Plugin hibajelentések

a pluginnal kapcsolatos megbeszélések/
themes about the rallysimfans.hu plugin

Moderátor: Moderátor

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 12:55

Megpróbálom leírni ami a fejemben van az autók beállítását illetően.
Előrebocsátom, hogy sem mérnök, sem atomfizikus nem vagyok, csak egy érdeklődő informatikus, akit megbabonázott az RBR mérnöki gondolkodással felépített setup menüje. Soha sehol ilyet nem láttam azóta sem. Na de a lényeg:

Adott ez a WRC autó, mindegy is, hogy melyik. Korábban írtam, hogy mely paraméter mire való. Itt lehet félreértés a fejemben, de elmondom miért gondolom, hogy igazam lehet.
A Strut Platform Height lefordítva magyarra: Rugóstag hossz. 0-50 ig állítható az érték. Ebből arra következtettem, hogy ez lehet az a hossz ami a gátló benyomott és kihúzott állapota közti út. Ezt úgy próbáltam ki, hogy lecsökkentettem a rugók méretét 0 közelirre és megnéztem mennyire emelkedik vagy süllyed az autó, ha ezt az értéket változtatom. Rugó nélkül csak néhány mm-t változik a hasmagasság 0 és 50-es érték állítására. Ellenben ha visszateszem a rugókat, akkor ezen paraméter állításakor már drasztikusan változik az autó hasmagassága.

Aszfalt set:
Kis rugóút: Strut Platform Height 10-20, alacsony autó a cél, ne koppanjon le, de mégis legyen valamennyi rugóút. Rövid de erős fő rugó 200.00 mm 50-70 kN/m. A segédrugó feladata a negatív rugóút biztosítása. Hiszen a fő rugónk annyira kemény és rövid, hogy az autó elemelkedésekor nem tud jobban kirugózni a rövidsége miatt. Tehát a segédrugó hosszát 100 körüli értékre teszem, erejét pedig addig feszítem, míg nyugalmi pozícióban el nem kezd emelkedni az autó. ha emelkedik, akkor kicsit vissza addig, míg a hasmagasság nem csökken tovább. Itt most nem térek ki a gátlók keménységére és annak beállítására, mert az egy külön történet, de majd arról is írok.
Van egy paraméter, a Progressive Bump Stops 0-1 érték. Szerintem, ha 0, a felütközésgátló egy gumibak, ha pedig 1, akkor aktív felütközésgátló kerül be a futóműbe a gumi helyett, és 3 paraméterben állítható. Bump Stop Stifness, Bump Stop Bumping, Bump Stop Rebound. Ez védi a bódét gumi helyett a felkoppanástól eldeformálódástól.

Egyelőre ennyi. Ezt is nehezen izzadtam ki. Elnézést kérek minden hozzáértőtől, ha valamit fogalmatlanságomból adódóan félreértelmezek, de ha a fentiek szellemében állítgatom a kocsikat, akkor eredményesnek érzem a munkát.

A nap süssön rátok!!
Csatolmányok
futómű.jpg

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 13:27

Hyundai i20 WRC 2020 setup:

https://drive.google.com/open?id=18seXX ... YZaf4Asxfm

Próbáljátok ki, nézzétek át, várom az észrevételeket. Köszönettel.

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 13:52

Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 12:55
Aszfalt set:
Kis rugóút: Strut Platform Height 10-20, alacsony autó a cél, ne koppanjon le, de mégis legyen valamennyi rugóút. Rövid de erős fő rugó 200.00 mm 50-70 kN/m. A segédrugó feladata a negatív rugóút biztosítása. Hiszen a fő rugónk annyira kemény és rövid, hogy az autó elemelkedésekor nem tud jobban kirugózni a rövidsége miatt.
Ez pontosan így van...igaz Nekem visszább sikerült pont NEM az aszfalt futóműről írni :rolleyes: hisz aszfalton pont azt a kevés lazább rugózást engedi a segédrugó ami kell ahhoz hogy mindig lent legyen a kerék(murván kell lágyabb rugó,felütés elleni védelemmel). Helyesbítésekkel leírtuk,vagy legalábbis gondoltuk ugyan azt...[cenzor],mára elég.
HFRT Team

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 14:05

Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 12:55
Aszfalt set:
Kis rugóút: Strut Platform Height 10-20,
De ez ami a rajzon is van az mégis csak a rugóbak magasság : az a "Strut Platform Height" a rajz szerint is a felső befogatás helyzetének ,állításának a lehetőségét mutatja,a top mount (vagy mi)az+ az utánfutás állítása...no mind1,majd csak egyenesben leszünk.
HFRT Team

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 14:20

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 14:05
Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 12:55
Aszfalt set:
Kis rugóút: Strut Platform Height 10-20,
De ez ami a rajzon is van az mégis csak a rugóbak magasság : az a "Strut Platform Height" a rajz szerint is a felső befogatás helyzetének ,állításának a lehetőségét mutatja,a top mount (vagy mi)az+ az utánfutás állítása...no mind1,majd csak egyenesben leszünk.
Próbáld ki Te is, vedd ki a rugókat és úgy figyeld a magasságot, mikor állítgatod 0-50 ig. Ugyanezt normál rugókkal is tedd meg és csudát látsz.
És vedd már fel a telefont kérlek Misi.

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 15:14

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 14:05
Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 12:55
Aszfalt set:
Kis rugóút: Strut Platform Height 10-20,
De ez ami a rajzon is van az mégis csak a rugóbak magasság : az a "Strut Platform Height" a rajz szerint is a felső befogatás helyzetének ,állításának a lehetőségét mutatja,a top mount (vagy mi)az+ az utánfutás állítása...no mind1,majd csak egyenesben leszünk.
A top mount slot position az után-futásért felel, minél kisebb az érték úgy közelít a gátló a függőleges pozícióhoz. Ha növeled akkor a rugóstag felső bekötési pontja távolodik a függőlegeshez képest. Ez a doblemez tetején előre kifúrt lyukak határozzák meg, mennyit billenjen hátra a rugóstag teteje. (a képen a zöld nyíl mutatja )
A függőleges kék nyíl teljesen benyomott állapotban mutatja a futómű állapotát és értelmezésem szerint a képen 0 érték van beállítva épp.

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 15:56

Nos még 1-et írok a témában ahogy Én értelmezem ,főleg az általad belinkelt kép alapján.
Szóval RBR setup: belépve a setupolásba(nem nézve a diffiket,fékeket stb) adott a "rugózás" megnevezés.Ott a rugózással kapcsolatosan mindent lehet állítani rugo,gátló adatokat szóval mindent mint a búcsúban,ugyhogy nincs hiba a setupolásnál abszolut az rbr-el... majd a állítási lehetőségek adottak külön-külön a futóműveknél(geometry front..pl.),ahol ugye már a rugózást nem állítassz,csak és kizárólag geometriát(!!!). Ott pedig fentről lefelé sorrendben(15év után kell rájönnöm :omg: ) nálam ugye vmi "dobogós helyezést ír...az nem más mint az utánfutás\csapdőlés,a második(az ábra szerint is)a "rugóbak magasság"(már nem magyarázom el mi az :rolleyes: ) a harmadik a kerékösszetartás,a negyedik a kerékdőlés...a lentebb eső 4sor nem játszik max hogy a "toe"értéket -0.17-re szoktam összehozni(ez a régi fizikánál bevált).

Ezen sztm. a továbbiakban nincs alapja a vitának mert ez tuti így van... és nem azért mert Én írom.(de ez sztm. anno itt a fórumon is ki volt írva mint segédlet).
:reszeg:
HFRT Team

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 16:11

Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 14:20
És vedd már fel a telefont kérlek Misi.
..az hétfőig várat magára... :rolleyes: :D :D távol maradt töltőn... :omg: :sailor:
HFRT Team

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 16:20

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 15:56


Ezen sztm. a továbbiakban nincs alapja a vitának mert ez tuti így van... és nem azért mert Én írom.(de ez sztm. anno itt a fórumon is ki volt írva mint segédlet).
:reszeg:
Én hiszem, hogy én gondolom jól, és semmiféle rugóbak magasság nincs, rugóút van, amit máshol nem tudsz állítani, csak ezzel a 0-50 értékkel.
Vagy ha tudsz olyat ami a rugóút hosszáért felel, akkor mond el kérlek!

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 16:59

Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 16:20
NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 15:56


Ezen sztm. a továbbiakban nincs alapja a vitának mert ez tuti így van... és nem azért mert Én írom.(de ez sztm. anno itt a fórumon is ki volt írva mint segédlet).
:reszeg:
Én hiszem, hogy én gondolom jól, és semmiféle rugóbak magasság nincs, rugóút van, amit máshol nem tudsz állítani, csak ezzel a 0-50 értékkel.
Vagy ha tudsz olyat ami a rugóút hosszáért felel, akkor mond el kérlek!
...leírtam visszább hogy az rugózás hosszát miért a gátlóhossz határozza+.
HFRT Team

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 17:12

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 16:59
Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 16:20
NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 15:56


Ezen sztm. a továbbiakban nincs alapja a vitának mert ez tuti így van... és nem azért mert Én írom.(de ez sztm. anno itt a fórumon is ki volt írva mint segédlet).
:reszeg:
Én hiszem, hogy én gondolom jól, és semmiféle rugóbak magasság nincs, rugóút van, amit máshol nem tudsz állítani, csak ezzel a 0-50 értékkel.
Vagy ha tudsz olyat ami a rugóút hosszáért felel, akkor mond el kérlek!
...leírtam visszább hogy az rugózás hosszát miért a gátlóhossz határozza+.
Ok de melyik az a gátlóhossz? amire te gondolsz? Angol menüben értve.
Mely paraméter az szerinted amivel a futómű útját korlátozod?

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 17:54

Nálam: autó hangolása-->felfüggesztés-->rugózás--> első sor: rugóhossz, 2sor: rugómerevség, 3sor: gátlóhossz, 4sor gátlómerevség.
HFRT Team

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 18:09

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 17:54
Nálam: autó hangolása-->felfüggesztés-->rugózás--> első sor: rugóhossz, 2sor: rugómerevség, 3sor: gátlóhossz, 4sor gátlómerevség.
Szerintem Te a 3. sornál a helper spring azaz segédrugót gondolod gátló hossznak illetve gátlómerevség inkább segédrugó merevség.
Már ha a helper spring segédrugót jelent.
Amúgy meg a gátló keménység teljesen más menüben van. Itt csak a rugók hosszát és merevségét állíthatjuk elöl és hátul.
Csatolmányok
Képkivágás2.JPG

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 pén. máj. 01 18:51

..nem én gondolom ,a magyarítása...angolul nézve igazad van... a csillapítóknál viszont nincs hossz csak kN\m\s...
Akkor viszont a teljes rugózás hosszát a fő és a segéd rugó össz- hossza határozza+...ami megint értelmezési problémába ütközik.
Márpedig akkor berugózási hossznak kellene lennie angolul is,és magyarul is,nem rugóhossznak mert a rugókat nullára nem lehet összenyomni ,ott van a saját vastagságuk.
Így már lehet(ne) értelme... de kirugózásnál még mindig a teleszkóp holtpontja a mérvadó(kivéve a "felkötött"futóműnél)(de az rbr-ben ezexerint nem?) mivel ha az adott rugók hosszát változtatom(feszítem) akkor minden érték változik(a valóságban)ha csak nincs kb 200különböző keménységű rugókészletünk és azokat cseréljük de az még 1 wb-s csapatnál sincs...az RBR-ben valószínűleg ezen nem agyaltak ezáltal itt viszont végtelen számú rugókészlet áll a rendelkezésre. :confused2:
De mivel nem ez a legnagyobb problémám ezért megvárom hogy akár Falcon vagy más aki versenyautóhoz értő is hozzászóljon ... bár lassan kiveséztük a témát és lassan a végére is jártunk.
HFRT Team

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 pén. máj. 01 18:57

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 18:51
..nem én gondolom ,a magyarítása...angolul nézve igazad van... a csillapítóknál viszont nincs hossz csak kN\m\s...
Akkor viszont a teljes rugózás hosszát a fő és a segéd rugó össz- hossza határozza+...ami megint értelmezési problémába ütközik.
Márpedig akkor berugózási hossznak kellene lennie angolul is,és magyarul is,nem rugóhossznak mert a rugókat nullára nem lehet összenyomni ,ott van a saját vastagságuk.
Így már lehet(ne) értelme... de kirugózásnál még mindig a teleszkóp holtpontja a mérvadó(kivéve a "felkötött"futóműnél)(de az rbr-ben ezexerint nem?) mivel ha az adott rugók hosszát változtatom(feszítem) akkor minden érték változik(a valóságban)ha csak nincs kb 200különböző keménységű rugókészletünk és azokat cseréljük de az még 1 wb-s csapatnál sincs...az RBR-ben valószínűleg ezen nem agyaltak ezáltal itt viszont végtelen számú rugókészlet áll a rendelkezésre. :confused2:
De mivel nem ez a legnagyobb problémám ezért megvárom hogy akár Falcon vagy más aki versenyautóhoz értő is hozzászóljon ... bár lassan kiveséztük a témát és lassan a végére is jártunk.
Látod a képen azokat a menetes gyűrűket? Na szerintem az a Strut Platform Heiht és ahogy nézem kb 50 mm a hatótávja. És akkor ha ez igaz, akkor nincs mese ez a gátló hossz. És pont. Hiába minden.
Csatolmányok
rugóstag.jpg

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 vas. máj. 03 09:02

NyilasM írta:
2020 pén. máj. 01 06:52

Versenyautóknál a segédrugó azért van hogy berugózásnál ne tudjon lekoppanni ezáltal védi(többek közt)a főrugót valamint a egyre nagyobb berugózás minőségét\mennyiségét ,magyarul állítani tudod hogy mekkora berugózástól keményedjen be.

Bocsánat, de erre még reagálnom kell.

A segédrugó értelmezésem szerint a negatív rugóút biztosítása a minél nagyobb tapadás érdekében, hogy lehetőség szerint mindig legyen minden kerék az úton, ne emelkedjen el. Nyugalmi pozícióban teljesen összenyomott állapotban kell hogy legyen épp annyira, hogy az autó súlya pont összenyomja. Ezt a segédrugó erő módosításával érhetjük el. A hosszát pedig úgy kell módosítani, hogy a beállított rugóutat kielégítse. Ez nagyban függ a fő rugó hosszától is.
A felkoppanáskor a gumibakok, vagy az aktív felütközésgátlók a felelősek. Aktuális autótól függ. WRC-knél pl. van aktív felütközésgátló.

Avatar
NyilasM
[HFRT] Tag
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 19:33
Tartózkodási hely: Gyöngyössolymos
Kapcsolat:

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: NyilasM » 2020 vas. máj. 03 16:02

...erre írtam utána hogy pont a fordítottját írtam ,mint akartam...ez a hülyeség ahogy leírtam , nyilván csak 1 dologra érvényes ami 1 pótkocsinál,(régebben)kombi autóknál alkalmaztak.Persze hogy a segédrugó azért van hogy az apró egyenetlenségeket elnyelje ,ezáltal a kerék kevesebbet pattog el az utról,jobb a tapadás stb. ..
Egyébként a 2oldalnyi írás sok mindenre jó volt.
Először is Hlavin kívül nem írt be senki,rajtunk kívül...senkinek sincs vélemény csak ha trollkodni kell (és ezt nem személyeskedésből írom).
Másodsorban ezt a segédrugó témát nézve teljes mértékben igazad van.Bár az hogy a gátló felső és alső holtpontja határozza+ 1 autón a rugózás hosszát az sem vita tárgya(a valóságban).Viszont az RBR a rugók hosszát adja csak meg,amit ugy követ le mintha 1-1 állításnál cserélnéd ,mert semmi paramétere nem változik(ugye ha feszítenéd minden változna,de itt nem)ez itt is furcs...gyakorlatban nem így van...ezáltal itt a fő és a segéd összege a rugó út.Az igazság az hogy senki nem "lőtt"mellé a setupolásnál,mivel Te segédrugóként(mint ahogy van is),Én pedig gátlóhosszként(tévesen) állítottam, de végeredményben mi is a cél mind2 oldalról... puhítás(mivel én legalábbis mindig lágyítottam rajta,ha növeltem),a rugóút növelése. Eredmény szempontjából ua. csináltuk.
Kb ott tartunk hogy 2oldalnyi írás után hogy mind1 mi a megnevezésük,ha növeled és lágyítod magasabb,puhább lesz,ha csökkented ,keményíted,alacsonyabb keményebb lesz a futómű....
:reszeg:
HFRT Team

Avatar
Bivaly
RBR Fan
Hozzászólások: 149
Csatlakozott: 2006 csüt. márc. 16 15:47
Tartózkodási hely: Perkáta, Százhalombatta

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Bivaly » 2020 kedd máj. 05 13:41

Vasgabi írta:
2020 pén. máj. 01 00:42

Azt hiszem nálad fordítási hiba van, a rugóbak magasságot értelmezhetted félre. Az szerintem a Strut platform Height, ami a gátló benyomott és kihúzott állapota közti hosszúság. Itt el van írva a mértékegység, mert szerintem cm-nek kellene ott lenni. 0-50-ig.(lejjebb is írok róla)
Na szóval az én értelmezésem szerint:

TopMountSlot - 0-7-ig ez az után-futást állítja (caster) Minél nagyobb az érték annál hátrébb kerül a rugós-tag felső bekötési pontja.
Steering Rod Lenght - Kormány összekötő rúd mm-ben meghatározott mértékegység. A kerék-összetartást állítjuk vele (toe)
Strut Platform Height - 0-50 mm ig állítható. Ez a rugós-tag. A gátló összenyomott és kirugózott állapota közötti hossz, de itt el van cseszve a tizedesvessző, vagy inkább a mértékegység, ahogy most van az inkább cm, mert ha jól értelmezem ezt a paramétert akkor 50 cm-t biztosan tud ki és be rugózni a gátló.
Wheel Axis Inclination - Kerékdőlés. (camber) A csonk-állvány állásszöge. (nem a kerék aktuális dőlését mutatja, azt csak az original game setupmenüben lehet vizsgálni sajnos)
Spring Length - Rugó hossz
Spring Sriffness - Rugó erő
Helper Spring Length - Segédrugó hossz
Helper Spring Stiffness - Segédrugó erő
Damping Bump - Gátló lassú berugózás
Damping Rebound - Gátló lassú kirugózás
Fast Bump - Gátló gyors berugózás
Fast Rebound - Gátló gyors kirugózás
Fast Bump Treshold - A gátló csappantyúja hány milliszekundum alatt billenjen át
Fast Rebound Treshold - A gátló csappantyúja hány milliszekundum alatt billenjen át
Bump Stop Stifness - Aktív felütközésgátló rugóerő
Bump Stop Bumping - Aktív felütközésgátló keménysége befelé
Bump Stop Rebound - Aktív felütközésgátló keménysége kifelé

Egyelőre ennyi, de végtelenségig tudnék beszélni erről. Ezért is hívtalak, csak nem vetted fel.

Képkivágás.JPG
Gabi, egyrészt köszi a múltkori segítséget, ugyanakkor bocs, hogy nem hívtalak vissza. Majd kerítek rá alkalmat, de egyelőre maradok a win7-nél.

Ehhez a hozzászóláshoz:
Ez a strut platform height dolog nekem is birizgálta a fantáziámat. Ha a a fotót nézzük, amit belinkeltél, akkor szerintem neked van igazad, ez volt nekem is az első elképzelésem. Viszont, ha az illusztrációt nézem, akkor meg Misibának. Szerintem. Mondjuk a Misi által említett technikai megoldás nekem eszembe sem jutott a hasmagasság állítására vonatkozóan...
Amit találtam eddig ebben a témában, az egy fotó volt, amin "strut platform"-nak a rugót tartó tányér (az általad berakott fotón a felső állítógyűrűnek felel meg, amin a rugó alja felfekszik) volt megjelölve.

A threshold értékek: szerintem, amit te leírtál az egy idő dimenziójú mennyiség. A játékban viszont sebesség dimenziójú mennyiség van. Szerintem ezek a threshold-ok azok a lengéscsillapító (illetve futómű) mozgási sebesség határok, ami fölött a szimuláció a fast bump, illetve fast rebound értékekkel végzi a számításokat. Ha a futómű az útegyenetlenség hatására lassabb mozgásra kényszerül, mint a beállított threshold érték, akkor a normál (nem fast) bump és rebound értékek vannak figyelembe véve. (Legalább is vmi ilyesmi rémlik workerbee oldaláról)

A kérdés, ami felmerült bennem(lehet, hogy már írtad valahol): a setupolást a játékban csinálod, vagy a setup manager-rel?
"3,..2,..1,..RAJT!!!!!!!.................Nno!"

Nagy 'Bivaly' Krisztián

Avatar
Vasgabi
Moderátor
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2009 pén. okt. 30 15:24
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Vasgabi » 2020 kedd máj. 05 18:00

Bivaly írta:
2020 kedd máj. 05 13:41


Gabi, egyrészt köszi a múltkori segítséget, ugyanakkor bocs, hogy nem hívtalak vissza. Majd kerítek rá alkalmat, de egyelőre maradok a win7-nél.

Ehhez a hozzászóláshoz:
Ez a strut platform height dolog nekem is birizgálta a fantáziámat. Ha a a fotót nézzük, amit belinkeltél, akkor szerintem neked van igazad, ez volt nekem is az első elképzelésem. Viszont, ha az illusztrációt nézem, akkor meg Misibának. Szerintem. Mondjuk a Misi által említett technikai megoldás nekem eszembe sem jutott a hasmagasság állítására vonatkozóan...
Amit találtam eddig ebben a témában, az egy fotó volt, amin "strut platform"-nak a rugót tartó tányér (az általad berakott fotón a felső állítógyűrűnek felel meg, amin a rugó alja felfekszik) volt megjelölve.

A threshold értékek: szerintem, amit te leírtál az egy idő dimenziójú mennyiség. A játékban viszont sebesség dimenziójú mennyiség van. Szerintem ezek a threshold-ok azok a lengéscsillapító (illetve futómű) mozgási sebesség határok, ami fölött a szimuláció a fast bump, illetve fast rebound értékekkel végzi a számításokat. Ha a futómű az útegyenetlenség hatására lassabb mozgásra kényszerül, mint a beállított threshold érték, akkor a normál (nem fast) bump és rebound értékek vannak figyelembe véve. (Legalább is vmi ilyesmi rémlik workerbee oldaláról)

A kérdés, ami felmerült bennem(lehet, hogy már írtad valahol): a setupolást a játékban csinálod, vagy a setup manager-rel?
Szia, közben többször átgondoltam a rugózást és arra jutottam úgy a legszemléletesebb:
- Ha alacsony kocsit akarunk dobálós szakaszhoz, akkor feltekerem a gyűrűt, rövid erős főrugót és kicsit rövidebb segédrugót teszek be amit addig állítgatok, míg össze nem nyomja a kocsi súlya
- Ha magas puha futóművet akarok, akkor letekerem azt a gyűrűt, és puhább hosszabb rugót teszek be, hasonló segédrugóval mint fentebb, mert az autó tömege nem változik.

Thresholdara vonatkozóan maximálisan egyetértek, csak nem tudtam rendesen megfogalmazni. Csak magamtól jöttem rá mindenre.

Vegyesen használom a plugin és az original game setupját. Setup managert nem használok, mert nem mutat geometriát. Azt csak az original game setup menüjében lehet megtalálni. Sajnos nem importálható a pluginba. Legalábbis egyelőre nem. A pluginban állítgatom a geometrián kívül mindent, practice menüben mert gyorsabban tudom rögtön kipróbálni, mintha ki kellene mennem állandóan a setup manager felületre.... szóval így szoktam meg. Nem mellesleg NGP6 ban a setup manager nem kompatibilis. Van néhány új paraméter amit nem ismer.

Avatar
Bivaly
RBR Fan
Hozzászólások: 149
Csatlakozott: 2006 csüt. márc. 16 15:47
Tartózkodási hely: Perkáta, Százhalombatta

Re: Plugin hibajelentések

Hozzászólás Szerző: Bivaly » 2020 vas. jún. 28 14:30

Sziasztok,

bocs, ha rossz helyre írom:

Most csináltam éppen a Mecsek Rallye1 2020-at, és az utolsó gyorson a Zadverice II-n a vége előtt cirka 1 km-rel leestem a végtelenbe. Így a nézők sem tudtak visszarakni.

Egy jobbos éles forduló (direkt nem írok erősséget, mert az mindenkinél más), ahol be lehet zúgni a garázs és egy (ha jól emlékszem, akkor fekete) furgon mellé, ha nem figylesz.
Na, én nem figyeltem, lezúztam oda, és amikor tolattam, hogy megforduljak, egyszer csak zutty a végtelenbe.

Csak gondoltam szólok, hogy van egy ilyen fejlesztenivaló ezen a gyorsaságin.

Köszi!
"3,..2,..1,..RAJT!!!!!!!.................Nno!"

Nagy 'Bivaly' Krisztián

Válasz küldése