Setupok

Minden ami a játékkal kapcsolatos

Moderátor: Moderátor

Nagy Attila
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 19 15:28
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Setupok

Hozzászólás Szerző: Nagy Attila » 2007 vas. szept. 02 14:29

Ezt azért nyitom, mivel szeretnék magamnak és másoknak is segiteni setup kérdésben. Ha valakinek vannak jó setupjai (beállitásai) és azt szivesen megosztaná a többiekkel is, az küldje el nekem rallymax@freemail.hu email cimre, és én felfogom tenni a www.rallymax.hu weboldalra, ahol mindenki számára letölthető lesz. Minnél többen segitetek egy jó setup-bázis összehozásában, annál használhatóbb lesz. Aki letölti (már most is van fent jó néhány) az ha kipróbálta, akár osztályozhatja is a letöltéseknél, hogy segitsen a többieknek a válogatásban. Előre is köszi annak aki hajlandó sehiteni ! :respect:
RBRChamp 2007 A8 egyéni 2. hely, csapat 1. hely, 2008 egyéni 3. hely, csapat 1. hely
I. Lada 2107 Kupa egyéni és csapat 1. hely
II. Lada 2107 Kupa egyéni 2. hely, csapat 1. hely
IV. Lada 2107 Kupa csapat 1. hely

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2007 vas. szept. 02 15:35

Hasznos! :up:

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2007 vas. szept. 02 16:41

Valóban egy remek ötlet. :respect:
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
atiwrc
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 7910
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 21:06
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: atiwrc » 2007 vas. szept. 02 16:53

Még egy dolog jo lenne ebbe a topicba.

Ha valaki aki vágja ezt a setup témát megmondaná hogy minden állitási lehetöség milyen hatással van a kocsira ha ide vagy oda állitom. Én hülye vagyok ehez... Gp2ben votl egy váltóáttétel meg szárnyak az elég votl a sikerhez.

Ezt csak azért kérem mert tőlem nagyon sokan kérdezik ezt hogy mit hogy setupoljanak, én meg nemtok mit mondani, mert én alap setuppal megyek mert sztem jópár verda ugy megy reálisan. Az nbe is amit az eleje müvel ugy sztem nem tud 1-2 helyen elfordulni egy nes vas.
Kép

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 vas. szept. 02 17:19

atiwrc @ Vas. Szept. 02, 2007 4:53 pm írta:Még egy dolog jo lenne ebbe a topicba.

Ha valaki aki vágja ezt a setup témát megmondaná hogy minden állitási lehetöség milyen hatással van a kocsira ha ide vagy oda állitom. Én hülye vagyok ehez... Gp2ben votl egy váltóáttétel meg szárnyak az elég votl a sikerhez.

Ezt csak azért kérem mert tőlem nagyon sokan kérdezik ezt hogy mit hogy setupoljanak, én meg nemtok mit mondani, mert én alap setuppal megyek mert sztem jópár verda ugy megy reálisan. Az nbe is amit az eleje müvel ugy sztem nem tud 1-2 helyen elfordulni egy nes vas.
Egyik este nekiülök és tartok itt egy kis gyorstalpalót, remélem elhiszitek majd amit írok. :)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 vas. szept. 02 18:21

Akkor kezdeném is. :) Nem kell minden szavamat szentírásnak venni, biztos vannak olyan dolgok amihez én nem értek (annyira), de próbálom megosztani veletek az észrevételeimet.

A cél minden esetben az autó kanyarsebességének javítása, mert ugye egyenesben minden autó nagyjából hasonló sebbeségre képes, a versenyt a kanyarokban kell megnyerni. Ezek mellett a másik cél az autót minél kezelhetőbbé tenni, főleg a nehezebb körülmények között.

Nem azt akarom elmagyarázni hogy melyik rész mit jelent, inkább kicsit gyakorlatiasabbra akarom venni a dolgot. Kezdetben érdemes a simfans oldal letöltései közül leszedni egy alap setupot, majd később azt hangolni az adott autóra. Az én Corolla setupjaim is még nagyon régen Corolla-adaptációk voltak, persze most már nyomokban sem emlékeztetnek rá...


És már hallom is a probléma forrását: összevissza állnak a kerekek. Irány a futómű beálltó menü, itt is az első futómű-geometria!

A steering rod length (magyarul kormányrúd hossz, de a későbbiekben csak angolul fogom írni, szerintem úgy is elég egyértelmű lesz) menüben a kormányösszekötő hosszát tudjuk álltani, ez pedig a kerékösszetartásra van hatással. Az eredményt a toe melletti részen látjuk, én szeretem ha minimálisan összetartanak a kerekek, -0,17 és -0,20 fok közti értékeket szoktam beálltani, hátul -0,14 és -0,16 közöttit, de ez ízlés kérdése.

A top mount position (csak az első geometria esetén) résznél a futómű felső bekötési pontjait tudjuk változtatni, ezzel változtatjuk az utánfutást. 0 értéknél a legnagyobb, 6-os értéknél a legkisebb az utánfutás, ezt a caster melletti részen láthatjuk. Nagy utánfutás esetén az autó egyenesfutása határozottabb, de hajlamos tolni az elejét ha túl gyorsan esel be a kanyarba. Kis utánfutás esetén az autó kormányzása sokkal könnyebb, sokkal direktebb, esős setupoknál érdemes nagyobb értéket megadni.

A wheel axis inlination menüben a kerékdőlést lehet beállítani, én ezzel nem szoktam ksérletezni.

A ride height az autó magasságát mutatja, érdemes hasonlóra álltani az autó elejét és a hátulját.


A futóműhöz még visszatérek, előbb azonban a difik. A difi mapokhoz én is :lama: vagyok, a difi nyomatékokkal viszont sokat lehet változtatni az autó viselkedésén.

A center torque állításával is nagymértékben megváltozik az autó. Maximális 900 Nm-es értéknél a kormányzás elég nehéznek és határozottnak érződik, míg pl. 700-as érték esetén sokkal könnyebb a kormány, és könnyebben kanyarodik az autó.

A front torque növelésével csökkenthető az alulkormányzottság, a rear torque hatása már nem ennyire egyértelmű, de főleg az elsőt és a centert kell jól beállítani.

Pl. egy 900/700/900-as kombinációval kevésbé fordulékony az autó mint egy 800/800/850-es kombinációval.


Ha már a kormányzásnál vagyunk, akkor nézzük mit jelent a max steering lock értéke. Itt a játék alapbeálltásai elég gyatrák, biztos gondoltak a leendő G25 és DFPro tulajokra, azzal a setuppal bizony ezeket a kormányokat is le lehet koppantani... Az alap 540 fokos értéket el kell felejteni, az RBR-ben 700 fok felett szabad csak gondolkodni. Főleg murván érdemes a maximális értéket megadni, ha ez túl idegen akkor napról-napra növelni az értéket és hozzá lehet szokni. Aszfalton nálam a 706 és 734 fok közötti tartomány a nyerő, havon nem vagyok egy nagy guru, arról inkább nem írok.

És itt vannak még a rollbarok amikről elég nehéz elmagyarázni hogy mit hogyan és miért, de megpróbálom. Ezekkel azt adhatod meg hogy a bódé mennyire mozoghasson a futómű felett. Gyakorlatban ez úgy néz ki hogy minél kisebb az érték annál lágyabbnak és kezelhetőbbnek tűnik az autó.


Folyt. köv. de mára legyen elég ennyi. Ha most hirtelen nekiálltok kísérletezni, érdemes mindig csak egy értéken változtatni, úgy érezni legjobban hogy min is változtattál.

Jó setupolást!
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
astrati
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2112
Csatlakozott: 2007 csüt. aug. 23 13:32
Tartózkodási hely: Tököl

Hozzászólás Szerző: astrati » 2007 vas. szept. 02 19:23

Köszi a tanácsokat ICEMEN!Vannak még segítőkész emberek.Beállítottam az elmondásaid szerint a verdát és Angol első szakasz 3:35:26.Az jó?Ti mit mentek itt?Remélem nem keserítessz el!
Sok együttesnek van komoly történelme, de csak egyetlen klub írja a történelmet. Hala Madrid

Avatar
Blitzer Martin
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 4118
Csatlakozott: 2006 szomb. dec. 23 19:34
Tartózkodási hely: Rudabánya

Hozzászólás Szerző: Blitzer Martin » 2007 vas. szept. 02 19:28

astrati @ 2007 Vas. Szept. 02 20:23 írta:Köszi a tanácsokat ICEMEN!Vannak még segítőkész emberek.Beállítottam az elmondásaid szerint a verdát és Angol első szakasz 3:35:26.Az jó?Ti mit mentek itt?Remélem nem keserítessz el!

WRC 3.13-14
S1600 3.28-29

Persze van aki WRC-vel is 3.07-et megy,s1600-ba meg 3.25 a wr....

Avatar
rbalint
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 1636
Csatlakozott: 2005 kedd szept. 20 17:36
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: rbalint » 2007 vas. szept. 02 20:02

Iceman @ Vas. Szept. 02, 2007 6:21 pm írta:Akkor kezdeném is....
Jó így hogy leírod tapasztalati módon a beállítást! De a GYIK között már ott van, igaz nagykönyv szerinti leírásban(ha jól néztem pont így van az gyári RBR Gépkönyvben).
LINK:RBR Beállítások KÉZIKÖNYV

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 vas. szept. 02 20:19

rbalint @ Vas. Szept. 02, 2007 8:02 pm írta:Jó így hogy leírod tapasztalati módon a beállítást! De a GYIK között már ott van, igaz nagykönyv szerinti leírásban(ha jól néztem pont így van az gyári RBR Gépkönyvben).
LINK:RBR Beállítások KÉZIKÖNYV
Énis abból tanultam, de ott sok helyen nem elég gyakorlatias, amúgy nagyon hasznos cucc. :)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Szmájli
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3762
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 16:16
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Szmájli » 2007 vas. szept. 02 20:29

Én ezt a kezembe tartva csináltam multkor egy beálíltást! és egész jóvolt :D
Vaszily László

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2007 vas. szept. 02 21:50

Iceman @ Vas. Szept. 02, 2007 7:21 pm írta:A difi mapokhoz én is :lama: vagyok
Akkor elárulok egy titkot! ;)
Érdemes ezzel kezdeni,mert hihetetlen sokat lehet vele nyerni,sokkal jobb lesz az autó,még ha a futóműhöz nem is nyúlsz!
A való életben is a diffivel kezdik a tesztelést,legalábbis sok helyen ezt olvastam,ezért is kezdtem el próbálgatni,és azt hiszem,jó úton haladok...

Alap 206-ossal(mjuk csak ilyen van d3 ) mentem párat,állítgattam,és Noikeren elsőre 7.02-t mentem,ami nekem egy alap autóval elfogadható eléggé...

Szóval érdemes kitapasztalni! ;)

Amúgy jó a cucc! :up:

Avatar
KisKobi
[HJRT] Tag
Hozzászólások: 832
Csatlakozott: 2006 csüt. márc. 09 22:30
Tartózkodási hely: Oroszlány

Hozzászólás Szerző: KisKobi » 2007 vas. szept. 02 22:36

Lehet egyszer még én is ráveszem magam hogy végre magamra állítsam a Subarukat? :P Jó lenne,még jövőhéten itthon leszek,lehet h neki is ugrok.Most a 2003as Subaruval tudok 2:23-at menni Sheperden,nekem az lesz a mérvadó,ha ott javulok,akkor tudni fogom h jó irányba halad a setupom!Köszi Viki hogy megosztod ezeket velünk,így nekem is megjött a kedvem hozzá,mer ami az alap leírásba van,abból nem mindig világos hogy milyen változás lesz a kocsin, ha ezt és azt állítod.Legalábbis nekem nem.............bár én inkább sofőr vagyok mintsem mérnök :)

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2007 vas. szept. 02 22:40

KisKobi @ Vas. Szept. 02, 2007 11:36 pm írta:Lehet egyszer még én is ráveszem magam hogy végre magamra állítsam a Subarukat? :P Jó lenne,még jövőhéten itthon leszek,lehet h neki is ugrok.Most a 2003as Subaruval tudok 2:23-at menni Sheperden,nekem az lesz a mérvadó,ha ott javulok,akkor tudni fogom h jó irányba halad a setupom!Köszi Viki hogy megosztod ezeket velünk,így nekem is megjött a kedvem hozzá,mer ami az alap leírásba van,abból nem mindig világos hogy milyen változás lesz a kocsin, ha ezt és azt állítod.Legalábbis nekem nem.............bár én inkább sofőr vagyok mintsem mérnök :)
Szerintem a Sheperd kicsit rövid ahhoz,hogy kijöjjön igazán a különbség....De te tudod... ;)
Egyébként egy jó pilóta tudja,mi nem jó a beállításban,és tudja,mihez kell nyúlni! :cool2: ;)

Avatar
KisKobi
[HJRT] Tag
Hozzászólások: 832
Csatlakozott: 2006 csüt. márc. 09 22:30
Tartózkodási hely: Oroszlány

Hozzászólás Szerző: KisKobi » 2007 vas. szept. 02 22:51

Bóta Róbert @ Vas. Szept. 02, 2007 10:40 pm írta:Szerintem a Sheperd kicsit rövid ahhoz,hogy kijöjjön igazán a különbség....De te tudod... ;)
Egyébként egy jó pilóta tudja,mi nem jó a beállításban,és tudja,mihez kell nyúlni! :cool2: ;)
hát akkor én nem vagyok jó pilóta,mert nem tudom hogy mitöl nem jó a beállításom,egyszerüen annyi a baj,hogy nem tudom lefűzni 6.ba az egész pályán a kocsit :D :D :D amugy annyi bajom van a murvás setuppal a subaruhoz,hogy a 2005öshöz képest kanyarba könnyebben kisodródik,ugyan azt a setupot használtam mind2nél,bár a 2005-öshöz képest csak 1 mp-vel volt lassabb sheperden a 2003as kocsi.........igaz a 2003assal 3szor mentem csak végig rajta,na mind1,azér biztos nem 100%os ez a setup se.........

Avatar
Vass Tomi
RBR Fan
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2007 pén. jan. 19 02:37
Tartózkodási hely: Angyalföld

Hozzászólás Szerző: Vass Tomi » 2007 hétf. szept. 03 12:07

Iceman @ 2007 Vas. Szept. 02 18:21 írta:Akkor kezdeném is. :)
Köszi,erre szerintem már nagy szükség volt!!!

Avatar
Fekete Misi
[BRH] Tag
Hozzászólások: 13299
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 26 17:56
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Fekete Misi » 2007 hétf. szept. 03 12:52

Bóta Róbert @ Vas. Szept. 02, 2007 10:40 pm írta:Szerintem a Sheperd kicsit rövid ahhoz,hogy kijöjjön igazán a különbség....De te tudod... ;)
Egyébként egy jó pilóta tudja,mi nem jó a beállításban,és tudja,mihez kell nyúlni! :cool2: ;)
Ezt már megbeszéltük MSN-en is szal most veled nem mennék bele ebbe megint...de szerintem most valakinek vagy van hozzá érzéke, vagy nincs. Ennyi. Attól még lehet jó pilóta hogy tök balfasz a setupoláshoz. Persze az olyanok amik egyértelmű hibák a beállban azokat észreveszi mindenki. Kicsi a végsebesség akkor valszeg a váltón kell állítani :D :D ha blokkol az első vagy hátsó kerék fékezéskor akkor onnan visszább kell venni, ha nagyon pattog a kocsi akkor a rugók keménységén kell valami állítani...de most hogy ha a diffi térképen ÍGY állítom át AZT az értéket akkor EBBEN a kanyarban ENNYIVEL jobban fog elmenni a kocsi ahhoz már szerintem érzék kell. Valakiben megvan, valakiben nincs. Ennyi az egész szerintem :rolleyes: De mondhatnám az ellenkezőjét is annak a mondatnak amit leírtál... :rolleyes: Ezt rád (is) értem és szerintem tudod mire gondolok....esik a hóóó, fehér minden
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Fekete Misi 2007 hétf. szept. 03 12:55-kor.
Johnnie Walker Racing Team
Ford Fiesta S2000

Avatar
Fekete Misi
[BRH] Tag
Hozzászólások: 13299
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 26 17:56
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Fekete Misi » 2007 hétf. szept. 03 12:54

KisKobi @ Vas. Szept. 02, 2007 10:51 pm írta:hát akkor én nem vagyok jó pilóta,mert nem tudom hogy mitöl nem jó a beállításom,egyszerüen annyi a baj,hogy nem tudom lefűzni 6.ba az egész pályán a kocsit :D :D :D
Erre tudnám ajánlani a go-kartot :D :D Ott nem is kell fékezni csak nyomni a gázt :D Én nem tudom hogy mitől tapad ennyire jól az a kerék de hogy azzal szinte nem lehet felborulni... :rolleyes:
Johnnie Walker Racing Team
Ford Fiesta S2000

Avatar
CSEKO Arpad
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2006 kedd júl. 18 15:00
Tartózkodási hely: Madocsa

Hozzászólás Szerző: CSEKO Arpad » 2007 hétf. szept. 03 12:56

Szmájli hozzád fordulok segítségül , mégpedig:
Az új Skoda Fabia Kit Car nagyon tetszik de az a bajom vele, hogy túlságosan sötét belülről az ablak(világosítani szeretnék), a másik pedig az , hogy nem tudom a Fabia Kit Car Váltóját rövidről sehova sem állítani a setupban!! Rövid áttételen megy, és azért jobb lenne egy nagyobb tempó!
Kép

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 hétf. szept. 03 13:42

Cseko Árpy @ Hétf. Szept. 03, 2007 12:56 pm írta:...a másik pedig az , hogy nem tudom a Fabia Kit Car Váltóját rövidről sehova sem állítani a setupban!! Rövid áttételen megy, és azért jobb lenne egy nagyobb tempó!
Azt a fizikát direkt úgy csinálták hogy a gyakorlatban csak egyfajta váltót tudsz használni. :nemtom:

A többit az autófestés totyikba lécci. Köszi. :)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Szmájli
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3762
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 16:16
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Szmájli » 2007 hétf. szept. 03 15:08

Bóta Róbert @ Vas. Szept. 02, 2007 9:50 pm írta:Akkor elárulok egy titkot! ;)
Érdemes ezzel kezdeni,mert hihetetlen sokat lehet vele nyerni,sokkal jobb lesz az autó,még ha a futóműhöz nem is nyúlsz!
A való életben is a diffivel kezdik a tesztelést,legalábbis sok helyen ezt olvastam,ezért is kezdtem el próbálgatni,és azt hiszem,jó úton haladok...

Alap 206-ossal(mjuk csak ilyen van d3 ) mentem párat,állítgattam,és Noikeren elsőre 7.02-t mentem,ami nekem egy alap autóval elfogadható eléggé...

Szóval érdemes kitapasztalni! ;)

Amúgy jó a cucc! :up:
de azt emg nemmondod el hogy mivel leghete nyerni mi? d3
Vaszily László

Avatar
Bóta Róbert
[BRH] Tag
Hozzászólások: 16351
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 18:39
Tartózkodási hely: Egercsehi/Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Bóta Róbert » 2007 hétf. szept. 03 15:58

Miska!

Természetesen én sem erre a diffi dologra írtam,hogy be tudja állítani,mert azt én is csak kísérletezem,és ez ilyen dolog,vagy bejön,vagy nem...

Hanem az alap dolgokra... ;)

Avatar
Fekete Misi
[BRH] Tag
Hozzászólások: 13299
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 26 17:56
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Fekete Misi » 2007 hétf. szept. 03 16:06

Bóta Róbert @ Hétf. Szept. 03, 2007 3:58 pm írta:Miska!

Természetesen én sem erre a diffi dologra írtam,hogy be tudja állítani,mert azt én is csak kísérletezem,és ez ilyen dolog,vagy bejön,vagy nem...

Hanem az alap dolgokra... ;)
Jááááá....já já natürlich :D :D Aki beleköt ebbe a mondatba előre szólok hogy 9 éve angolt tanulok szóval.... :D
Johnnie Walker Racing Team
Ford Fiesta S2000

Avatar
bbb91
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 2582
Csatlakozott: 2007 pén. júl. 20 17:18
Tartózkodási hely: MISKOLC

Hozzászólás Szerző: bbb91 » 2007 hétf. szept. 03 18:01

Iceman @ 2007 Vas. Szept. 02 19:21 írta:Akkor kezdeném is. Nem kell minden szavamat szentírásnak venni, biztos vannak olyan dolgok amihez én nem értek (annyira), de próbálom megosztani veletek az észrevételeimet.

A cél minden esetben az autó kanyarsebességének javítása, mert ugye egyenesben minden autó nagyjából hasonló sebbeségre képes, a versenyt a kanyarokban kell megnyerni. Ezek mellett a másik cél az autót minél kezelhetőbbé tenni, főleg a nehezebb körülmények között.

Nem azt akarom elmagyarázni hogy melyik rész mit jelent, inkább kicsit gyakorlatiasabbra akarom venni a dolgot. Kezdetben érdemes a simfans oldal letöltései közül leszedni egy alap setupot, majd később azt hangolni az adott autóra. Az én Corolla setupjaim is még nagyon régen Corolla-adaptációk voltak, persze most már nyomokban sem emlékeztetnek rá...


És már hallom is a probléma forrását: összevissza állnak a kerekek. Irány a futómű beálltó menü, itt is az első futómű-geometria!

A steering rod length (magyarul kormányrúd hossz, de a későbbiekben csak angolul fogom írni, szerintem úgy is elég egyértelmű lesz) menüben a kormányösszekötő hosszát tudjuk álltani, ez pedig a kerékösszetartásra van hatással. Az eredményt a toe melletti részen látjuk, én szeretem ha minimálisan összetartanak a kerekek, -0,17 és -0,20 fok közti értékeket szoktam beálltani, hátul -0,14 és -0,16 közöttit, de ez ízlés kérdése.

A top mount position (csak az első geometria esetén) résznél a futómű felső bekötési pontjait tudjuk változtatni, ezzel változtatjuk az utánfutást. 0 értéknél a legnagyobb, 6-os értéknél a legkisebb az utánfutás, ezt a caster melletti részen láthatjuk. Nagy utánfutás esetén az autó egyenesfutása határozottabb, de hajlamos tolni az elejét ha túl gyorsan esel be a kanyarba. Kis utánfutás esetén az autó kormányzása sokkal könnyebb, sokkal direktebb, esős setupoknál érdemes nagyobb értéket megadni.

A wheel axis inlination menüben a kerékdőlést lehet beállítani, én ezzel nem szoktam ksérletezni.

A ride height az autó magasságát mutatja, érdemes hasonlóra álltani az autó elejét és a hátulját.


A futóműhöz még visszatérek, előbb azonban a difik. A difi mapokhoz én is :lama: vagyok, a difi nyomatékokkal viszont sokat lehet változtatni az autó viselkedésén.

A center torque állításával is nagymértékben megváltozik az autó. Maximális 900 Nm-es értéknél a kormányzás elég nehéznek és határozottnak érződik, míg pl. 700-as érték esetén sokkal könnyebb a kormány, és könnyebben kanyarodik az autó.

A front torque növelésével csökkenthető az alulkormányzottság, a rear torque hatása már nem ennyire egyértelmű, de főleg az elsőt és a centert kell jól beállítani.

Pl. egy 900/700/900-as kombinációval kevésbé fordulékony az autó mint egy 800/800/850-es kombinációval.


Ha már a kormányzásnál vagyunk, akkor nézzük mit jelent a max steering lock értéke. Itt a játék alapbeálltásai elég gyatrák, biztos gondoltak a leendő G25 és DFPro tulajokra, azzal a setuppal bizony ezeket a kormányokat is le lehet koppantani... Az alap 540 fokos értéket el kell felejteni, az RBR-ben 700 fok felett szabad csak gondolkodni. Főleg murván érdemes a maximális értéket megadni, ha ez túl idegen akkor napról-napra növelni az értéket és hozzá lehet szokni. Aszfalton nálam a 706 és 734 fok közötti tartomány a nyerő, havon nem vagyok egy nagy guru, arról inkább nem írok.

És itt vannak még a rollbarok amikről elég nehéz elmagyarázni hogy mit hogyan és miért, de megpróbálom. Ezekkel azt adhatod meg hogy a bódé mennyire mozoghasson a futómű felett. Gyakorlatban ez úgy néz ki hogy minél kisebb az érték annál lágyabbnak és kezelhetőbbnek tűnik az autó.


Folyt. köv. de mára legyen elég ennyi. Ha most hirtelen nekiálltok kísérletezni, érdemes mindig csak egy értéken változtatni, úgy érezni legjobban hogy min is változtattál.

Jó setupolást!
Húúú! Ez tök jó, hogy leírtad. Beállítottam a BH-s Fabia setupot és most állat módon lehet menni az autóval. :D

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 hétf. szept. 03 20:13

Újra egy kis futómű. :)


Gondolom sokszor előfordul veletek hogy hiába a jó difi beállítás, geometria, de az autó még mindig hajlamos tolni az elejét a kanyarokban. Ilyenkor érdemes beletúrni a rugó és lengéscsillapító beálltásokba.

Az orrtolást nagyon könnyű megelőzni: az első rugó hosszát kell növelni, ezzel arányosan kisebbre venni a rugóerőt. A lágytással viszont sokat kell kísérletezni, mert egy bizonyos ponton túl már nagyon úszkálni fog az eleje és az első lökhárító is folyamatosan a földet karistolja majd.

Ugyancsak erre a célra szolgál a lengéscsillapító menüben a bump és rebound beállítás. A bump csökentése szintén lágyabbá teszi az autót, de ezt se szabad túlzásba vinni, a vizes aszfalt setupomban 4.7-et adtam meg előre, és ez már nagyon lágy. Ezzel egyidőben a rebound értéket is érdemes csökkenteni.


Sokan nem gondolnák, de egy jól megválasztott guminyomás is másodperceket jelenthet a szakasz végén. Nekem aszfalton a 210/200-as érték vált be, ez kicsit soknak tűnhet, de én szeretem az átlagosnál lágyabbra hangolni a futóművet ezért én nem érzem annyira döcögősnek. Murvára érdemes 200 alatti értékeknél maradni, de ha jól emlékszem Mika Maki régen a rankon 130-140-es guminyomással ment, az még nekem is túl lágy lenne... Aszfalton vízre érdemesebb lejjebb venni, így sokkal megbocsátóbb az autó egy hiba esetén.


További jó setupolást! ;)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13951
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2007 hétf. szept. 03 20:19

Iceman @ Hétf. Szept. 03, 2007 9:13 pm írta:....... Aszfalton vízre érdemesebb lejjebb venni, így sokkal megbocsátóbb az autó egy hiba esetén.


További jó setupolást! ;)
.....akkor nekem vmi. minuszos értéket kellene állitanom vizes aszfaltra... :think: :think: .. tudod olyan "sűritett vákumosat" :idea: ... :lollypop:
:rolleyes: ;)
HFRT Team

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 hétf. szept. 03 20:27

NyilasM @ Hétf. Szept. 03, 2007 8:19 pm írta:.....akkor nekem vmi. minuszos értéket kellene állitanom vizes aszfaltra... :think: :think: .. tudod olyan "sűritett vákumosat" :idea: ... :lollypop:
:rolleyes: ;)
Vagy próbáljuk meg feltölteni gázolajjal? :D
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Szmájli
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3762
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 16:16
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Szmájli » 2007 hétf. szept. 03 20:34

Énmég azt nem értem, hogy a kerékdőlésnél, minnál negatívabb értéket adok meg, annál jobban dől befele a kerék?
És ez minden Sim nél ígyvan? Pl F1 Challange, GTR2 stb...?
Vaszily László

Avatar
Fekete Misi
[BRH] Tag
Hozzászólások: 13299
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 26 17:56
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Fekete Misi » 2007 hétf. szept. 03 20:37

Iceman @ Hétf. Szept. 03, 2007 8:27 pm írta:Vagy próbáljuk meg feltölteni gázolajjal? :D
Nagyonnemnormális d3 d3 d3
Johnnie Walker Racing Team
Ford Fiesta S2000

Avatar
nagyzolee
[Salgo ASE]
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2006 vas. ápr. 16 09:27
Tartózkodási hely: A volán mögött (Szombathely)

Re: Setupok

Hozzászólás Szerző: nagyzolee » 2007 hétf. szept. 03 21:53

Nagy Attila @ 2007 Vas. Szept. 02 14:29 írta:Ezt azért nyitom, mivel szeretnék magamnak és másoknak is segiteni setup kérdésben. Ha valakinek vannak jó setupjai (beállitásai) és azt szivesen megosztaná a többiekkel is, az küldje el nekem rallymax@freemail.hu email cimre, és én felfogom tenni a www.rallymax.hu weboldalra, ahol mindenki számára letölthető lesz. Minnél többen segitetek egy jó setup-bázis összehozásában, annál használhatóbb lesz. Aki letölti (már most is van fent jó néhány) az ha kipróbálta, akár osztályozhatja is a letöltéseknél, hogy segitsen a többieknek a válogatásban. Előre is köszi annak aki hajlandó sehiteni ! :respect:
Szia. Hol találom ezeket a beállításokat a honlapodon?

Nagy Attila
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 19 15:28
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: Setupok

Hozzászólás Szerző: Nagy Attila » 2007 hétf. szept. 03 22:30

nagyzolee @ Hétf. Szept. 03, 2007 21:3 írta:Szia. Hol találom ezeket a beállításokat a honlapodon?
LETÖLTÉSEK :D
RBRChamp 2007 A8 egyéni 2. hely, csapat 1. hely, 2008 egyéni 3. hely, csapat 1. hely
I. Lada 2107 Kupa egyéni és csapat 1. hely
II. Lada 2107 Kupa egyéni 2. hely, csapat 1. hely
IV. Lada 2107 Kupa csapat 1. hely

Avatar
Ronay Laszlo
RBR Fan
Hozzászólások: 449
Csatlakozott: 2006 csüt. máj. 11 12:32
Tartózkodási hely: Zsámbék
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ronay Laszlo » 2007 kedd szept. 04 08:11

Nagyon fontosak a beállítások, de szerintem nem minden autó esetében használható egy-egy jól bevált recept.
A legnagyobb baj mindig az , hogy egy szimulátornál csak a feedback és a vizuális érzésre hagyatkozhat ez ember, míg az életben -lehet hogy hülyén hangzik- de túlnyomó részt a farkcsonton keresztül érzi az ember az autó beállításait...
Lehet anyázni :)

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 kedd szept. 04 14:40

Lackó @ Kedd. Szept. 04, 2007 8:11 am írta:Nagyon fontosak a beállítások, de szerintem nem minden autó esetében használható egy-egy jól bevált recept.
A legnagyobb baj mindig az , hogy egy szimulátornál csak a feedback és a vizuális érzésre hagyatkozhat ez ember, míg az életben -lehet hogy hülyén hangzik- de túlnyomó részt a farkcsonton keresztül érzi az ember az autó beállításait...
Lehet anyázni :)
Nem anyázunk mert igazad van. :D
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2007 kedd szept. 04 17:41

Lackó @ Kedd. Szept. 04, 2007 8:11 am írta:Nagyon fontosak a beállítások, de szerintem nem minden autó esetében használható egy-egy jól bevált recept.
A legnagyobb baj mindig az , hogy egy szimulátornál csak a feedback és a vizuális érzésre hagyatkozhat ez ember, míg az életben -lehet hogy hülyén hangzik- de túlnyomó részt a farkcsonton keresztül érzi az ember az autó beállításait...
Lehet anyázni :)
:nemtom: Szegény ember vízzel főz..

Avatar
Szmájli
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 3762
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 16:16
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Szmájli » 2007 kedd szept. 04 17:45

Szmájli @ Hétf. Szept. 03, 2007 8:34 pm írta:Énmég azt nem értem, hogy a kerékdőlésnél, minnál negatívabb értéket adok meg, annál jobban dől befele a kerék?
És ez minden Sim nél ígyvan? Pl F1 Challange, GTR2 stb...?
:aaaaaa: :sandor: d3 d3
Vaszily László

Avatar
Ronay Laszlo
RBR Fan
Hozzászólások: 449
Csatlakozott: 2006 csüt. máj. 11 12:32
Tartózkodási hely: Zsámbék
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ronay Laszlo » 2007 szer. szept. 05 08:38

Falcon77 @ 2007 Kedd. Szept. 04 17:41 írta::nemtom: Szegény ember vízzel főz..
Én már a fényevésnél járok.... :)

Avatar
rbalint
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 1636
Csatlakozott: 2005 kedd szept. 20 17:36
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Setupok

Hozzászólás Szerző: rbalint » 2007 csüt. szept. 06 19:09

Nagy Attila @ Hétf. Szept. 03, 2007 10:30 pm írta:LETÖLTÉSEK :D
Háát nem tom nekem eztet írja:
Nincsenek letöltések, nézz vissza később

Nagy Attila
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 19 15:28
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: Setupok

Hozzászólás Szerző: Nagy Attila » 2007 csüt. szept. 06 21:51

rbalint @ Csüt. Szept. 06, 2007 19:6 írta:Háát nem tom nekem eztet írja:
Nincsenek letöltések, nézz vissza később
Igen, mert csak regisztrált tagok tölthettek le, de most átállitottam és mindenkinek engedélyeztem a letöltést !! :D
RBRChamp 2007 A8 egyéni 2. hely, csapat 1. hely, 2008 egyéni 3. hely, csapat 1. hely
I. Lada 2107 Kupa egyéni és csapat 1. hely
II. Lada 2107 Kupa egyéni 2. hely, csapat 1. hely
IV. Lada 2107 Kupa csapat 1. hely

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2007 pén. szept. 07 19:34

Iceman @ Hétf. Szept. 03, 2007 8:13 pm írta:Újra egy kis futómű. :)


Gondolom sokszor előfordul veletek hogy hiába a jó difi beállítás, geometria, de az autó még mindig hajlamos tolni az elejét a kanyarokban. Ilyenkor érdemes beletúrni a rugó és lengéscsillapító beálltásokba.

Az orrtolást nagyon könnyű megelőzni: az első rugó hosszát kell növelni, ezzel arányosan kisebbre venni a rugóerőt. A lágytással viszont sokat kell kísérletezni, mert egy bizonyos ponton túl már nagyon úszkálni fog az eleje és az első lökhárító is folyamatosan a földet karistolja majd.
Nem akarok ebbe nagyon belepofázni, mert amit leírtál az igaz. Inkább kiegészíteném. :) Ugyanis minden a felfüggesztésen múlik.

A puhább rugóval viszont a kocsi sokkal instabilabb és borulékonyabbá válik különösen egy gödörrel ellátott kanyarban simán fel lehet borulni egy puha felfüggesztésssel.
Tulajdonképpen amikor a rugó hosszt növeled némileg magasítod a kocsi orrát, amit a strut platform height-al is meg lehet tenni. Ami igazán fontos, hogy célszerű jól belőni az első és hátsó tengelynél a kocsi magasságát, mert az alapvetően határozza meg a kocsi balanszát és viselkedését. A kocsi orrát célszerű lentebb tartani a faránál (ride height), mivel ott a motor ott a több súly ezért ezt figyelembe kell venni. Ha túl lent van a kocsi orra a farához képest akkor nemcsak alulkormányzott tud lenni rossz kanyarsebesség esetén, hanem jó sebesség esetén meg nagyon érzékeny és a kocsi orra vezeti a gépet. Ha nagyon magasan van az orra, akkor bizonytalan lesz az egyenesfutás és úszkál a kocsi és nem lehet precízen irányítani, kicsit hanyattesős érzés és nagyon lassan reagál a kormánymozdulatokra. Viszont ha végre sikerül irányba állítani akkor már jó lenne kanyarban csak ez ugye egyre később jön el. Na ezért kell itt is megtalálni minden rugókeménység mellett az optimális kombinációt.

A lágyabb rugó viszont valóban hasznos az alaptól, de a túl lágy rugóval megint úszós a kocsi és borulékony.

Rollbarokkal kapcsolatban. A kocsi kanyarsebessége elvileg jobb lehet alacsonyabb rollbarral viszont keményebbel sokkal jobban reagál a kocsi a kormánymozdulatokra, hamarabb ráfordul a kanyarra. Itt is meg kell találni az ideális kompromisszumot.

A kerekek dőlése szintén rendkívül fontos. Főleg az első és hátsó dőlés közötti különbség nagyon mérvadó és alapvetően meghatározza a kocsi csúszását illetve kanyarra ráforduló hajlandóságát. Ha a hátsó dőlés sokkal kisebb mint az első, akkor a kocsi keresztben csúsztatása könnyebben kontrollálható viszont sokat megy keresztbe a kocsi, ezért kicsit lassabb lesz. Ha közel van egymáshoz a két érték, akkor nehezebben megy keresztbe a kocsi és nagyon direkt az irányítása, de pont ezért sokkal precízebb vezetési stílust igényel, hogy íven lehessen tartani. Ha íven van, akkor gyorsabb a kanyarban, de nehezebb ezt megcsinálni és kevésbé tűni a vezetői hibákat. Itt is meg kell találni mindenkinek a sajátmagához való optimumot.

Észosztást befejeztem, mert Viktor jól magyaráz! :respect:


UI: 2006 vége óta már sokkal keményebb setupokat haszálok mint régen, amikor rankotunk. Nyilván a vezetési stílusom is más és más precizitást igénylő kocsit tudok most vezetni mint akkor, amiben persze annak is szerepe van, hogy G25-öt használok.

Az alap leírásban néhány helyen valóban igaza van így utólag a leíráshoz, hogy mihez nem érdemes hozzányúlni helyette inkább máshoz. Na ez mondjuk nem a difi nyomaték, mert ahhoz érdemes hozzányúlni :D

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2007 pén. szept. 07 19:54

sebgutkopf @ Pént. Szept. 07, 2007 7:34 pm írta:Észosztást befejeztem, mert Viktor jól magyaráz! :respect:


UI: 2006 vége óta már sokkal keményebb setupokat haszálok mint régen, amikor rankotunk. Nyilván a vezetési stílusom is más és más precizitást igénylő kocsit tudok most vezetni mint akkor, amiben persze annak is szerepe van, hogy G25-öt használok.

Az alap leírásban néhány helyen valóban igaza van így utólag a leíráshoz, hogy mihez nem érdemes hozzányúlni helyette inkább máshoz. Na ez mondjuk nem a difi nyomaték, mert ahhoz érdemes hozzányúlni :D
Nah, azért örülök hogy nem vezettem félre a népet (annyira)... :D

Jelenleg még mindig az a rossz (?) szokásom hogy túl lágy setupokat készítek magamnak, lehet kicsit leményebb beállításokkal tudnék még gyorsulni, de félek hogy a megbízhatóság rovására menne. :rolleyes:
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Patko Gergo
RBR Fan
Hozzászólások: 118
Csatlakozott: 2007 szomb. jún. 30 21:29
Tartózkodási hely: Pécs

kérdés

Hozzászólás Szerző: Patko Gergo » 2007 szomb. szept. 08 12:22

Sziasztok!

A gergo75@gmail.hu-ra várnék segítő emberektől lada2107-es beállításokat.
Előre is köszi: Patkó Gergő

Avatar
Patko Gergo
RBR Fan
Hozzászólások: 118
Csatlakozott: 2007 szomb. jún. 30 21:29
Tartózkodási hely: Pécs

módosítás

Hozzászólás Szerző: Patko Gergo » 2007 szomb. szept. 08 12:23

Bocsánat módosítanék. gergo75@gmail.com-ra

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: módosítás

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2007 szomb. szept. 08 16:55

Patko Gergo @ 2007 Szomb. Szept. 08 12:23 írta:Bocsánat módosítanék. gergo75@gmail.com-ra
Ment a mail.
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
Zsozsesz
RBR Fan
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 2006 hétf. máj. 08 20:11
Tartózkodási hely: BP

Hozzászólás Szerző: Zsozsesz » 2007 pén. szept. 14 21:42

Hello Mindenki!

Nem tud véletlenül valki egy jó beállítást 04-es Fókához?
Köszönettel venném... :respect:
Kép

mate307
Vendég
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007 csüt. aug. 30 16:35

Hozzászólás Szerző: mate307 » 2007 szomb. szept. 15 14:54

Aki tud setupokban meg alaptánácsokkal meg vezetési tanácsokkal ellátni annak s.mate307.hotmail.com ! :9 :)

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2007 szomb. szept. 15 17:30

Subaru N12 höz kellene nekem setup murvára. Aki tud kérem segítsen.
Küldjön egy email-t.
Köszönöm.
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Nagy Attila
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 19 15:28
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Nagy Attila » 2007 szomb. szept. 15 22:24

Én továbbra is várok setupokat, hogy bőviteni tudjam a választékot. Mert eddig bizony a topik nyitása óta senki nem küldött, ha meg nincs küldés, nehéz bűviteni a választékot :confused2:
RBRChamp 2007 A8 egyéni 2. hely, csapat 1. hely, 2008 egyéni 3. hely, csapat 1. hely
I. Lada 2107 Kupa egyéni és csapat 1. hely
II. Lada 2107 Kupa egyéni 2. hely, csapat 1. hely
IV. Lada 2107 Kupa csapat 1. hely

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2007 vas. szept. 16 11:34

Nagy Attila @ 2007 Szomb. Szept. 15 22:24 írta:Én továbbra is várok setupokat, hogy bőviteni tudjam a választékot. Mert eddig bizony a topik nyitása óta senki nem küldött, ha meg nincs küldés, nehéz bűviteni a választékot :confused2:
Ez így igaz ahogy mondod.
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Avatar
Zsozsesz
RBR Fan
Hozzászólások: 110
Csatlakozott: 2006 hétf. máj. 08 20:11
Tartózkodási hely: BP

Hozzászólás Szerző: Zsozsesz » 2007 vas. szept. 16 20:34

Szerintem jó setupot senki sem fog küldeni :( Miért árulná el a titkát másoknak :bolond:
Kép

Avatar
milano
[FTRT] Tag
Hozzászólások: 517
Csatlakozott: 2005 szer. dec. 14 09:36

Hozzászólás Szerző: milano » 2007 vas. szept. 16 20:40

Zsozsesz @ Vas. Szept. 16, 2007 8:34 pm írta:Szerintem jó setupot senki sem fog küldeni :( Miért árulná el a titkát másoknak :bolond:
Sztem ez hülyeség! Ha lenne jó setupom, elküldeném! a nagy titok sztem nem a setup... mehetnék én pl. Sebi setupjával, akkor sem közelíteném meg az időit... Persze a jó setup sokat segíthet, de nem minden! ;) :lollypop:

Válasz küldése