Th.O.R. Vegyes

Moderátor: Moderátor

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2012 hétf. szept. 17 11:14

Hlavacsek Istvan írta:
Falcon77 írta:
Falcon77 írta:újra elkezdtem dolgozni az egyik legrégebbi, sok éve halogatott tervemen, egy pályagenerátoron. Ha olyan minőségű pályákat nem is fogok tudni generálni, mint az RBR eredetijei, talán az átlag BTB-s pályák szintjét el lehet majd érni vele a későbbiekben.
Na engem meg ez izgatna nagyon jó lenne ha feltudná váltani a mára már kissé bizonytalan dolgokat müvelő BTB t ;) ;) ;)
Csak az a gond, hogy az enyémhez nem nagyon lesz GUI, vagyis szkriptelős lesz.. Magyarul kézzel nem könnyű összedobni vele valamit. Elsősorban véletlenszerűen generált pályákat szeretnék vele csinálni, illetve az a kérdés, hogy tudok-e olyan generátort írni, amiből élvezhető véletlen pályák jönnek ki (ez nem biztos, illetve az a valószínű, hogy nagyon "egyféle" pályákat fog generálni, ami mondjuk egy ralinak jó..).
A BTB-vel nekem az az egyik bajom, hogy nehéz vele jól eldolgozni az út szélét, illetve az útfelületet változatossá tenni, és emiatt nagyon "mű" a legtöbb pálya kinézete, illetve sokat kell dolgozni azon, hogy ne az legyen.

Avatar
initialD
RBR Fan
Hozzászólások: 332
Csatlakozott: 2006 szer. szept. 27 20:59
Tartózkodási hely: budapest

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: initialD » 2012 kedd szept. 18 21:07

Falcon77 írta:Amit még nem említettem, hogy az elmúlt hónapokban dolgoztam a felfüggesztés-generátoromon, és most már végre MacPherson felfüggesztéseket csinálok ahova az kell, szemben az eddigi duplalengőkarosokkal. Ettől mondjuk nem lesz jobb az autó (sőt), de reálisabb..
Szóval a következő release-ben új fizikák lesznek az autókhoz.
Szia!

Lenne egy olyan kérdésem ezzel a MacPherson generátorral kapcsolatban hogy van-e telemetria része? Igazából szeretném látni hogy hogy változnak berugózásra a beállítások és erre keresek programot de eddig csak fizetőset találtam. A játékból kinyerhető információk ezek?

Köszi!

Avatar
klacix
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 935
Csatlakozott: 2008 kedd jan. 22 17:35
Tartózkodási hely: Nyíregyháza, Kemecse

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: klacix » 2012 szer. szept. 19 15:15

Falcon77 írta:újra elkezdtem dolgozni az egyik legrégebbi, sok éve halogatott tervemen, egy pályagenerátoron. Ha olyan minőségű pályákat nem is fogok tudni generálni, mint az RBR eredetijei, talán az átlag BTB-s pályák szintjét el lehet majd érni vele a későbbiekben.
Jó, hogy hallunk felőled!
Akkor lesz egy egységes pályaformátum, vagy továbbra is széles skálán mozoghatnak a berakható pályák?
A jelenlegi original RBR formátumú pályákat be lehet tenni?

A pályagenerátort várjuk! :respect:
HRC (Hungarian Rally Challenge) szervező
Pályaépítő kisiparos / TrackMaker SZŐLŐSARDÓ-PERKUPA - Miskolc Rally + Capo Di Feno - WRC Corsica 2008 Shakedown - by klacix
Kép

Avatar
Keke
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2968
Csatlakozott: 2010 szomb. jan. 09 17:00
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Keke » 2012 csüt. okt. 04 19:32

Falcon77 írta: Csak az a gond, hogy az enyémhez nem nagyon lesz GUI, vagyis szkriptelős lesz.. Magyarul kézzel nem könnyű összedobni vele valamit. Elsősorban véletlenszerűen generált pályákat szeretnék vele csinálni, illetve az a kérdés, hogy tudok-e olyan generátort írni, amiből élvezhető véletlen pályák jönnek ki (ez nem biztos, illetve az a valószínű, hogy nagyon "egyféle" pályákat fog generálni, ami mondjuk egy ralinak jó..).
A BTB-vel nekem az az egyik bajom, hogy nehéz vele jól eldolgozni az út szélét, illetve az útfelületet változatossá tenni, és emiatt nagyon "mű" a legtöbb pálya kinézete, illetve sokat kell dolgozni azon, hogy ne az legyen.
Szia!
Ez egy érdekes téma azért is mert épp a napokban beszéltünk az út texturázásról a 3D topicban.
Alapvetően az alap RBR és BTB-ben épített pályák között két különbség van: míg az alap RBR pályákon az útfelület texturázás szempontjából két részre van bontva. A jobb és baloldal külön van texturázva egy 256x256 pixel méretű mappinggal. Ezzel szemben a BTB -ben fellelhető textura packok de a default texturák is 512x512 pixel méretben kerülnek a teljes útszélességre.
Meg lehet oldani BTB-ben is, hogy így két részre bontva kerüljön rá a textura de nem hiszem, hogy ezzel foglalkozott volna még valaki.
Ha mész egy RX es pályán az út felület másképp látszik mintha vibrálna vagy érdekesen haladnának el melletted/ előtted az aszfalt részecskéi vagy murván a kövek. Kipróbálsz egy alap RBR pályát ott sokkal szebben, egyenletesebben viselkedik az egész.
Valahogy ezt úgy képzelem el, hogy teljes szélességnél valahogy másképp nyúlik vagy torzul a mellettünk elhaladó textura mintha csak fele szélességben kell mellettünk torzulnia.
Bár ott a kolegák javasolták, hogy használjam nyugodtan az 512x512 texturát teljes szélességben én mégis ki fogom próbálni, hogy megfelezem az utat, egy próbát megér. :)
Az nem baj, hogy szkriptelős lesz a generátorod, a zaxxon is ilyen, igaz az valódi domborzatot és nyomvonalat generál különböző geo formátumokból BTB alá de jól használható még ettől.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3984
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2012 csüt. okt. 04 20:10

Keke írta:
Ha mész egy RX es pályán az út felület másképp látszik mintha vibrálna vagy érdekesen haladnának el melletted/ előtted az aszfalt részecskéi vagy murván a kövek. Kipróbálsz egy alap RBR pályát ott sokkal szebben, egyenletesebben viselkedik az egész.
Ha kicsit mintha vibrálna, az amiatt lehet, hogy úgy van beállitvaa pálya hogy RX-alatt kevésbé használja a mip-mapot, szóval távolabb is a legnagyobb felbontású textúrát nyomja össze. Valamint RX-alatt lehet alaklmazni kidomborodó (bump) mapokat, valamint fényesség szabályzó (specular) map-at a (sima diffuse) textúrára. Míg normál formába mentéskor csak diffuse-t tudunk használni. (Bár megjegyezném az alap pályák tudják a speculart is.)

De ez itt már :offtopic:
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2013 kedd dec. 24 18:09

http://www.rallysimfans.hu/thor/thor.zip
Kellemes ünnekepet kívánok mindenkinek :)
Amilyen régen nem jelentkeztem, arra gondoltam, hogy akár egy aktuális verziót is közreadhatok a programból, az sem lesz "rosszabb", mint az eddigiek :)
Szinte sosem érem el a kitűzött célt a következő verzióval, de időnként megunom, és mégis kiadom, mint most is. Egyébként már hónapok óta egy kiadható verzión dolgozom, de ahogy elnézem még mindig hónapok kérdése lenne amit szeretnék, viszont a jelenlegi is megüti a használhatóság szintjét.
Nagyobb változások az előző verzió óta:
  • teljesen újraírt grafikus motor (avagy most már van valami olyasmi a programban)
  • párhuzamosan futó grafika és fizika (ez azt is jelenti, hogy lényegében megszűnt az egymagos gépek támogatása)
  • javított gumik (bár még mindig messze vannak a tökéletestől)
  • az autók felfüggesztési típusai megfelelnek az eredetinek (MacPherson, dupla A-lengőkar, hosszanti lengőkar, merev tengely stb.), persze (sajnos) a bekötési pontok "hasra" vannak
  • saját pálya-formátum és konvertált RBR szakaszok
  • rugalmas hajtáslánc
  • stb
Régen jártam erre, de szerencsére ettől még az elmúlt másfél évben elég sokat fejlesztettem :)
Egyben megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem a magyar ralipályák kreálóit, hogy használhatom-e a Thor-ban a pályáikat?

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3984
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 szer. dec. 25 20:13

Köszi!

Amint lesz rá időnk ki is próbáljuk.
Kép

Avatar
atiwrc
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 7708
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 21:06
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: atiwrc » 2013 csüt. dec. 26 17:33

Bill-es teszt megvolt(kuplung nincs keyboarddal?), sok mindent nem tudok mondani a fizikáról emiatt, de a focus wrc hangja mintha szebb lenne, és még az árnyék felkapcsolásával sem szaggat a game( az előző verzió az szaggatott), szóval szépen fut.
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2013 vas. dec. 29 14:47

atiwrc írta:Bill-es teszt megvolt(kuplung nincs keyboarddal?), sok mindent nem tudok mondani a fizikáról emiatt, de a focus wrc hangja mintha szebb lenne, és még az árnyék felkapcsolásával sem szaggat a game( az előző verzió az szaggatott), szóval szépen fut.
Sajnos a billentyűtámogatás nem fejlődött. Eddig nem is gondoltam rá, hogy legyen bill. kuplung, de lehet, hogy teszek bele :)
A Focus hangja nem változott, csak annyi történt, hogy már van rugalmasság modellezve a hajtásláncban, és emiatt jobban fluktuál a kocsi hangja, illetve váltáskor "berreg". Ez a WRC-nél nagyon jól hallható, más autónál nem annyira.
Érdekes, hogy neked korábban szaggatott az árnyék, most meg nem, hiszen korábban nem is volt teljes pálya-árnyék. Sajnos a mostani árnyék-megoldás sokat kér enni, cserébe sokszor ronda, szóval én nem is használom éppen, és nem is nyúltam hozzá az elmúlt pár hónapban, viszont sikerült pár hete kicsit gyorsítani a grafikán általában, és ez az árnyékra is pozitív hatással lehetett :)

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2013 hétf. dec. 30 14:49

Kipróbáltam én is, :up:

Gyönyörűen fut, nem eszi a gépet. A motor és hajtás nagyszerű :respect:

Az autók vagyis inkább a gumik viselkedése nagyon fura nekem. Bizonyos helyzetekben olyan mintha valami kódhiba miatt egyszer csak alulkormányzottá válna, pontosabban mintha nem is kanyarodna. Ez főleg kis tempónál fordult elő, gáz nélkül gurulva alászedett kormánynál sem kanyarodik az eleje. Elképzelhető, hogy csak setup kérdése, azzal nem szórakoztam.

Így tovább Falcon, állat lesz :)
Opel Astra GSi N3 :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 szer. jan. 01 10:36

Retkes Péter írta: Az autók vagyis inkább a gumik viselkedése nagyon fura nekem. Bizonyos helyzetekben olyan mintha valami kódhiba miatt egyszer csak alulkormányzottá válna, pontosabban mintha nem is kanyarodna. Ez főleg kis tempónál fordult elő, gáz nélkül gurulva alászedett kormánynál sem kanyarodik az eleje. Elképzelhető, hogy csak setup kérdése, azzal nem szórakoztam.
A programom a kezdetek óta szenvedett attól, hogy a hitelesebb szimekhez képest egyszerre alul- és túlkormányzottabb, kisebb neutrális zónával a kettő között. Pont ezen sikerült egész sokat javítanom ebben a verzióban, persze a karakterisztika még mindig megvan, de most sokkal kevésbé domináns. Szóval ezért meglepő, amit írsz, főleg, ha az előző verzióhoz képest rosszabbnak érzed. A WRC viselkedése egyébként valóban kicsit rosszabb, de inkább azért, mert azon a leginkább feltűnő, hogy kevésbé egyértelmű, hogy merre megy, kicsit visszafogottabban kell vele menni. Viszont általában minden autón csökkent az alulkormányzottság, az szerintem nem hiba, ha határhelyzetben nagy. Lehet, hogy ez tűnt fel neked, hogy a relatív különbség nőtt meg az alulkormányzottsági állapotok között?
Amit leírsz, hogy nagyon alászedve gáz nélkül nem fordul jobban, az szerintem teljesen korrekt viselkedés.

Amit viszont elfelejtettem mondani ill. a hirtelen ötletből történt kiadásnál nem állítottam át a programban, hogy én most 540 fokos kormányelfordulással vezetek. Egy RBR-re beállított kormánnyal nagyon kicsiket kell/érdemes csak fordítani a kanyarodáshoz, avagy túl érzékeny a programom kormány-beállítása. Ha csökkented a Steer range beállítást a setupban, kevésbé lesz "digitális" az autó :)

Most, hogy gondolkodom a dolgon, egy helyzet van, ami engem is meg szokott lepni: amikor a belső kerékkel fűre mész, és olyan, mintha a külsővel is arra mentél volna, annyira csúszik. Ha jobban belegondolok, nem kizárt, hogy ott van valami disznóság a kódban, legalábbis bele kéne néznem, hogy ilyenkor mi történik :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 szer. jan. 01 11:04

Ez a mostani mini-release egyébként leginkább annak az eredménye, hogy a program elkezdése óta most vagyok a leginkább megelégedve a gumikkal. Nem akartam hozzájuk nyúlni, mert teljesen újra tervezem írni a gumimodellt (a legutóbbi újraírás 2 éve volt), de mindenképpen ki akartam adni előtte egy rendes release-t, mivel egy gumimodell-írás teljesen bizonytalan idő (az LFS 5 éve dolgozik rajta, az iRacingnek 2 évbe tellett kiadni, és újabb 2 évbe, mire kb. jó lett, persze én nem tartok ott, hogy ilyen minőségű dolgot írjak, de azért nálam is bizonytalan az idő). Szóval most nem akartam a gumikhoz nyúlni, de elkezdtem kódoptimalizálással foglalkozni, és a gumimodell olyan "drága", hogy mégis belenéztem.
Kiderült, hogy elég sokat tudok rajta gyorsítani, és ahogy végiggondoltam a modellt, "mellesleg" kivettem belőle egy részt, ami után a viselkedés jobb lett (ennek a résznek a helyességéről eddig sem voltam meggyőződve, egy tudományos publikáció alapján csináltam a modellt, és ott szerepelt, azért tettem bele a modellbe egyáltalán). Persze nem lett hirtelen tökéletes, részben mivel a modell eleve túl egyszerű egy valódi gumihoz képest, részben mivel bizonyos dolgok "hasra" lettek beletéve. De most úgy gondolom, hogy a modell úgy viselkedik, ahogy elvárható tőle, és úgy érzem, hogy az ismert hiányosságain egy új modellel fogok tudni javítani (még ha ebben a pillanatban nem is tudom minden részletében, hogy hogyan).

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 szer. jan. 01 11:45

Falcon77 írta:
Retkes Péter írta: Az autók vagyis inkább a gumik viselkedése nagyon fura nekem. Bizonyos helyzetekben olyan mintha valami kódhiba miatt egyszer csak alulkormányzottá válna, pontosabban mintha nem is kanyarodna. Ez főleg kis tempónál fordult elő, gáz nélkül gurulva alászedett kormánynál sem kanyarodik az eleje. Elképzelhető, hogy csak setup kérdése, azzal nem szórakoztam.
Most, hogy gondolkodom a dolgon, egy helyzet van, ami engem is meg szokott lepni: amikor a belső kerékkel fűre mész, és olyan, mintha a külsővel is arra mentél volna, annyira csúszik. Ha jobban belegondolok, nem kizárt, hogy ott van valami disznóság a kódban, legalábbis bele kéne néznem, hogy ilyenkor mi történik :)
:rolleyes: :omg:
Ééés, basszus, tényleg:
Gyorsan átnézve a kódot, a jelenlegi verzióban minden gumi tapadása a "jobb hátsó" gumi alatti felülettől függ :).
Ez az eredménye annak, ha az ember olyan kódot ír, ami globális változókat használ, és ha átstruktúrálja, bizonyos összefüggések rejtve maradnak, és hibás lehet a működés :)
Szóval, Peti, bár ez a jelenség nekem is feltűnt, csak akkor jutott eszembe komolyan utánanézni, amikor te is jelezted, hogy valami nem oké. Azt hiszem, te is ezt jelezted, mert ez tényleg nem oké :D :D

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jan. 03 16:27

Falcon77 írta: :rolleyes: :omg:
Ééés, basszus, tényleg:
Gyorsan átnézve a kódot, a jelenlegi verzióban minden gumi tapadása a "jobb hátsó" gumi alatti felülettől függ :).
Ez az eredménye annak, ha az ember olyan kódot ír, ami globális változókat használ, és ha átstruktúrálja, bizonyos összefüggések rejtve maradnak, és hibás lehet a működés :)
Szóval, Peti, bár ez a jelenség nekem is feltűnt, csak akkor jutott eszembe komolyan utánanézni, amikor te is jelezted, hogy valami nem oké. Azt hiszem, te is ezt jelezted, mert ez tényleg nem oké :D :D
Az előző hibán kívül még a grafikában is találtam kettőt is, az egyik az, hogy nem jó a kocsin az árnyék (az árnyékkal mostanában nem foglalkoztam, ezt majd később oldom meg), illetve ami eddig a tesztelt CA/JP/JV szakaszokon nem tűnt fel, viszont Bisanne-on nagyon, hogy a textúrák néha nem jók. Ezt javítottam itthon, majd néhány napon belül lesz az előző hibajavítással együtt új release.

Ezekből egyébként látszik, hogy a kiadás tud segíteni a program feljődésén. Most újra kedvet kaptam hozzá, hogy fejlesszem az autoupdate-et, azzal a következő jelentős változásig egész sok apróságot tudnék megoldani, hátha lesz is belőle valami.

Különben már annyiszor terveztem ezt-azt és nem lett belőle semmi vagy csak nagyon-nagyon sokára, hogy már én is unom, és inkább nem mondok nagyon sokat előre, de azért (viszonylag folyamatosan) dolgozom.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 vas. jan. 05 18:15

Egy replay Parádsasvárról:
http://www.youtube.com/watch?v=_omivyxF-Sg

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3984
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2014 vas. jan. 05 18:54

:up:

Nemrég beszéltem megint Zoleeval aki több pályát csinált Rfactorhoz, pl Bükkszentlászló, Királd-Sáta, majd megkérdezem tőle hogy engedi e őket berakni a Thor-ba.


ui. Hova tünt a Redbull kapu? A háttér textúrája van rajta. :D
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 hétf. jan. 06 00:23

Tibi írta::up:

Nemrég beszéltem megint Zoleeval aki több pályát csinált Rfactorhoz, pl Bükkszentlászló, Királd-Sáta, majd megkérdezem tőle hogy engedi e őket berakni a Thor-ba.


ui. Hova tünt a Redbull kapu? A háttér textúrája van rajta. :D
Jó észrevétel :)
jpg-ket nem olvasok be jelenleg, csak DDS/TGA/BMP-t (ebben a preferenciasorrendben). Ezt is meg kéne javítani, mint ahogy a kocsi megvilágítását bekapcsolt árnyék mellett, hogy csak még egy észrevehető dolgot említsek a videóban :).
Azt ma reggel hoztam vissza a programba, hogy lehessen olyat, hogy csak a kocsi vet árnyékot, mivel az kell egy jó replayhez (különben nagyon úgy néz ki, mint ami lebeg), viszont a teljes árnyékolással gondok is vannak, meg eszi is a gépet.
A replayek (tehát a látvány) szempontjából még a kamerakezelésen kéne javítani, ugyanis nagyon rontja az élethűséget és az élvezeti értéket, hogy a kamera túl pontosan követi a kocsit.

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2014 hétf. jan. 06 08:48

Falcon77 írta:
Falcon77 írta:
Retkes Péter írta: Az autók vagyis inkább a gumik viselkedése nagyon fura nekem. Bizonyos helyzetekben olyan mintha valami kódhiba miatt egyszer csak alulkormányzottá válna, pontosabban mintha nem is kanyarodna. Ez főleg kis tempónál fordult elő, gáz nélkül gurulva alászedett kormánynál sem kanyarodik az eleje. Elképzelhető, hogy csak setup kérdése, azzal nem szórakoztam.
Most, hogy gondolkodom a dolgon, egy helyzet van, ami engem is meg szokott lepni: amikor a belső kerékkel fűre mész, és olyan, mintha a külsővel is arra mentél volna, annyira csúszik. Ha jobban belegondolok, nem kizárt, hogy ott van valami disznóság a kódban, legalábbis bele kéne néznem, hogy ilyenkor mi történik :)
:rolleyes: :omg:
Ééés, basszus, tényleg:
Gyorsan átnézve a kódot, a jelenlegi verzióban minden gumi tapadása a "jobb hátsó" gumi alatti felülettől függ :).
Ez az eredménye annak, ha az ember olyan kódot ír, ami globális változókat használ, és ha átstruktúrálja, bizonyos összefüggések rejtve maradnak, és hibás lehet a működés :)
Szóval, Peti, bár ez a jelenség nekem is feltűnt, csak akkor jutott eszembe komolyan utánanézni, amikor te is jelezted, hogy valami nem oké. Azt hiszem, te is ezt jelezted, mert ez tényleg nem oké :D :D
Igen, pontosan ezt éreztem :)

Azért gyanakodtam kódhibára mert a jelenség semmivel nem volt magyarázható vagy vagy valamihez köthető, én is futottam már bele hasonlóba :)

Ha tényleg a jobb hátsó kerék alatti tapadás volt érvényes valamennyi kerékre, akkor már azt is értem, hogy miért a jobbos kanyarokban éreztem csak :D
Opel Astra GSi N3 :)

zolee145
RBR Fan
Hozzászólások: 245
Csatlakozott: 2007 vas. jan. 28 16:45

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: zolee145 » 2014 vas. jan. 12 10:55

Tibi írta::up:

Nemrég beszéltem megint Zoleeval aki több pályát csinált Rfactorhoz, pl Bükkszentlászló, Királd-Sáta, majd megkérdezem tőle hogy engedi e őket berakni a Thor-ba.


ui. Hova tünt a Redbull kapu? A háttér textúrája van rajta. :D
Nem gyakran járok erre, szóval nem olvastam, de természetesen bele lehet rakni bármelyiket amelyik kell.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jan. 24 13:31

Sziasztok.

Jelentős előrelépést tettem: végre megírtam egy (primitív, de) működő autoupdatert, ami nemcsak a kódot, de a program fájljait is képest updatelni. Ezzel lehetővé vált, hogy a ThOR folyamatosan aktuális állapotában publikusan elérhető legyen, amit már sokkal korábban meg kellett volna tennem, de sose éreztem "elég jó"-nak.

Ezzel együtt ez is csak egy development snapshot, tehát nem "hivatalos" release. Ahhoz még elég sok apróságot rendbe kell tenni, és közben nyilván találok nagyobbakat is.

Az aktuális verzió a következő linken érhető el:
www.rallysimfans.hu/thor/thor.zip

ps. mintegy 10 év késéssel megvalósítom a "release early, release often" politikát :D

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jan. 24 13:40

changelog:
  • Parádsasvár aktuális konverzióját is hozzáadtam a pályákhoz
  • a kerekek alatt már a megfelelő felületet érzékeli a program
  • javított textúrázás az RBR szakaszokon (főleg Bisanne volt rossz)
  • több árnyékolási opció (és esetleg gyorsabb árnyék-generálás) 0-csak a kocsi, 1-pályafüggő, 2-minden
  • javított kocsi megvilágítás ha be van kapcsolva az árnyék
  • állítható látótávolság (az előzőben fix 500 m volt, akármit csináltál :) )

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jan. 24 15:32

Egyébként updételtem a verziót 0.6-ra és elkezdtem gondolkodni azon, hogy mi is a cél az 1.0-ás verzióra. A verziózás valamennyire ízlés kérdése, két szélsőséges hozzáállás között sok megoldás lehetséges, csak próbáljon az ember konzisztens lenni. Az egyik szélsőség az az, hogy az 1.0 a "kész" verzió, ami szoftver esetében tulképp nem létezik, így aztán a program soha nem éri el az 1.0-ás verziót (LFS, anyone?). A másik szélsőség a "minden release új major verzió", ami megint kicsit abszurd, főleg, amikor teljesen új programként adják el.

Eddig úgy voltam vele, hogy a fizika a verzió legfontosabb meghatározója, és az 1.0 akkor van, amikor a fizika "kész" van. Namost, a fizika soha nem lesz "kész", legalábbis abban az értelemben nem, hogy mindig lehet rajta dolgozni. Szóval eredetileg én is a "soha nem érjük el az 1.0-át" úton haladtam, de most erről letérek.

A legfontosabb a verziózás szempontjából szerintem a használhatóság, és ebben a tekintetben a program továbbra sem áll jól. Viszont ezen azért lehet segíteni, és szeretnék is. Ezért az 1.0 verzió legfontosabb célja az, hogy legyen játékmodell, avagy a ralinak mint koncepciónak nagyjából megfelelő futamot lehessen rajta lebonyolítani. Ez többek között navigátort is jelent. Erre időt nem mondok, de nulláról használhatóra valamit könnyebb összerakni, mint használhatóról jóra, és a játékmodell most nullán van. Jelentős fizikai módosítást (ami teljesen beláthatatlan idejű) nem tervezek, csak valamiféle murvás kiegészítést a jelenlegi gumimodellhez, mert a raliprogramsághoz az is kell.

Ami még fontos, viszont nehéz, az a különböző használt adatformátumok (legalább részben) véglegesítése és a visszafele kompatibilitás megteremtése, ezen viszont sokat lehet csúszni, ugyanis egyelőre semmi sem végleges..

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2014 hétf. jan. 27 11:04

Falcon77 írta:Egyébként updételtem a verziót 0.6-ra és elkezdtem gondolkodni azon, hogy mi is a cél az 1.0-ás verzióra. A verziózás valamennyire ízlés kérdése, két szélsőséges hozzáállás között sok megoldás lehetséges, csak próbáljon az ember konzisztens lenni. Az egyik szélsőség az az, hogy az 1.0 a "kész" verzió, ami szoftver esetében tulképp nem létezik, így aztán a program soha nem éri el az 1.0-ás verziót (LFS, anyone?). A másik szélsőség a "minden release új major verzió", ami megint kicsit abszurd, főleg, amikor teljesen új programként adják el.

Eddig úgy voltam vele, hogy a fizika a verzió legfontosabb meghatározója, és az 1.0 akkor van, amikor a fizika "kész" van. Namost, a fizika soha nem lesz "kész", legalábbis abban az értelemben nem, hogy mindig lehet rajta dolgozni. Szóval eredetileg én is a "soha nem érjük el az 1.0-át" úton haladtam, de most erről letérek.

A legfontosabb a verziózás szempontjából szerintem a használhatóság, és ebben a tekintetben a program továbbra sem áll jól. Viszont ezen azért lehet segíteni, és szeretnék is. Ezért az 1.0 verzió legfontosabb célja az, hogy legyen játékmodell, avagy a ralinak mint koncepciónak nagyjából megfelelő futamot lehessen rajta lebonyolítani. Ez többek között navigátort is jelent. Erre időt nem mondok, de nulláról használhatóra valamit könnyebb összerakni, mint használhatóról jóra, és a játékmodell most nullán van. Jelentős fizikai módosítást (ami teljesen beláthatatlan idejű) nem tervezek, csak valamiféle murvás kiegészítést a jelenlegi gumimodellhez, mert a raliprogramsághoz az is kell.

Ami még fontos, viszont nehéz, az a különböző használt adatformátumok (legalább részben) véglegesítése és a visszafele kompatibilitás megteremtése, ezen viszont sokat lehet csúszni, ugyanis egyelőre semmi sem végleges..
Örülök, hogy eljutottál idáig :) Valóban a használhatóságnak kell lennie az első lépésnek, hiszen annak hiányában nehéz "tesztcsapatot" foglalkoztatni, ami viszont elengedhetetlen a fizika fejlesztéséhez :)
Opel Astra GSi N3 :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 hétf. jan. 27 13:20

Retkes Péter írta: Örülök, hogy eljutottál idáig :) Valóban a használhatóságnak kell lennie az első lépésnek, hiszen annak hiányában nehéz "tesztcsapatot" foglalkoztatni, ami viszont elengedhetetlen a fizika fejlesztéséhez :)
Azért próbáljátok is ki :)

Közben feltettem az első updétet, ami nagyon sokat gyorsít a pályabetöltésen. Ez a kiadott pályáknál annyit nem számít, de egy 500 megás pályánál nem mindegy, hogy 70 mp vagy 20 mp a betőltési idő :)

Avatar
Retkes Péter
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 30 11:05
Tartózkodási hely: Abony
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Retkes Péter » 2014 hétf. jan. 27 16:26

Falcon77 írta:
Retkes Péter írta: Örülök, hogy eljutottál idáig :) Valóban a használhatóságnak kell lennie az első lépésnek, hiszen annak hiányában nehéz "tesztcsapatot" foglalkoztatni, ami viszont elengedhetetlen a fizika fejlesztéséhez :)
Azért próbáljátok is ki :)

Közben feltettem az első updétet, ami nagyon sokat gyorsít a pályabetöltésen. Ez a kiadott pályáknál annyit nem számít, de egy 500 megás pályánál nem mindegy, hogy 70 mp vagy 20 mp a betőltési idő :)
Részemről a tesztelésre (és úgy általában bármire) fordítható idő jelen pillanatban 0környékén van :rolleyes:
Opel Astra GSi N3 :)

Avatar
tomilevi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1385
Csatlakozott: 2008 csüt. okt. 30 18:55
Tartózkodási hely: Otthon
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: tomilevi » 2014 hétf. jan. 27 22:35

Nekem nagyon tetszik! Viszont, én szerintem ennek a játéknak az elkészítéséhez kellene egy csapat.. ehhez meg lehetne feladni hirdetést nagyobb oldalakon.

Avatar
klacix
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 935
Csatlakozott: 2008 kedd jan. 22 17:35
Tartózkodási hely: Nyíregyháza, Kemecse

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: klacix » 2014 kedd jan. 28 13:06

A hecc kedvéért kipróbáltam billentyűzettel. :D

Mókás volt, és voltak "nagy" pillanataim. A grafika tetszik, sokkal szebb, mint a legutóbbi verzió, amit kipróbáltam. Az fps Parádsasváron is 80 fölött volt 1920x1080x32x60-on. A betöltési idő sem volt sok, 13-18 másodperc.
A hangok kicsit szokatlanok, meg a FOV-ot (Field of View) elég alacsonynak érzem, az én 16:9-as monitoromhoz.
Parádsasvárnál egy kanyart nagyon benézten, 5.-kel nekimentem a szalagkorlátnak és láss csodát, egyszercsak a korlát másik oldalán voltam és nem engedett visszamenni. Ez pálya hiba vagy játék hiba? A Cote d'Arbroz-on próbáltam még ki, de ott nem tapasztaltam ilyet.
Nagyon jó úton haladsz! Tetszik! Impozáns!
Kormánnyal is kipróbálom majd ha lesz időm.

Ja és egy hiba:
Visszajátszást elmentettem. Majd visszanézve azt láttam, mintha kb. 1-2 másodpercenként az akkori aktuális kezdősebességgel és egyenes irányban ellöknék az autót előre, ami gurul egyenes vonalban, amíg egy másik erőhatás más irányba nem kényszeríti. Nem, nem a tehetetlenség törvénye játszódik le, csupán pl. ha ilyen lökés történik akkor egyenesen megy az autó, bár vadul alá van szedve a kormány, de nekimegy a szalagkorlátnak és amentén fordul. Így 1-2 másodpercenként "ugrik is a kép" oda, ahol abban az időpontban kellett volna lennie az autónak. Az akkori kezdősebességről meg mintha elengedett gázzal mennék, lelassul. Elég nehéz ezt így leírni.
HRC (Hungarian Rally Challenge) szervező
Pályaépítő kisiparos / TrackMaker SZŐLŐSARDÓ-PERKUPA - Miskolc Rally + Capo Di Feno - WRC Corsica 2008 Shakedown - by klacix
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 csüt. jan. 30 12:47

klacix írta:A hecc kedvéért kipróbáltam billentyűzettel. :D

Mókás volt, és voltak "nagy" pillanataim. A grafika tetszik, sokkal szebb, mint a legutóbbi verzió, amit kipróbáltam. Az fps Parádsasváron is 80 fölött volt 1920x1080x32x60-on. A betöltési idő sem volt sok, 13-18 másodperc.
A hangok kicsit szokatlanok, meg a FOV-ot (Field of View) elég alacsonynak érzem, az én 16:9-as monitoromhoz.
Parádsasvárnál egy kanyart nagyon benézten, 5.-kel nekimentem a szalagkorlátnak és láss csodát, egyszercsak a korlát másik oldalán voltam és nem engedett visszamenni. Ez pálya hiba vagy játék hiba? A Cote d'Arbroz-on próbáltam még ki, de ott nem tapasztaltam ilyet.
Nagyon jó úton haladsz! Tetszik! Impozáns!
Kormánnyal is kipróbálom majd ha lesz időm.

Ja és egy hiba:
Visszajátszást elmentettem. Majd visszanézve azt láttam, mintha kb. 1-2 másodpercenként az akkori aktuális kezdősebességgel és egyenes irányban ellöknék az autót előre, ami gurul egyenes vonalban, amíg egy másik erőhatás más irányba nem kényszeríti. Nem, nem a tehetetlenség törvénye játszódik le, csupán pl. ha ilyen lökés történik akkor egyenesen megy az autó, bár vadul alá van szedve a kormány, de nekimegy a szalagkorlátnak és amentén fordul. Így 1-2 másodpercenként "ugrik is a kép" oda, ahol abban az időpontban kellett volna lennie az autónak. Az akkori kezdősebességről meg mintha elengedett gázzal mennék, lelassul. Elég nehéz ezt így leírni.
Igen, a billentyűzettel mentett replay sajnos nem jó, ezen még dolgozni kell, az egész irányítási modellt/replay mentést át kell alakítanom kicsit. Fontos, hogy a replayek mindenkinél jók legyenek, és az is, hogy majd update-tűrőek legyenek, legalábbis major (1.0, 2.0..) verzión belül.

Közben rájöttem, hogy amit grafikai javulásként érzékeltél, az valójában hiba :D. Majd felteszem az updétet, de ez alkalommal jobban kitesztelem :)
Amit most láttál az a shader nélküli default grafika, ami meglepően élvezhető még most is, nem is gondoltam, hogy még "műküdik".
A pályák ehhez képest "rendes" verziójukban azért olyan kevéssé látványosak, mert egyelőre csak a legalapabb rFactoros shadereket támogatom, és a pályák ilyen verziója általában nem tartalmaz "fényes" felületeket. A tipikus "szép", fényes és normal-mappelt felületekhez több adatot kell kiszedni a gmt-ből, és azt egyelőre még nem programoztam le, meg csak max. 2 textúrát támogatok egyszerre.

A korláton átmenést sajnos nehéz lesz teljesen kiküszöbölni, de valamennyit biztosan lehet rajta javítani.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 vas. feb. 16 12:05

No, megcsináltam a jpg beolvasást (már csak a png van hátra amit szeretnék támogatni). Volt egy kis gond az autoupdéterrel amit Sebi észrevett, de most már elvileg jó.
Közben kidobtam az eddigi loggoló kódot (túl sok függőséget hozott be), most majd' egy megával kisebb az .exe. Meg egyéb, fordítással kapcsolatos dolgokkal foglalkoztam, többek között azért, hogy előkészítsem a 64 bites fordítást. Nem biztos, hogy a 64 bitesre fordított kód bármivel is gyorsabb lenne, de kiopróbálni mindenképpen érdemes lesz..

Avatar
lacka6
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: 2006 csüt. ápr. 27 23:54
Tartózkodási hely: Kincsesbánya
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: lacka6 » 2014 vas. feb. 16 15:16

Vezetni még mindig nem tudom, de ez az én problémám :)
Egy két apró észrevételem viszont lenne:
-Xsara Kit Car motorja leáll ha leszállok a gázról
-FFB egyelőre csak annyit tud, hogy középre tart ha leér a kerék? Nem érzékelem ha megcsúszik az autó (momo racing)
-----------------------

9.Kincses kupa

viewtopic.php?f=37&t=1436
-----------------------

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 vas. feb. 16 23:40

lacka6 írta:Vezetni még mindig nem tudom, de ez az én problémám :)
Egy két apró észrevételem viszont lenne:
-Xsara Kit Car motorja leáll ha leszállok a gázról
-FFB egyelőre csak annyit tud, hogy középre tart ha leér a kerék? Nem érzékelem ha megcsúszik az autó (momo racing)
Hopp, igen, látszik, hogy nem próbáltam ki, hogy milyen autót teszek be ebbe a verzióba :rolleyes:, a Xsara motorgondját majd javítom.
A kormányzással kapcsolatban fontos, hogy úgy van beállítva, hogy 540 fokos kormányzással használom (ez is véletlenül maradt így, valamennyire majd állítok rajta, hogy kb. 300 fokos kormányzással élvezhető legyen). Ahhoz, hogy kb. 200 fokkal használva ne legyen túl érzékeny, jelentősen lejjebb kell venni a steer range-et.
Lehet, hogy az FFB-vel kapcsolatos problémád is részben erre vezethető vissza (avagy túl hamar telítődik az ffb, ha túl érzékeny a kormány). Az FFB egyébként közvetlenül a fizikai motorból kiszedett kormányerőt adja vissza, ami egyrészt azt jelenti, hogy semmi "effekt" jellegű hatás nincs benne, másrészt viszont olyan, amilyen a fizikai modell többi része illetve ahogy a kocsi kormánygeometriája össze lett állítva, szóval kocsinként változhat. Ezzel együtt ha valami nem tetszik benne, annak (és másnak is) az oka valószínűleg a gumimodellben keresendő, amivel továbbra sem vagyok megelégedve, de pont nemrég javítottam rajta annyit, hogy most nem vagyok annyira elégedetlen, mint szoktam lenni :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 vas. feb. 16 23:59

tomilevi írta:Nekem nagyon tetszik! Viszont, én szerintem ennek a játéknak az elkészítéséhez kellene egy csapat.. ehhez meg lehetne feladni hirdetést nagyobb oldalakon.
Próbálok erre valamit válaszolni, bocsánat a késésért, de ha valamire nem tudom kapásból, hogy mit írjak, gyakran hetekbe telik, mire válaszolok..
..És pont ez az egyik probléma, elég időszakosan és tömbösen szoktam kommunikálni, nem erősségem a folyamatos kapcsolattartás, ami egy csapat koordinálásához kell.
Ez a program a hobbim, már 12 éve reszelgetem változó intenzitással, és ennek megfelelően egyelőre nem is szeretném kiadni a kezemből. A program kipofozásához valóban jól jönne valamennyi segítség, főleg a 3d modellek terén, de akár programozási feladatokban is. Viszont ez nem "rendes" munka, nem is szeretném azzá tenni, ugyanis nem pénzért készül, nem valószínű, hogy pénzért szeretném árulni (mondjuk szívesen megélnék belőle, de ennek nem látom realitását). Segítséget szeretnék kérni majd bizonyos dolgokban emberektől és fogok is, de nem tudnék mit kezdeni egy csapattal, ha egyszer max. napi 1-2 órám van az egészre.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 hétf. feb. 17 23:19

lacka6 írta: -FFB egyelőre csak annyit tud, hogy középre tart ha leér a kerék? Nem érzékelem ha megcsúszik az autó (momo racing)
Hm. Így jár az ember, ha csak kódol és nem tesztel :)
a múlt héten upgrédeltem a program által használt fizikai motort (mármint azt a részét, amit nem én fejlesztettem), és most kipróbálva kiderült, hogy több dolog változott. Pl. sokkal erősebb az FFB. Ez lehet jó, rossz vagy semleges hír, attól függően, hogy pontosan mi okozza :)

Avatar
lacka6
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: 2006 csüt. ápr. 27 23:54
Tartózkodási hely: Kincsesbánya
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: lacka6 » 2014 kedd feb. 18 06:45

Falcon77 írta:
lacka6 írta: -FFB egyelőre csak annyit tud, hogy középre tart ha leér a kerék? Nem érzékelem ha megcsúszik az autó (momo racing)
Hm. Így jár az ember, ha csak kódol és nem tesztel :)
a múlt héten upgrédeltem a program által használt fizikai motort (mármint azt a részét, amit nem én fejlesztettem), és most kipróbálva kiderült, hogy több dolog változott. Pl. sokkal erősebb az FFB. Ez lehet jó, rossz vagy semleges hír, attól függően, hogy pontosan mi okozza :)
Várható egy momo barát update? :)
-----------------------

9.Kincses kupa

viewtopic.php?f=37&t=1436
-----------------------

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 szer. feb. 19 10:55

lacka6 írta:
Falcon77 írta:
lacka6 írta: -FFB egyelőre csak annyit tud, hogy középre tart ha leér a kerék? Nem érzékelem ha megcsúszik az autó (momo racing)
Hm. Így jár az ember, ha csak kódol és nem tesztel :)
a múlt héten upgrédeltem a program által használt fizikai motort (mármint azt a részét, amit nem én fejlesztettem), és most kipróbálva kiderült, hogy több dolog változott. Pl. sokkal erősebb az FFB. Ez lehet jó, rossz vagy semleges hír, attól függően, hogy pontosan mi okozza :)
Várható egy momo barát update? :)
Most egy kicsit ki kell vizsgálnom a fizikai változást. De egyébként a kormányzási szög és az ffb szint csökkentésével (mindkettő setup opció), illetve a kormánybeállítási menüben a linearitási opcióval be lehet állítani most is. Azért majd updételem, de nem tudom még, hogy mikor, most elképzelhető, hogy két hétig nem tudok vele foglalkozni.

Avatar
lacka6
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: 2006 csüt. ápr. 27 23:54
Tartózkodási hely: Kincsesbánya
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: lacka6 » 2014 szer. feb. 19 16:51

Falcon77 írta: Most egy kicsit ki kell vizsgálnom a fizikai változást. De egyébként a kormányzási szög és az ffb szint csökkentésével (mindkettő setup opció), illetve a kormánybeállítási menüben a linearitási opcióval be lehet állítani most is. Azért majd updételem, de nem tudom még, hogy mikor, most elképzelhető, hogy két hétig nem tudok vele foglalkozni.
Options menübe FFB factor és Steering Nonlin állítgatással érezni változást, de nem az igazi...
FFB factornál érdekes számok is megjelennek :)

Az elfordulási szöget hol tudom beállítani?

Ha a csuszkás állításoknál entert nyomok akkor hibaüzit dob és kilép: "call to empty boost::function"

Tetszenek az úton maradó gumi nyomok ;)
-----------------------

9.Kincses kupa

viewtopic.php?f=37&t=1436
-----------------------

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. feb. 21 15:50

lacka6 írta: Options menübe FFB factor és Steering Nonlin állítgatással érezni változást, de nem az igazi...
FFB factornál érdekes számok is megjelennek :)
A steering nonlinearity a középpont körül csökkenti az érzékenységet, de én sem szoktam szeretni. Manapság a legtöbb program igyekszik a valódi kormányelfordulásokat használni, ha a kormány engedi, és az én programomnál is az jobb, mint ha csak ~200 fok körüli kormányzást tudsz használni. Az RBR aszfalton feltűnően kitekert kerékkel szeret/tud kanyarodni, ez a része nem is tűnik teljesen korrektnek (az enyém viszont perpill kicsit rugalmatlan, tehát a ráterhelődéstől valószínűleg nem változik eleget a gumi oldaltartása - avagy valamennyire csökken, de alighanem nem eleget).
Az FFB factornál valóban tudnak érdekes számok lenni, de attól még viszonylag korrektek, csak hülyén néznek ki :). Ez az állítási lehetőség a globális ffb factor, ami mindenre hat, ehhez képest még az autóknál is lehet állítani egy szorzót.
lacka6 írta: Az elfordulási szöget hol tudom beállítani?
A kocsik setup menüjében, csak nem szögben van megadva, hanem a fogasléc kitérésében cm-ben, amit a program belül ténylegesen használ. Erre már kaptam kritikát, hogy jó lenne valami értelmes váltószám..
lacka6 írta: Ha a csuszkás állításoknál entert nyomok akkor hibaüzit dob és kilép: "call to empty boost::function"
Köszi a hibajelentést, majd javítom. Egtyébként nem kell rányomni, cask jobbra-balra lépkedni, de gondolom azt akartad jelezni, hogy ha véletlenül rányomsz, akkor nem jó.

Avatar
lacka6
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: 2006 csüt. ápr. 27 23:54
Tartózkodási hely: Kincsesbánya
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: lacka6 » 2014 szomb. feb. 22 21:33

Falcon77 írta: Köszi a hibajelentést, majd javítom. Egtyébként nem kell rányomni, cask jobbra-balra lépkedni, de gondolom azt akartad jelezni, hogy ha véletlenül rányomsz, akkor nem jó.
Csak próbálgattam, ki tudja hova rejtesz valami plusz opciót :)
-----------------------

9.Kincses kupa

viewtopic.php?f=37&t=1436
-----------------------

Rekasi Janos
RBR Fan
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2010 szomb. júl. 31 09:31
Tartózkodási hely: B. A. Z.

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rekasi Janos » 2014 pén. márc. 07 17:25

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valami megoldás arra, hogyha külön van a kormány (Logitech DFGT) és a pedálok (Thrustmaster RGT FF Clutch) hogy tudnám beállítani, mert csak az egyiket ismeri fel, amelyiket hamarabb csatlakoztattam. Előre is köszönöm :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 kedd márc. 11 10:26

Rekasi Janos írta:Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valami megoldás arra, hogyha külön van a kormány (Logitech DFGT) és a pedálok (Thrustmaster RGT FF Clutch) hogy tudnám beállítani, mert csak az egyiket ismeri fel, amelyiket hamarabb csatlakoztattam. Előre is köszönöm :)
Egyelőre nincs erre lehetőség sajnos (valóban csak az első eszközt veszi figyelembe), de ez is a rövid távon megoldandó problémák közé tartozik. Most, hogy van, akinek ez probléma, igyekszem előre venni a sorban.

Rekasi Janos
RBR Fan
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2010 szomb. júl. 31 09:31
Tartózkodási hely: B. A. Z.

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Rekasi Janos » 2014 kedd márc. 11 20:54

Falcon77 írta:
Rekasi Janos írta:Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valami megoldás arra, hogyha külön van a kormány (Logitech DFGT) és a pedálok (Thrustmaster RGT FF Clutch) hogy tudnám beállítani, mert csak az egyiket ismeri fel, amelyiket hamarabb csatlakoztattam. Előre is köszönöm :)
Egyelőre nincs erre lehetőség sajnos (valóban csak az első eszközt veszi figyelembe), de ez is a rövid távon megoldandó problémák közé tartozik. Most, hogy van, akinek ez probléma, igyekszem előre venni a sorban.

Köszönöm szépen a választ, várom a javítást. :)
Örömmel próbálnám ki és mondanám el tapasztalataimat, hátha van valami haszna. :)
További jó munkát, nagyszerű ötletnek tartom a programot. :respect: :respect:

Avatar
Keke
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2968
Csatlakozott: 2010 szomb. jan. 09 17:00
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Keke » 2014 szer. márc. 12 17:50

Letöltöttem a Th.O.R.-t. Kicsomagoltam a D:\Program Files\thor mappába. Amikor elindítom ezt írja: "Programfuttatási hiba (5)".
Mi lehet a baj? Config: XP - SP3 32bit, Core 2 CPU, 1 GB RAM, NVIDIA GeForce 8500 GT.

Avatar
Cris133
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3608
Csatlakozott: 2007 szomb. szept. 01 12:26
Tartózkodási hely: Budapest III.ker , Felsőnyárád
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Cris133 » 2014 csüt. ápr. 03 11:34

Az álltalam készített rallyfactor.hu-n megtalálható pályákat szivesen a rendelkezésedre bocsájtom:
Kánó-Ragály
Szinpetri - Tornakápolna
Ragály - Alsószuha
Vadna Park Rally
Visonta gokartland
Kovács "Pici" Krisztián

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jún. 13 09:03

Bocs a hosszú hallgatásért, most végre felment egy új update. Kicsit megint elvesztem a fizikában egy időre, de közben haladtam 1-2 nem-fizikai dologgal is.
A főbb változások:
  • Kánó-Ragály hozzáadva.
  • Átdolgozott, több kontrollert támogató input, aminek következtében mindenkinek újra be kell konfigurálni az inputot.
  • Kicsit átdolgozott autók (az elsőkerekesek jobban), az előzőekhez képest alapból beállított kerék össze- és széttartással
  • Az autók "fizikai" alja jobban a helyére került, könnyebben leér.
  • Ezzel párhuzamosan a kasztni ütközésének (és leérésének) van hangja, ami elsőre elég meglepő :).
  • A setupban a kormányzási kitérés már a kormányzott kerék max. elfordulását jelzi fokban (a'la rFactor), és nem a fogasléc kitérését cm-ben, mint eddig.
  • A kerék összetartás is fokban állítható, és minden futóműtípusra működik (eddig a Focuson kívül a mellékelt kocsik hátsó futóművén nem volt állítható).
  • Dinamikusabb pályakamerák. A különbség nem nagy, de kicsit jobban néz ki a kocsi mozgása tőle.
  • Kicsivel jobb FFB, elsősorban hirtelen korménymozdulatoknál.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jún. 13 09:04

Cris133 írta:Az álltalam készített rallyfactor.hu-n megtalálható pályákat szivesen a rendelkezésedre bocsájtom:
Kánó-Ragály
Szinpetri - Tornakápolna
Ragály - Alsószuha
Vadna Park Rally
Visonta gokartland
Nagy köszönet ezért, uram :respect:
Amit látható az előző posztban, Kánó-Ragályt már magamévá is tettem :)

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jún. 13 09:26

Keke írta:Letöltöttem a Th.O.R.-t. Kicsomagoltam a D:\Program Files\thor mappába. Amikor elindítom ezt írja: "Programfuttatási hiba (5)".
Mi lehet a baj? Config: XP - SP3 32bit, Core 2 CPU, 1 GB RAM, NVIDIA GeForce 8500 GT.
Erre som válaszoltam, bocsánat.
Ez a Core2 hány magos? (Sajnos már nincs otthon működő egymagos gépem, úgyhogy az egymagos futást már nem támogatja a Thor.) Meg a memória kicsit kevésnek tűnik, legalábbis a program maximális memóriaigényéhez képest, de nem az induláshoz.
Sajnos ennyiből még nem tudom a problémát (a PC-s játéfejlesztés réme, hogy mindenféle konfigon kell mennie a dolgoknak, amit te nem tudsz mind kipróbálni). Semmi hardver- vagy oprendszer-specifikus nincs a kódban, legalábbis addig, amíg be nem tölti a pályát (a grafikában már van speciális igény, de az extra igény csak az árnyékoknál jelentkezik, egyébként sima DX9 képességek kellenek).

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3984
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2014 pén. jún. 13 10:51

Köszönjük! Hétvégén ha lesz idő a Le Mans mellett akkor kipróbáljuk! :cool2:
( A kormányt úgy is beizzitottam már a héten)
Kép

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2014 pén. jún. 13 20:29

Sebi jelezte, hogy kicsit pilótavizsgás lett a kontrollerbeállítás, úgyhogy írok róla néhány sort :)

Egyrészt azért kell mindenkinek beállítani újra, mert eddig nem kötődött konkrét kontrollerhez a konfiguráció (mindig az első kontrolleren próbálta érvényesíteni), mostantól viszont mindenkinek az egyedi kontrollerét/eit jegyzi meg, ezt meg egyszer be kell állítani.

A gombok beállítása nem változott sokat, viszont a tengelyeknél új opciók is lettek, ezért minden analóg funkció beállítása új almenüt kapott. A megfelelő almenüben a tengely kiválasztása úgy lehetséges, ha az első menüsoron (value) állva enter-t nyomsz, és utána a kívánt tengelyt megmozgatod (ha érzékelte a mozdulást, akkor automatikusan kiugrik a detektáló módból és mutatja az aktuális értéket).
Ugyanezen a menüponton a jobb-bal nyilakkal lehet invertálni a tengely értelmezését. A többi opció, ami a kontrollerről olvasott érték értelmezését befolyásolja:
  • Half axis - ezzel lehet egy tengelyt két funkcióra használni (lásd combined pedals). Ha be van állítva, akkor csak a tengely egyik felét használja a program az adott funkcióra, méghozzá az invertálástól függő felét. Tehát pl. egy joystick egy tengelyére tenni a féket és a gázt: gáz - axis 1, sign 1, half axis true; fék - axis 1, sign -1, half axis true.
  • Gamma - a linearitást szabályozza (konkrétan a tengelyről olvasott 0-1 közötti értéket a megadott hatványra emeli, ha 1, akkor lieáris, ha 2, akkor négyzetes). Minél nagyobb az érték, annál kevésbé érzékeny a 0 körül az adott bemeneti érték
  • Deadzone - a megadott értékig az adott bemenet nem érzékeli a mozgatást
  • Saturation - a megadott értéknél eléri az egyet a bemeneti jel a program számára, tehát pl. a kuplungnál beállítható, hogy a pedál félútjánál teljesen szétkapcsoljon
Azt tervezem, de még nem oldottam meg, hogy az egyes analóg bemeneteket szabadon gombra is lehessen kötni (a default billenytűzetes bemeneten kívül), és beállítani a felfutási-lefutási időt.

Avatar
Keke
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2968
Csatlakozott: 2010 szomb. jan. 09 17:00
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: Keke » 2014 szer. júl. 02 20:43

Falcon77 írta:
Keke írta:Letöltöttem a Th.O.R.-t. Kicsomagoltam a D:\Program Files\thor mappába. Amikor elindítom ezt írja: "Programfuttatási hiba (5)".
Mi lehet a baj? Config: XP - SP3 32bit, Core 2 CPU, 1 GB RAM, NVIDIA GeForce 8500 GT.
Erre som válaszoltam, bocsánat.
Ez a Core2 hány magos? (Sajnos már nincs otthon működő egymagos gépem, úgyhogy az egymagos futást már nem támogatja a Thor.) Meg a memória kicsit kevésnek tűnik, legalábbis a program maximális memóriaigényéhez képest, de nem az induláshoz.
Sajnos ennyiből még nem tudom a problémát (a PC-s játéfejlesztés réme, hogy mindenféle konfigon kell mennie a dolgoknak, amit te nem tudsz mind kipróbálni). Semmi hardver- vagy oprendszer-specifikus nincs a kódban, legalábbis addig, amíg be nem tölti a pályát (a grafikában már van speciális igény, de az extra igény csak az árnyékoknál jelentkezik, egyébként sima DX9 képességek kellenek).
Köszönöm a választ! 2 magos gép de most ha jobban belegondolok még 32 bites operációs rendszer van rá telepítve úgyhogy nem csak a RAM miatt lehet reménytelen....

Avatar
lacka6
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4031
Csatlakozott: 2006 csüt. ápr. 27 23:54
Tartózkodási hely: Kincsesbánya
Kapcsolat:

Re: Th.O.R. Vegyes

Hozzászólás Szerző: lacka6 » 2016 szer. máj. 18 11:33

Szia Falcon, van valami fejlemény, régóta nagy a csend.
-----------------------

9.Kincses kupa

viewtopic.php?f=37&t=1436
-----------------------

Válasz küldése