
Tartózkodási hely: Szigetmonostor

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Funtom » 2009 hétf. nov. 23 16:11

http://www.4x4akademia.hu/er-06001-torsen.shtml
ezek szerint ez a "tiszta" nyomaték lesz, ami a torsen milyenségétől
függően osztja el az erőt a két kerék között.. :rolleyes:

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd nov. 24 11:02

Funtom írta:http://www.4x4akademia.hu/er-06001-torsen.shtml
ezek szerint ez a "tiszta" nyomaték lesz, ami a torsen milyenségétől
függően osztja el az erőt a két kerék között.. :rolleyes:
Hm, azt hiszem mégsem, hiszen ez is a kettő tengely kiegyenlítéséig dolgozik csak. Vagyis félig értem, de még mindig nem tudnám leprogramozni :D

De evezzünk vidámabb vizekre.
Tegnap sikerült elérnem a régi vágyamat: egyforma gyorssá tenni egy autót első- és hátsókerekes verzióban.
Minthogy most a Xsara Kit Car a legjobb viselkedésű autó, abból csináltam hátsókerekes verziót - egyszerűen hátra tettem a hajtást.
Ez persze elsőre nem jött be a 60-40%-os súlyelosztással meg az elsőkerekes beállításokkal. Úgyhogy egyre hátrébb raktam a súlypontot, ami persze a felfüggesztés dőlését és relatív keménységét is változtatta, még ha nem is nyúltam hozzá.
Kb. 49-51%-nál egyszerre csak elkezdtem olyan időket menni, mint az elsőkerekessel, de eléggé "kereszetben", amit még mindig kicsit nehéz irányítani a programomban. Szóval a célt sikerült elérni, de a jó vezethetőséget még nem teljesen.

Akkor történt a számomra legmeglepőbb dolog. Eddig is volt jelentősége a diffibeállításomnak, de nem olyan kiemelkedően, olyan gyökeres viselkedésbeli változást nem sikerült még elérnem vele, mint amit az RBR tud. Most viszont szöget ütött a fejembe amit Funtom írt, hogy gyakorlatilag "fix" zárású diffi jó lehet. Eddig 40-40-90 körül használtam a diffit, ahol az első érték az előfeszítés (Nm), a másik kettő a power és a coast érték (%). (A coast majdnem mindegy, mivel sajnos rossz a motorfék-modellem.) Ezt megváltoztattam 75-10-100-ra, és meglepődtem: a kocsi össehasonlíthatatlanul stabilabb lett, mint előtte. Persze alulkormányzottabb is, de a korábbi beállításhoz képest szinte alig hajlandó eldobni a hátulját gázadásra, emiatt sokkal magabiztosabban ki lehet gyorsítani vele. Összességében alig lett gyorsabb az alulkormányzottság miatt, de megfutottam vele az eddigi legjobb első szektoromat a "normális" kocsik között..

Valójában akkora a különbség, hogy kicsit zavar is a gondolat, hogy nem a modellemmel van-e valami gond. Ugyanis az előfeszítés még így is nyavalyás 75 Nm, mikor az RBR-ben 500-zal meg 900-zal dobálózunk (Igaz, hogy ez a kocsi sokkal jobban le van ültetve). Szóval valójában nem teljesen értem, hogy mitől olyan stabil, és miért nem dobja el a hátulját, de még majd nyomozok.. ;)

Avatar
Rolly
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2138
Csatlakozott: 2007 kedd jan. 23 19:13
Tartózkodási hely: Pécs, Pécsi Hegyiversenypálya (N46°06'11'';E18°10'59'')

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rolly » 2009 kedd nov. 24 11:40

Falcon, csak érdeklődés képp, van már ötleted arra, hogy a pálya szerkesztést hogyan akarod megoldani?
Mármint, hogy a pályákat hogyan lehet majd berakni a programba.
_Németh Roland_

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2009 kedd nov. 24 13:01

Rolly írta:Falcon, csak érdeklődés képp, van már ötleted arra, hogy a pálya szerkesztést hogyan akarod megoldani?
Mármint, hogy a pályákat hogyan lehet majd berakni a programba.
Felhívom a figyelmed rá, hogy két merőben különböző dolgot kérdeztél két félmondatban :D :D

Az a probléma, hogy honnan szerez vagy készít minőségi új szakaszokat az ember, természetesen minden program esetén megmarad.

De létező szakaszokat sokkal könnyebb lesz a ThOR-ban elérhetővé tenni, három okból is:

- A program az RBR-rel szemben nem fog tartalmazni semmilyen "beépített" feltételezést a szakaszok számáról és mibenlétéről, minden ilyen információ konfigurációs fájlokban lesz, ahogy ezt illik (ld. megint rFactor).
- Eleve gondoskodni fogok róla, hogy minden RBR-hez használható szakasz konvertálható/betölthető legyen (kivéve persze a titkosított szakaszokat, ld. csehek)
- Ha csinálok valami saját szakasz-formátumot, akkor nyilvános lesz a formátum leírása, nem kell "visszafejteni", mint az RBR-nél. De nagyon könnyen lehet, hogy simán X fájlokat fogok használni "saját" formátumként.

Avatar
Rolly
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2138
Csatlakozott: 2007 kedd jan. 23 19:13
Tartózkodási hely: Pécs, Pécsi Hegyiversenypálya (N46°06'11'';E18°10'59'')

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rolly » 2009 kedd nov. 24 20:30

Falcon77 írta:
Rolly írta:Falcon, csak érdeklődés képp, van már ötleted arra, hogy a pálya szerkesztést hogyan akarod megoldani?
Mármint, hogy a pályákat hogyan lehet majd berakni a programba.
Felhívom a figyelmed rá, hogy két merőben különböző dolgot kérdeztél két félmondatban :D :D

Az a probléma, hogy honnan szerez vagy készít minőségi új szakaszokat az ember, természetesen minden program esetén megmarad.

De létező szakaszokat sokkal könnyebb lesz a ThOR-ban elérhetővé tenni, három okból is:

- A program az RBR-rel szemben nem fog tartalmazni semmilyen "beépített" feltételezést a szakaszok számáról és mibenlétéről, minden ilyen információ konfigurációs fájlokban lesz, ahogy ezt illik (ld. megint rFactor).
- Eleve gondoskodni fogok róla, hogy minden RBR-hez használható szakasz konvertálható/betölthető legyen (kivéve persze a titkosított szakaszokat, ld. csehek)
- Ha csinálok valami saját szakasz-formátumot, akkor nyilvános lesz a formátum leírása, nem kell "visszafejteni", mint az RBR-nél. De nagyon könnyen lehet, hogy simán X fájlokat fogok használni "saját" formátumként.
Köszönöm válaszod! :up: :respect:
_Németh Roland_

Avatar
tomilevi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1385
Csatlakozott: 2008 csüt. okt. 30 18:55
Tartózkodási hely: Otthon
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: tomilevi » 2010 pén. jan. 01 19:04

szóval akkor ez most egy új autószimulátor lesz, ami az rbrből indul ki?

Válasz küldése