3D modellezés

Minden ami a játékkal kapcsolatos

Moderátor: Moderátor

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 kedd jún. 25 13:14

Remi a büféskocsi jó ötlet, és szép is amit csináltál.
Trabant nekem lesz, van egy szép lowpoly modellem írtam azt is.
Temető objektumom is van 3-4.

Igazából olyan dolgokat érdemes csinálni amiből sok helyen lehet. Ezért épületeket nem nagyon, csak egy két típust, hogy azok akik kezdők azok is tudjanak valamit lerakni a pályájukra. Pl templomok is vannak majd minden faluba de nem teljesen egyformák.

Amiket még tervezek csinálni objektumokat:
-Álló piros postaláda (Már fényképeztem hozzá textúrát)
-Tűzcsap (Hogy a "kékkút"-nak legyen párja is :) )
-Fóliasátor (fóliával és anélkül)
-Ilyen nagyobb keresztek amik templomok, temetők mellet vannak.
-Elkészült egy erdészeti sorompó asszem Aasgiernek, de nem érdeklődött még iránta, egy másik egyszárnyú sorompót is kért, azzal fogom majd kezdeni.
-De előtte kell még néhány objektumot gyártanom atinak, a következő normál formátumú pályánkhoz. ;)

A büféskocsin felbuzdulva esetleg lehetne egy fagyiskocsit, meg majd az autópackhez tervbe van nekem véve egy Family Frost-os autó is. :)
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 kedd jún. 25 17:54

a vfts tetőket igazítom... köszi nem vettem észre. a sátor tábor csak azért mert a pályámon réges régen mikor még nem voltam ilyen öreg.... szóval valamikor még a híres Kazári hidas-nál volt a legtöbb nép, és sátrakkal, büfével, meg ahogy mondjátok bográcsossal kivonultunk napokra anno nézni, lesni a gyorskocsi versenyt.... hát régen volt. A házak is csak mert egyik sem hasonlít azokra amiket találtam. ja meg a 2 híres kocsma... amit még a mappoláshoz fotóznom kell, legalább az elejét. templom nálam nincs csak temető, ahol viszont vannak sírok amiket megcsinálok, meg az ádáz focipálya....
ezt nem tudom hogy csnáljam, mert lehetne egy adott pálya egyben, kapukkal vagy lehet úgy hogy csak a kapu ami kész és ráteszem az elkészített sima zöldre és körbe veszem kerítéssel. ja egy fontos objektum még vannak azok az elosztós villany oszlopok amin van ez a szekrényke, na olyat se találtam. autókra vissza térve, nekem kellene még egy Geo Tracker, vagy másnéven Suzuki vitara cabrio. Ha esetleg tudtok akkor nem fogok neki.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 kedd jún. 25 18:29

Szerintem ne fogj neki :D
Kép

Ez az Insane nevü magyar fejlesztésű játékhoz készült. Azt hittem régen nem adnak ki hozzá új kocsikat, de leltem egy kis fórumot ahol még tavaly előtt elég aktív élet volt, azóta fogyóban, de be be csusszan egy két érdekesség, pl Robby Gordon Hummerje, vagy az idei 2013as Dakaron Sainz és Al-Attiyah által irányított buggy-k.

Leszedtem pár autót, de nem tudom kicsomagolni belőle a modellt, de megtaláltam az e-mail címét a készítőnek. Írok neki, hogy ide tudná e adni.
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 kedd jún. 25 18:40

Mivel trafóházas ritke szerintem csak modellez le egy dobozt, és azt illeszd oda 1-1 sima villanypóznához.

Megnéztem a magyar a lengyel és a rallyroad elemtsbe hogy van e nekem ilyen, de nem találtam, pedig úgy rémlik mintha lenne, de lehet csak valami Trainz-es screenshoton láttam.
Kép

Avatar
zadivfts
RBR Fan
Hozzászólások: 200
Csatlakozott: 2009 hétf. dec. 28 20:24
Tartózkodási hely: Salgótarján, Zagyvaróna
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: zadivfts » 2013 kedd jún. 25 18:58

remihuey írta:mostmár olvastam...
és nincs benne ez az opel. a mentő, rendőr, tűzoltó, nekem van valahonnan. akkor az a tiéd? használom is. az opel mappot azóta rendbe raktam és a vfts-hez csináltam még +-t így már 4 db van a készletben.
vfts.jpg
hogy mit kéne még...??? vannak ötletek pl: ami készül...t nálam büfékocsi,
bufekocsi.jpg
sátrak,
satorok.jpg

és ami fog készülni szállító trailer amit húzni szokás és nem az autóval egyben van. trabant, lassító objektum, hogy ne külön-külön legyenek a gumig letéve, persze ezen gondolkozom mert ha lököd akkor megy az egész hármas dolog vagy fix-re (driveable) kell hogy ne tudd ellökni. meg kellenek nekem sok-sok ház ami a saját pályámra jellemző, van foci pálya, temető, ráadásul van 2 kocsma is útközben :D szóval van dolgom rendesen az xpack elkészítésével.
Remi!
Nekem van egy tonna VFTS-em, ami mehetne XPack-be (Molnár Feri, Otix stb.).
Kép
Zengő Ádám "ZadiVFTS"

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szer. jún. 26 09:14

Tibi ! neked köszönöm a hogy utánna jártál ennek a vitarának. Mindenképpen kell a modell, majd átalakítom mert kell pnyva meg gallytörőt csinálni hozzá. a trafós cucc ! meg ilyen az eredeti...
trafósoszlop.jpg
Zadi ! neked is köszönöm. de az amit csináltam alid 5-600 polygonból áll de szerintem még annyi sincs. A tiéd milyen ??? ha jobb mint az enyém akkor elkérem, legalább olyanok lennének amik Tarjáni srácok autói. Gondoltam apád trabijára is meg a samarára is hogy azok állnának a rajtnál.

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szer. jún. 26 09:43

Tibi ilyen erdészeti kapu amire gondolsz??? nyitott és zárt állapotban.
erdészkapu.jpg

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 szer. jún. 26 11:47

Ezt kellett csinálnom megcsinálnom:

http://imageshack.us/a/img547/5823/dscf1015w.jpg

Ez végül is két ilyen összeheggesztve:
http://kuruc.info/galeriaN/egyeb/kanyahegy1007222.jpg

Mintha a tieden is hasonló volna.

Ez lett belőle:
Kép
Kép
Kép


Még egy ilyen egyszárnyú felnyílót igértem neki:
http://hg0npj.files.wordpress.com/2009/ ... orompo.jpg

A Vitaráról láttam képek a játékból és ott volt amikor volt rajta ponyva, valamint többféle változat is volt belőle ilyen egészen átépitett "hegymászó" kocsi is. Szóval lehet van rá gallytörő is.
Kép

Avatar
zadivfts
RBR Fan
Hozzászólások: 200
Csatlakozott: 2009 hétf. dec. 28 20:24
Tartózkodási hely: Salgótarján, Zagyvaróna
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: zadivfts » 2013 szer. jún. 26 18:37

Remihuey írta:Zadi ! neked is köszönöm. de az amit csináltam alid 5-600 polygonból áll de szerintem még annyi sincs. A tiéd milyen ??? ha jobb mint az enyém akkor elkérem, legalább olyanok lennének amik Tarjáni srácok autói. Gondoltam apád trabijára is meg a samarára is hogy azok állnának a rajtnál.
Nekem csak skinem van, modellezni nem tudok még :(
Kép
Zengő Ádám "ZadiVFTS"

aasgier
Vendég
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2012 hétf. aug. 20 14:56

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: aasgier » 2013 szer. jún. 26 20:46

Üdv !
A Kisvaszari pályához kellett volna ,de az elveszett ezért nem kerestelek ,de ,ha kész lesz egyszer az jó ,mert biztos kell még más pályákra ,meg egyszer lehet újra nekilátok a Kisvaszarnak

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szer. jún. 26 20:58

Tibi ! akkor a suzuki kell mindenképpen, ha van ponyvás akkor az. a kaput megcsinálom azt ami nekem kell mert a tied közel sem olyan. ha megfigyeled jóval kisebb a gerendája és nem kerek, meg csak egyik oldalon van merevítője.
Zadi ! akkor a texturák nem kellenek mert vannak nekem is, csak ezek voltak legelől azért kaptam ki ezeket de lehet akkor át texturázom őket "Tarjánira". Modellezni meg meg kell tanulni most már.... :D
texturáról jut eszembe egy jó kis oldal :
http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=0

Avatar
LeoTaylor
RBR Fan
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2011 kedd máj. 24 16:29
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: LeoTaylor » 2013 szer. jún. 26 22:38

Sziasztok !

Vagy 2 éve csinálgatom btb-ben a Rábaring valós 3 pályáját amin az Arrabona Rally Club így mi is versenyezni szoktunk.

ha valaki küldene nekem egy rövid leírást, hogy az rx-es pályákat hogyan lehet 3ds segítségével kovertálni meglepném a csapatot a 3 db Rábaringi pályával. Igyekszem a lehetőségekhez képest szépen megcsinálni :-)

Aztán majd lehet dícsérni vagy fikázni, de akkor is iszonyatos jó rajta menni !!
-:(LEO TAYLOR):-
"Rally vagy semmi..."
Taylor Simracing TEAM

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 csüt. jún. 27 05:25

Most mi is kellene neked? RX-es pályából normál formátumba szeretnéd rakni?
Ahhoz nem csak 3dsMax kell, hanem egy másik progi is, amit elméletileg nem mindenkinek adnak oda. Viszont a készítője kb október óta nem jelentkezik ezért az olasz fórumon nagyon azt beszélgetjük a többi modderrel, hogy finoman szólva teszünk rá, és sutyiba eljuttatjuk másoknak is a progit, mert nagyon sokan szertnének pályát csinálni normál formában, az 6-8 modder akinek megvan azoknak nincs elég ideje hogy mások pályáit konvertálgassa.

Leírás most készül angolul, vagy 8 x 20-30 oldal. Már majdnem készen van, szinte mindent lefed amire szükség van.
Magyar leírást csináltunk vagy 2 éve de az csak egy egészen kicsi részt taglal, méghozzá azt hogy hogyan rakjuk át a ground-ot (a földet, amin megyünk) BTBből RBR normál formátumba.

Szerintem mielőtt nagyon belemennék valamit látnunk kellene az alkotott műből. Pár képet vagy videót, vagy ha nem akarod publikálni RX_plugin alá akkor privátba juttasd el hozzám. :)
Kép

Avatar
LeoTaylor
RBR Fan
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2011 kedd máj. 24 16:29
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: LeoTaylor » 2013 csüt. jún. 27 17:30

Szia Tibi !

Nekem az is jó, ha nem én konvertálom a plugin alá... :-)

Mennyire legyen btb-ben kidolgozva ???

Mert az első 80% kész még finomítgatni kell, de nagyon élvezetes... Főleg így 1 héttel az éjszakai rábaringi futam előtt !!!

Még el van rajta csúszva néhány helyen a szalag korlát, meg nem végig van az itiner de már lehet rajta hasítani .-)

A 2.nak 1 hónapja álltam neki.

Ha adsz emailt elküldöm...
-:(LEO TAYLOR):-
"Rally vagy semmi..."
Taylor Simracing TEAM

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 csüt. jún. 27 17:35

autosim kukac freemail hu -ra jöhet.
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. jún. 28 16:51

újabb lowpoly-k amik elkészültek.
felkeszhaz.jpg
satortabor.jpg
somlyohaz512.jpg

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. jún. 28 16:52

és még egy egyelőre.... aztán jön még
telefonfulke512.jpg
temeto.jpg

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 pén. jún. 28 17:51

Nagyon pöpecek. :up:

A sátrozók mellé van az UScars Xpackben egy tranzitból átalakított lakóautó is. Valamint a büféskocsidat is vissza lehetne alakítani zárttá, és rá ilyen utánfutó lakókocsipót textúrát. (Neten lelni egy csomó képet az ilyen apróhirdetési oldalon (pl a racing.hu-n)


A félkész házhoz plusszként lehetne, (ha építik még), ilyen nagy benájlonozott kockákat, amiben van a tégla, vagy ilyen sódercsomókat ami gyakorlatilag egy kúp, de lehet szebb ha a teteje kicsit lapitva, tompitva van.

Kép
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. jún. 28 18:39

a félkész ház már így áll évek óta....
félkészház.jpg
a lakókocsis dolgon, vagyis a traileren gondolkoztam én is de nem büfé szinten, csak úgy lopónak valami vontató után.
készülök szépen de rengeteg a ház amit texturázni és rajzolni kell és ebből 3 van kész. vannak olyan részek amit nem tudom hogy oldjak meg a btb-ben. pl: a kocsibejáró az árok fölött így ahogy a képen látszik
árokpart.jpg

Avatar
Potyor
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4003
Csatlakozott: 2005 hétf. nov. 14 13:16
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Potyor » 2013 pén. jún. 28 19:06

Tibi írta:Nagyon pöpecek. :up:

A sátrozók mellé van az UScars Xpackben egy tranzitból átalakított lakóautó is. Valamint a büféskocsidat is vissza lehetne alakítani zárttá, és rá ilyen utánfutó lakókocsipót textúrát. (Neten lelni egy csomó képet az ilyen apróhirdetési oldalon (pl a racing.hu-n)


A félkész házhoz plusszként lehetne, (ha építik még), ilyen nagy benájlonozott kockákat, amiben van a tégla, vagy ilyen sódercsomókat ami gyakorlatilag egy kúp, de lehet szebb ha a teteje kicsit lapitva, tompitva van.

Kép
Itt van Pötyör opelja, csak valaki tett rá napfénytetőt. :D :up:
HELL DIGITAL RALLY TEAM
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 pén. jún. 28 19:29

Az aljarész megoldható egy forditott fallal, több pontján létrehozva keresztmetszeteket. De a tetején is be kellene húzni. Kicsit macerás, de lehet BTBben falat másolni így ha ehy készen van akkor azt lehet rakosgatni máshova.
http://www.qpic.ws/images/alagut2twt.jpg

Mondjuk én inkább azt preferálnám hogy maxba modellezd le. Egy téglatest és egy gömb metszete és kész.
Erről itt találsz leírást hogy hogyan lehet maxban két objektum metszetét, unióját,különbségét venni:
viewtopic.php?p=476456#p476456
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 pén. jún. 28 21:09

Potyor írta: Itt van Pötyör opelja, csak valaki tett rá napfénytetőt. :D :up:
Persze, hogyne...

Ez egy 1.7es CDTi motorral szerelt változat, lengyel rendszámú, gyári alufelnivel vagy dísztárcsával. A beltér teljesen élethű, gyári Blaupunkt rádiósmagnóval. (Ilyen van nekünk is az F astrába. Sok alkatrész van ami ugyanaz, vagy nagyon hasonló)

Egyébként a Racerhez van F astra kombi is, ami ha jól tudom eredetileg NFS4hez volt és azóta már több játékba is konvertálták, még ati is berakta RBR-be textúrázott "szellemautónak".
Viszont Racerbe ehhez a kombihoz egy Vectra B belsőt raktak...

Jah még azt akartam írni hogy érdekes modell hiszen phototextúra szerű a textúrája. De nagyon jól mutat rajta még így no-cg grafikán is.
Kép

Avatar
LeoTaylor
RBR Fan
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2011 kedd máj. 24 16:29
Kapcsolat:

Rábaring

Hozzászólás Szerző: LeoTaylor » 2013 szomb. jún. 29 01:02

Sziasztok !

Na új lendületet adtatok, hogy netán a pluginba is bekerül a Rábaring... Gondoltam csiszolok rajta egy kicsit... Mégse égjek be. A nyomvonal temészetesen a goggleból lett, a magasságokat kézzel csiszolgattam. Aztán most meg félúton leesek a pályáról a nirvanába ! Ez mitől van ??

Ha össze zippelem a bobs project mappáját 110 MB !! Ezt küldjem ?? Gondolom. Most 5 napja új nyomvonallal kezdtem, a magasságokat is a google-bóé szedve, de az akkora baromságokat csinál, hogy mindjárt sírok... Ráadásul mikor már a füves részeket is megcsináltam megint lepottyanok a pályáról, mikor még csak a nyomvonal van meg !

Most aztán sok kedvem van szórakozni. Csak ma 5x kezdtem előről...
-:(LEO TAYLOR):-
"Rally vagy semmi..."
Taylor Simracing TEAM

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 szomb. jún. 29 08:27

Akor esel át valamin RX plugin alatt ha nincs bekapcsolva annak a résznek útnak fűnek falnak, hogy drivable és collide is legyen.

Küldheted a projekt fájlt is, de a kimentett RXpluginos verzió is jó annyira hogy megnézzem, persze a projekt fájlba bele is tudok nézni hogy esetleg 1-2 helyen mi a a gond.
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szomb. jún. 29 10:19

Tibi ! vagy bárki nem tudtok véletlenül ilyen nyírfát zöld lombozattal valamelyik xpack-ban, nem találtam sehol pedig átnéztem egy párat.
nyírfa.jpg

Avatar
Hlavacsek Istvan
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1797
Csatlakozott: 2007 csüt. jan. 04 21:09
Tartózkodási hely: Budapest III

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Hlavacsek Istvan » 2013 szomb. jún. 29 10:30

remihuey írta:Tibi ! vagy bárki nem tudtok véletlenül ilyen nyírfát zöld lombozattal valamelyik xpack-ban, nem találtam sehol pedig átnéztem egy párat.
nyírfa.jpg
Remi tegyél be egy fát tök mindegy melyiket csak olyan legyen amit nem használtál másra
aztán mikor ki van exportálva akkor kicseréled a ddst és az jelenik meg amit szeretnél szinnel meg tudsz variálni a PS ben
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szomb. jún. 29 21:04

Elkondolkodtam a füves területen egy kicsit. tegyük fel van a Max-ban ez a haj (Hair & fur) effect dolog, és mondjuk teszek egy Planera egy párat utánna kimentem 3ds-be és csinálok belőle SObjectet akkor milyen lenne a btb-ben. neki fogtam nem sikerült. egyik hiba a másik után... 1. nem renderelte a haj effectet csak a planét, 2. nem mentette 3ds-be csak a planét. 3. nem lehet a "hajat" külön venni a plane-tól... 4. hová lett a "hajam" a mentéskor, vagyis a tervezett fű az SObject-hez... jut eszembe SObject ... még sosem csináltam egyet sem.

Avatar
LeoTaylor
RBR Fan
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2011 kedd máj. 24 16:29
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: LeoTaylor » 2013 vas. jún. 30 18:15

Rabaring project file-ok elküldve...

Várom az email visszajelzéseket !
-:(LEO TAYLOR):-
"Rally vagy semmi..."
Taylor Simracing TEAM

Avatar
LeoTaylor
RBR Fan
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2011 kedd máj. 24 16:29
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: LeoTaylor » 2013 vas. jún. 30 21:57

Sikerült a terraint törölni... Folytatom a szalagkorlátokkal...

:-) Video az új pályáról hamarosan...

Laci küldöm az rx-et...
-:(LEO TAYLOR):-
"Rally vagy semmi..."
Taylor Simracing TEAM

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 csüt. júl. 04 18:51

KÉRDÉS !!!
katt a képre...
iexplore 2013-07-04 19-43-22-67.jpg

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 csüt. júl. 04 19:19

3 féle BTB van.

BTB Pro: Ezzel lehet menteni Rfactor, RBR, Racer és DirectX mesh formátumokba.

BTB Evo: Ezzel csak Simbin-es játékokhoz lehet menteni. GTR2, GTREvo, GTL, Race07
Amit linkeltél kép az ebből van, hogy mire való nem tudom, de a Help-jébe biztos le van írva, sose volt még felrakva nekem az Evo, pedig megvan valahol. 14 napig bárki használhatja. Valamiben biztosan másabb ha más néven adta ki, pl azok a játékok alapból kezelik az esőt, animációkat.


BTB Laser: Ez olyan verzió ami lézerrel skennelt adatokat tud feldolgozni, ezt nem tudom hogy megvásárolható-e, a honlapon nincs rá lehetőség, valamint nem lehet kipróbálni se. De ebbe van plusz 1 ikon :D
http://bobstrackbuilder.com/images/BTBL_Detail.jpg
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 csüt. júl. 04 19:21

Leo megnéztem a pályát, majd irok Pü-t, de lehet csak hétfőn vagy kedden lesz rá időm.
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 csüt. júl. 04 22:23

Tibi! na nem sikerült elindítani az ujabb btb pro 0.8.0.3. verziót. gondolom a win 7 miatt. hát marad a régebbi 0.8.0.0. egyébként a kész projectet töröltem úgy ahogy van. "szar lett" kinlódtam kicsit ezekkel az út kereszteződésekkel. hát nem igaz hogy nem lehetett volna valahogy megcsinálni hogy az út felületeket is lehessen összekapcsolni azokon a bizonyos pontokon ahol össze érnének, így elég szar kezelni azokat a kereszteződéseket ahol pl: dől az út pont egy kanyarban, de nem csak ott mindenhol szar kezelni ezeket a pontokat. marad a textúrázás ott ahol van kereszteződés. az új project-ben az ilyen pontok száma "54". nem semmi.... már a btb sem bírja megnyitni annyi benne az út, és mi lesz a többivel... terrain, object. hát bebukás ez is. hagyom is a pi...ba. azért az XPack valamennyire kész van. ha kell írd meg és elküldöm. Ja a Btb-ből többet is találtam mint 3. sima 0.8.0.0., 0.8.0.3., és ezekből pro és DVT, meg az Evo. és nemrég jött ki még béta 0.9.0.0. ... de sehol nem utalnak arra az ikonra amit említettem, de amit írtál, olyat még nem is láttam.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 csüt. júl. 04 23:08

Verziókat én nem írtam.

Azt tudom hogy a 0.8.0.0 után jött a 0.8.0.1 aztán a 2 lehet kimarad majd a 0.8.0.3
Elvileg ezekből a verziókból van feltört. (A DVT a feltört. verziót jelzi)
Na ekkor lett elege Piddynek és felhagyott vagy másfél-két évre a fejlesztéssel, aztán úgy két éve azoknak akik megvásárolták elérhető a 0.8.9.1 béta. Ezt próbálgatták sokszor még rosszabb bugosabb volt mint az elődje. Aztán megint eltünt Piddy jó egy évre, most tért vissza megint és állítólag utoljára hozzányúl a kódhoz. De a régi gépe kidobós lett, notebookra kell felrakni minden eszközt a fejlesztéshez, Win7 alá, így azon is futni fog. (??? 0.8.0.0 eddig is ment Win7-en)
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. júl. 12 10:22

Tibi ! van megint egy nagy kérdésem. tudod hogy lehet azt megoldani a btb-ben hogy a terrain texturát el lehessen fordítani.... PL: a képen a zöld nyil irányába kellene fordítani
BobsTrackBuilder 2013-07-12 11-07-22-63.jpg

Avatar
tomilevi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1385
Csatlakozott: 2008 csüt. okt. 30 18:55
Tartózkodási hely: Otthon
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: tomilevi » 2013 pén. júl. 12 11:10

remihuey írta:Tibi ! van megint egy nagy kérdésem. tudod hogy lehet azt megoldani a btb-ben hogy a terrain texturát el lehessen fordítani.... PL: a képen a zöld nyil irányába kellene fordítani
BobsTrackBuilder 2013-07-12 11-07-22-63.jpg
Ajánlatosabb fallal megcsinálni az ilyen utakat, és akkor nem kell b*szakodni a terrainnal sem.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 pén. júl. 12 13:51

Pontosan, falból (vagy egy másik útbúl) egyszerűbb megcsinálni és akkor követi a textúra a kanyar ívét.

A terrarianon nem lehet a textúrát forgatni, mindig egy irányba áll (asszem északra)
(Esetleg úgy lehet kivitelezni hogy a terrainra nem sima textúrát raksz hanem egy backround képet. Azt forgathatod akármerre.)
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 szomb. júl. 13 07:26

Próbáltam már mindent, falat, másik utat, terrát. 3d modellt, másik programban megrajzolni .... valahogy összehozni ezt a ku@@@ kereszteződést. De érdemben megbíztatót nem sikerült, olyat ami normálisan is néz ki. eddig a másik út felület jött össze nekem is a legszebben, csak azzal is vannak kondok, Pl: általában az út texturák nagy részének van egy csík a szélén,amit ha össze rakod egy másikkal akkor látszódik nagyon hogy ott el van vágva, és a textúrát sem tudom össze kapcsolni rajta hogy ne lógjon valahol.
BobsTrackBuilder 2013-07-13 08-22-52-42.jpg
A másik út, utak hozzá kapcsolásával csak annyi a bajom hogy amit csinálok pályát, 18 Km hosszú és van rajta 54 elágazás... ha mindet másik út-ból hozom létre a btb is kínozza magát vele. Akkor mi lesz ha még mellé teszem a terrát, meg a többi modellt stb stb. nem lesz gép amelyiken lehet majd játszani szaggatás nélkül.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 vas. júl. 14 19:45

Hát ezek a BTB hátrányai.....

A linkelt képen a textúrával annyit tudsz kezdeni hogy Photoshopban a szélét letörlöd, átszínezed és arra a részre, ahol a leágazás van azt rakod be.
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 hétf. júl. 15 08:09

Találtam még egy nagy "hibát"... mikor csinálsz egy pályát az adott XPackodat berakod és használod, utánna rajössz valamire hogy nem jó PL: a textúra mint nálam... akkor jön a textúra cserélgetés és az átrajzolás PS-ben. Csakhogy... ekkor az újra mentéskor nem írja felül a már használt XPackot. Vagyis ki kell törölni az összes addig használt textúrát és azt az XPackot is a pályáról, aztán úgy menteni egyet és kezdeni a PS-ezés, cserélgetést, újra XP zippelés vagy rarolás és kezdheted a textúrázást előlről.... tehát azt mondom nagyon át kell gondolni pálya szerkesztés előtt hogy mi is a menete ennek mert a félkész pályán igazítani akár egy adott szaros textúrát is kib@@@@ körülményes. Most ott tartok hogy kezdtem előlről az egészet emiatt... a saját XPack-omba megcsináltam PS-ben legalább annyi textúrát amennyire gondoltam hogy kell. bele tettem a pack-ba és most megint kijött egy hiba... csináltam egy tesztet vele és az RFactorban mikor rámész arra a textúra részre akkor bele esik az autó, mintha egy gödör lenne ott. még nem jöttem rá mit felejtettem el bekapcsolni a Xpacolás közben hogy minek használja az Rfactor azt a text részt.
aszf_köves_elag_.jpg

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 hétf. júl. 15 08:16

Másik

Tibi ! szerinted lesz valami abból a vitarából ??? mert ha nem akkor neki fogok.

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 hétf. júl. 15 09:38

Nem is értem felét se amit beszélsz.


Az Xpackok Így épülnek fel:

Van egy mappa a BobsTrackBuilder\XPacker\XPacks\-be. EZ a kitömörített verzió amin az Xpacker programmal módosítani tudsz.

Ha az Xpacker programban rámész a Zip to BTB-re akkor a BobsTrackBuilder\XPacks\ mappába készít egy tömörített másolatot. Ezt használhatod majd az új projektjeidhez.

Viszont ha egy projektedbe beimportáltál egy xpacket az átmásolódik a BobsTrackBuilder\My Projects\"pályádneve"\xpacks\ mappába és ezután onna fogja mindig behozni.

Tehát ha te egy új textúrát akarsz belekrani az xpackedbe akkor:
-Xpackerbe belerakod (a többit nem módosítod mert lehet használja valami),
-majd Zip to BTB.
-A BobsTrackBuilder\XPacks\-ből átmásolod a xpacked a BobsTrackBuilder\My Projects\"pályádneve"\xpacks\ mappába, és felülirod a régit. (Nem árt azért ha előtte a régiről készítesz máshova biztonsági másolatot.)

Ekkor a pálya betöltésekor már az új Xpacket fogja használni.
Textúra lecserélés is hasonló módon, csak annyi hogy Xpackerbe nem új textúrát hanem a meglévőt cseréled le.
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 hétf. júl. 15 09:46

Rfactorba azért eshet bele, mert vagy nincs bekapcsolva a driveble funkció az útnak falnak terrainnak. (De ez a te esetedben nem igaz hiszen az útnál nem lehet csak egybe kapcsolni, surfacenként külön nem lehet.

Másik probléma az Rfactor material name lehet, ami tudsz a material editorban valamint az Xpackerben is állítani. Ez határozza meg milyen legyen a fizika, ilyen nevű bejegyzésnek kell lenni a TDF fájlban, alapból csak egy két alap dolgot ír bele a BTB pl roada,gras,grvl, állísd olyanra mint amilyet az elág előtti rész (ahol még rajta van a kocsi) használ.
Kép

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 hétf. júl. 15 09:47

remihuey írta:Másik

Tibi ! szerinted lesz valami abból a vitarából ??? mert ha nem akkor neki fogok.
Nem jött sajna válasz még, igaz a honlapját se frissitette vagy 2-3 éve.

Asszem a Youtube fiókjába még tavaly október körül belépett, megpróbálok oda írni neki, ha nem válaszol a héten, akkor majd jövőhéten kezd el szerintem.
Kép

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. júl. 19 08:02

Mit rontottam el ??? vagy mit nem kapcsoltam be ennél a dolognál, hogy a pálya vonalat nem látni a szélén ???
rFactor 2013-07-19 08-47-48-63.jpg
Másik... kérdésem. ennél a fotónál látszik hogy orr nézetben megyek, de nagyon alacsonyan van ez a nézet... hol kell állítani a kamerát hogy feljebb kerüljön ugyan ebben a nézetben ???

Avatar
Laller
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1251
Csatlakozott: 2007 szer. dec. 26 12:48
Tartózkodási hely: Kozármisleny
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Laller » 2013 pén. júl. 19 08:09

Vagy nincs még a pályának AIW csinálva, vagy csak kikapcsoltad véletlen a map plugint (NUM 0)
Kamerát pedig amivel mész annak az autónak a mappájában keress egy *.cam fájlt (GameData/Vehicles/kocsi) szövegszerkesztővel megnyitod és ebben a részben lesz a position offset:

Kód: Egész kijelölése

LocalCam=NOSECAM 
{
  Fov=(80.000000, 60.000000)
  Clear=TRUE
  Color=(164, 218, 249)
  ClipPlanes=(0.200000, 500.000000)
  LODMultiplier=(2.000000)
  Size=(1.000000, 1.000000)
  Center=(0.500000, 0.500000)
  MipmapLODBias=(0.00000)
  Flags1=(0)
  Flags2=(0)
  RadiusLimits=(0.000000, 0.000000)
  OrientationRate=(999.000000, 999.000000, 999.000000)
  PositionOffset=(-0.000, 0.150, -1.10)  //(Left-Right, Up-Down, Back,Forward)
  OrientationOffset=(-0.10, -0.00000, -0.001000)  //(Tilt, Pan, Roll)
  Radius=(0.000000)
}

remihuey
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 862
Csatlakozott: 2010 szomb. okt. 02 16:30

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: remihuey » 2013 pén. júl. 19 09:58

megnéztem azt az AIW filét, benne van a mappában, tehát van AIW csinálva... akkor az a pluginos dolog lehet amit kikapcsolhattam vélettlenül, bár nem tudom hogy mert a "NUM 0" nincs hozzá rendelve semmihez. vagy ez alapból történik a BTB-ben ? és rányúltam egyszer arra a gombra ? a Camerát sikerült beállítani ... köszönöm

Avatar
rallyfenegyerek
[VFTS JRT]
Hozzászólások: 13081
Csatlakozott: 2006 vas. júl. 16 16:43
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: rallyfenegyerek » 2013 pén. júl. 19 10:55

remihuey írta:megnéztem azt az AIW filét, benne van a mappában, tehát van AIW csinálva... akkor az a pluginos dolog lehet amit kikapcsolhattam vélettlenül, bár nem tudom hogy mert a "NUM 0" nincs hozzá rendelve semmihez. vagy ez alapból történik a BTB-ben ? és rányúltam egyszer arra a gombra ? a Camerát sikerült beállítani ... köszönöm
Alapból arra van állítva a játékban. Num0
HELL DIGITAL RALLY TEAM

Tibi
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 4057
Csatlakozott: 2006 csüt. aug. 17 23:46

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: Tibi » 2013 pén. júl. 19 13:58

remihuey írta:megnéztem azt az AIW filét, benne van a mappában, tehát van AIW csinálva... akkor az a pluginos dolog lehet amit kikapcsolhattam vélettlenül, bár nem tudom hogy mert a "NUM 0" nincs hozzá rendelve semmihez. vagy ez alapból történik a BTB-ben ? és rányúltam egyszer arra a gombra ? a Camerát sikerült beállítani ... köszönöm
Remi a map pluginnak semmi köze a BTBhez.

Attól hogy van Aiw fájlod attól még nem biztos hogy ami benne van az a jó.
BTBben nézd meg az Aiw résznél hogy ha felkapcsolod a Show Fastlinet és a Centerline-t akkor mindkettő fut e a páylán, látod e 3ds nézetben, alap esetben mindkettő az út közepén fut.
Ha nem látsz semmit, akkot oldat az Append gombbal adhatod hozzá az aktuális "track"-et.
Ha sok elágazáson mész le akkor azokat vagy hozzá kell rakosgatni, vagy manuálisan ráhuzni a vonalat. Visoznt ezért fontos hogy amikor valahol csinálsz egy elágazást amerre letérsz, azt mindig a mentetirány szerint kell elkezdeni meghúzni, mert ha fordítva van akkor a túlvégéhez csatolja az Aiw-ot.

De ez is le van már írva a Help-be, asszem fel fogom rakni a félig kész magyar fordítást......
Kép

Avatar
atiwrc
[HRHT] Tag
Hozzászólások: 7910
Csatlakozott: 2006 kedd feb. 21 21:06
Kapcsolat:

Re: 3D modellezés

Hozzászólás Szerző: atiwrc » 2013 pén. júl. 19 14:11

Meg lehetne használni az rf Aiw és cam editorját és nem lennének ilyen gondok, és még az ív is pontosabb lehetne :rolleyes:
Kép

Válasz küldése