Drájving Fórsz Pró

PC, Játékvezérlők, videókártyák, hangkártyák stb...

Moderátor: Moderátor

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Drájving Fórsz Pró

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 pén. dec. 02 13:56

Röviden: jó. :up:
Hosszabban: nagyon jó. :up: :up:
Még hosszabban: ..azért senki ne rohanjon a boltokba akinek jól működő MOMO-ja van. Annyira azért nem jó :D

Sokkal hosszabban majd Sebivel egyeztetés után :cool2:

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2005 pén. dec. 02 13:59

Hol próbáltad? Vagy megvetted? Vagy én maradtam le valamiről?
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 pén. dec. 02 14:37

Velner Viktor írta:Hol próbáltad? Vagy megvetted? Vagy én maradtam le valamiről?
Le bizony :D
Vettem :smoker:

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 pén. dec. 02 14:44

Velner Viktor írta:Hol próbáltad? Vagy megvetted? Vagy én maradtam le valamiről?
Bezony megvette ám és ma este én is kiprószálom. :cool2:

Ha meg túl jó, akkor bezárom Falcont a kamrába és csak akkor engedem ki ha nálamhagyja a kormányt. :D

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 pén. dec. 02 15:02

sebgutkopf írta:Ha meg túl jó, akkor bezárom Falcont a kamrába és csak akkor engedem ki ha nálamhagyja a kormányt. :D
Ettől nem félek.. Nem fog jobban tetszeni a MOMOdnál, főleg mivel ahhoz vagy szokva. Már amíg az működik :Đ

Avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 5109
Csatlakozott: 2005 hétf. okt. 17 19:56
Tartózkodási hely: Sajóecseg

Hozzászólás Szerző: VJ » 2005 pén. dec. 02 15:35

mennyibe volt?

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 pén. dec. 02 15:39

janiS1 írta:mennyibe volt?
30 kHUF.
De jó, hogy olvassátok a vegyesfelvágottat, két napja két linket is tettem bele ;)

Avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 5109
Csatlakozott: 2005 hétf. okt. 17 19:56
Tartózkodási hely: Sajóecseg

Hozzászólás Szerző: VJ » 2005 pén. dec. 02 15:40

Falcon77 írta:
janiS1 írta:mennyibe volt?
De jó, hogy olvassátok a vegyesfelvágottat, két napja két linket is tettem bele ;)
hát az már biztos két oldalla odébb van

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 pén. dec. 02 23:19

Megtörtént a teszt.

Alapos és kimerítő 3 órán át nyúztuk a driving force pro-t. Szóval hivatalosan a logitech nem árulja pc-hez, de a driver nem csak felismerte rögtön rádugás után, de még a fényképét is betette a driver ablakába.

Falconban éreztem egy felemás érzést a kormánnyal kapcsolatban, de szerintem ennek inkább a megszokás lehet az oka és nem a kormány. Az én benyomásaim a következőek voltak.

Első menetre rögtön feltűnt, hogy hiába a kisebb méret, maga a kormány mechanikája jóval masszívabb mint a momo. Ezt használat és tekergetés közben is érezni lehet valahogy egy többlet stabilitás érzetet adott nekem. A force effektjei erősebbek a momo-nál, ami szintén tetszett. Szokatlan volt magának a kormánynak a vastagsága, pontosabban a vékonysága, mert a kezem a momo-hoz van szokva és attól vékonyabb a markolat. Igazából engem egyetlen egy dolog zavar vele kacsolatban az pedig a bajusz kapcsolók, mert az nem olyan szépen kiálló mint a momo-nál hanem kis mikrokapcsolók, ami számomra teljesen a régi ms sidewinder-em kapcsolóira emlékeztetett, aminek annak idején is ismertem a hátrányát, hogy ha hirtelen kell odanyúlni, akkor lehet, hogy mellényúlok és ezért messzebb is van.

Számomra kellemes érzés volt vezetni vele és Falcont ezzel meg is leptem, hogy az ő új komrányával meglehetősen kiegyensúlyozottan és gyorsan tudtam menni már rögtön elsőre. Ennek talán fő oka, hogy azonos beállítások mellett szinte teljesen azonos vele a vezetés mint a momo-val. Falcon meg eleve nem momo-hoz van szokva, így én eleve előnyben voltam.

Magán a komrányon a gomok hááát azok tulképpen a ps2-es kontroller gombjai, tehát a start, a 4 irányú gomok, akciógombok stb... Ez elsőre kicsit viccesnek tűnik, de aki szereti a game controllereket, annak legalább nem kell külön vennie a komrányt arra is lehet használni, ideális lehet pl a fifa sorozat kedvelőinek is. :D

Az asztalra rögzítés két karommal megy nem kell neki 3 mint a momo-nak mégis legalább olyan stabilan ott van, ha nem még stabilabban. A kis váltóbot más fogású, de tökéletesen működik és esztétikus, kézre esik.
A masszivitás (nem lötyög, nem nyikorog és nem is fog) és tekerhetőség stabilitása és a force ereje minduntalan külön élvezetet nyújtott. Maga a vezetés precizitása azonos érzés mint a momo-val, kivéve persze ha jóval nagyobb elforgathatóságot állítunk be rá, de akkor számolni kell azzal is, hogy sokkal többet kell dolgozni a kormánnyal.
Kipróbáltam az 540°-os elforgatást és JP-n a fakorlátos kanyart elsőre csont nélkül 190-el be tudtam venni szemrebbenés nélkül mintha az lenne a természetes. Ilyen nagy mozdulatoknál egy hajtű, vagy visszafordító viszont jóval komolyabb kihívás mint a 200°-ot forduló momo-val.

Falcont viszont más zavarja a kormányban amit majd ő leír. Az viszont engem egyáltalán nem zavart sőt murván kimondottan tetszett, nekem csak a bajusz az egyetlen kivetnivalóm.


Meg is kaptam a kérdést, hogy ha most kéne vennem kormányt mindenképpen, akkor melyiket venném momo vs driving force pro.
Háááát nem tudom. :confused2: És ezt komolyan mondom nem tudom. Örülök, hogy nem most kell vennem, mert ha bármelyiket venném akkor valamiben a másik jobb és akkor az zavarna.

Avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Hozzászólások: 7459
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 10:21
Tartózkodási hely: Mályámi
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Papa_G » 2005 szomb. dec. 03 00:16

Namost. Nekem nagyok kezeim,mint két szívlapát. Gondot okozna nekem ez a kormányzásban vagy a váltásban?
Falcon téged nem zavart a váltógomb?

És kiszállították, vagy te mentél be érte? és van raktáron? :)
Kép
SALGÓ A.S.E.

Avatar
KZ
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 3138
Csatlakozott: 2005 csüt. aug. 18 13:46

Hozzászólás Szerző: KZ » 2005 szomb. dec. 03 11:59

sebgutkopf írta:Megtörtént a teszt.

Első menetre rögtön feltűnt, hogy hiába a kisebb méret, maga a kormány mechanikája jóval masszívabb mint a momo.
Ez majd egy év nyúzás után derül ki...
A force effektjei erősebbek a momo-nál, ami szintén tetszett.
Beállítás kérdése: pl Toca2-ben majd leszakad a kezem az RBR-hez képest!
Szia!

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 szomb. dec. 03 13:01

KZ írta:
Beállítás kérdése: pl Toca2-ben majd leszakad a kezem az RBR-hez képest!
Azonos 100%-os force-ra állítva a momo-t és a driving force-ot rbr-ben jóval határozottabb volt a driving force pro.

Avatar
bodoo
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 1361
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 02 18:14
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: bodoo » 2005 szomb. dec. 03 13:39

A Wingmwn FF GP-t akarom lecserélni. Melyiket ajánljátok? Árban nincs nagy különbség. A Driving Force Pro valóban csapágyas? A mostanival csak az a bajom, hogy kopott, és lóg. Ha ezek is hamar kikotyogósodnak, akkor inkább ezt alakítom át.
Szóval, melyik az igazi?

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 szomb. dec. 03 16:23

bodoo írta:A Wingmwn FF GP-t akarom lecserélni. Melyiket ajánljátok? Árban nincs nagy különbség. A Driving Force Pro valóban csapágyas? A mostanival csak az a bajom, hogy kopott, és lóg. Ha ezek is hamar kikotyogósodnak, akkor inkább ezt alakítom át.
Szóval, melyik az igazi?
A momo egy idő után elkezd lötyögni ahogy kopik. A driving pro belül tartósabbnak tűnik, de azért mielőtt rohannál várd meg falcon beszámolóját is, hogy ő mennyire elégedett vele.

Avatar
Petter
RBR Fan
Hozzászólások: 452
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 02 14:43
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Hozzászólás Szerző: Petter » 2005 szer. dec. 07 16:26

A driving force pro-nál, a fok beállításnál, a kormány az adott fonál megáll, vagy tovább fordul üresjáratban?

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 szer. dec. 07 19:18

Petter írta:A driving force pro-nál, a fok beállításnál, a kormány az adott fonál megáll, vagy tovább fordul üresjáratban?
Bekeményedik a force. Illetve 180 v. 900 foknál fizikailag is megáll.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Falcon77 2005 csüt. dec. 15 17:53-kor.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 szer. dec. 07 19:30

Hosszabb beszámoló előtt jöjjön néhány borzalmas minőségű összehasonlító kép. Azért a lényeg látszik.
(Ja, a lábamon nem röhögni! :rolleyes: :D )

1, DFPro és MOMO Racing Force egymás mellett. A DFPro jelentősen kisebb, lejjebb és vízszintesebben áll a kormánytengely. A két kormánykerék átmérője azonos.

Kép

2, DFPro közelebbről

Kép

3, Méretösszehasonlítás fölülről (Mondom nem röhög! :smoker: )

Kép

4, A DFPro kormánytengelye rövid. Az a két gomb a váltó. Ide el sem férnének a MOMO fülei, nekem speciel nem is hiányoznak.

Kép

5, Erről beszélek. ;)

Kép

6, A DFPro gombjai és váltókarja közelebbről.

Kép

7, A kormányvastagságok összehasonlítása

Kép

Avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Agrakos » 2005 szer. dec. 07 19:33

Falcon! Tetszik a rend az asztalon! :P ;) :)
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Kép
Kép

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2005 szer. dec. 07 19:43

Agrakos írta:Falcon! Tetszik a rend az asztalon! :P ;) :)
Épp ezt akartam mondani, mintha csak az én asztalomat látnám. Végülis a lényeg hogy a rumli felett a monitort látni lehessen. ;)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
KZ
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 3138
Csatlakozott: 2005 csüt. aug. 18 13:46

Hozzászólás Szerző: KZ » 2005 szer. dec. 07 20:34

Falcon77 írta: 3, Méretösszehasonlítás fölülről (Mondom nem röhög! :smoker: )
Bocsi! Nekem nem sikerült megállnom... Felröhögtem :D
Szia!

Avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 5109
Csatlakozott: 2005 hétf. okt. 17 19:56
Tartózkodási hely: Sajóecseg

Hozzászólás Szerző: VJ » 2005 szer. dec. 07 20:58

Falcon77 írta:Hosszabb beszámoló előtt jöjjön néhány borzalmas minőségű összehasonlító kép. Azért a lényeg látszik.
(Ja, a lábamon nem röhögni! :rolleyes: :D )
höhöhö a lábad :D :D :nevet2: :nevet2:

Avatar
Petter
RBR Fan
Hozzászólások: 452
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 02 14:43
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Hozzászólás Szerző: Petter » 2005 szer. dec. 07 21:06

Falcon77 írta:
Petter írta:A driving force pro-nál, a fok beállításnál, a kormány az adott fonál megáll, vagy tovább fordul üresjáratban?
Bekeményedik a force. Illetve 200 v. 900 foknál fizikailag is megáll.
Tehát akkor 2 fokozatban állítható?

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 szer. dec. 07 21:09

Sexy a lábad! :wub: :D

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 szer. dec. 07 21:10

Petter írta:
Falcon77 írta:
Petter írta:A driving force pro-nál, a fok beállításnál, a kormány az adott fonál megáll, vagy tovább fordul üresjáratban?
Bekeményedik a force. Illetve 200 v. 900 foknál fizikailag is megáll.
Tehát akkor 2 fokozatban állítható?
Abban a két fokozatban van fizikai akadály. Ha más forgathatóságot állítassz be, akkor ott a force csinál olyan akadályt, amit csak ppg tekerne tovább. :D

Avatar
ChrisX
Site Admin
Hozzászólások: 1834
Csatlakozott: 2005 kedd aug. 09 20:58
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: ChrisX » 2005 szer. dec. 07 21:21

Nekem határozottan tetszik. Bár a bajúszkapcsoló jobban bejönne. :up: :cool2:
Kép

Avatar
Petter
RBR Fan
Hozzászólások: 452
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 02 14:43
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Hozzászólás Szerző: Petter » 2005 csüt. dec. 08 10:34

Még azt szeretném kérdezni, hogy egyéb kormányok hány fokot fordulnak?(átlag?) Hogy legyen viszonyítási alapom.

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 csüt. dec. 08 12:13

Petter írta:Még azt szeretném kérdezni, hogy egyéb kormányok hány fokot fordulnak?(átlag?) Hogy legyen viszonyítási alapom.
A momo 200-at a formula force wingman 180-at. Az MS féle szintén kb 200-at, ha jól emléxem.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 csüt. dec. 08 12:17

KZ írta:
Falcon77 írta: 3, Méretösszehasonlítás fölülről (Mondom nem röhög! :smoker: )
Bocsi! Nekem nem sikerült megállnom... Felröhögtem :D
Ugye tudod hogy csak a te kedvedért írtam oda? :Đ

Avatar
Petter
RBR Fan
Hozzászólások: 452
Csatlakozott: 2005 szer. nov. 02 14:43
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Hozzászólás Szerző: Petter » 2005 csüt. dec. 08 15:05

Köszönök minden infót.
Asszem bepróbálom a driving force pro-t.
A mostaninál csak jobb lehet.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 pén. dec. 09 18:13

No, akkor a régóta esedékes DFPro beszámoló. Az elhúzódás oka nem csak a személyes lustaságomban keresendő, hanem volt egy fontos kérdésem a Logitech felé amire szerencsére megkaptam a választ. Így már teljes értéku elemzést tudok írni, az előnyök és hátrányok kellően pontos ismeretével.
Az összehasonlításoknál az általam ismert és próbált 2 másik kormányt, a Wingman Formula Force-ot (WFF) és a MOMO Racing Force-ot (MOMO) veszem alapul.

DFPro általános leírás, előnyök, hátrányok:

+-A kormány teljes mérete nagyjából félúton van a WFF és a MOMO között. A kormánykerék átmérője mindhárom modellen azonos. A DFPro kormánykerekének borítása a MOMO-éhoz hasonló gumi, a fogás vékonyabb, de határozott.
+A kormánykerék nehezebb, határozottabb felépítésű mint a másik kettőé.
+A 4.6-os Logitech driver valóban minden további nélkül felismeri és támogatja.
++A kormánytengely valóban fémcsapágyas (állítólag 2 golyóscsapágy tartja), semmi (!) játéka sincs, bár eddig jól megvoltam a kotyogós WFF-ommal azért ez mégis más.
+A force feedback erőssége azonos beállítások mellett felülmúlja a MOMOét
-Ezért aztán (meg a jó csapágyazottság miatt) képes is hirtelen elforgatni a visszacsatolás a kormányt az ember kezében, hasonlóan, mint a WFF esetében, ellentétben a MOMOval.
++A kormányelfordítás fizikai felbontása kb. 1 tized fok (10 érték/fok) szemben a MOMO 2 tizedes felbontásával (5 érték/fok). Mivel ezt a kormány 900 fokos módban is tudja ezért a teljes visszaadott értéktartomány 16-szoros.. (szakiknak: a MOMO 10 bites, a DFPro 14 bites értéktartományt használ)
++A kormány kívánt max. elfordítási szöge tetszőlegesen állítható 40-900 fok között. A 900 foknak ugyan valóban nincs értelme, de a 200-nál többnek igen, némi kísérletezgetés után 270 foknál állapodtam meg, és jó ;), főleg, mivel..:
++A csapágyazottságnak (is) köszönhetően a kormány nagyon könnyen jár, ellentétben a MOMO-val, ami az egyik fő kifogásom is vele szemben. Sajnos azonban ez és a nagyobb FF együtt eredményezik a kormány egyetlen igazán rossz tulajdonságát is, ami miatt joggal megoszolhatnak róla a vélemények:
--A könnyű járás és az erős FF miatt a kormányt sajnos úgy látták okosnak tervezni, hogy a FF nem lineáris, kicsi force értékeknél nagyon gyenge és utána hirtelen erősödik. Ez vezetés közben holtjáték-érzetként jelentkezik. Ez a kormány egyetlen igazi baja, ez viszont komoly :( . A Logitechnél a kérdésemre szerencsére szakszerű választ kaptam, amiből is azt tudtam meg, hogy azért kellett ilyenre tervezni a kormányt mert különben könnyen elkezd ciklikusan jobbra-balra rángatni egyenesfutás közben, ha az ember rámegy valami úthibára (elrántja az ember kezét, aztán a túlfordulás miatt vissza, aztán megint, szab.tech. értelemben "beleng"). Inkább emellett a force "luk" mellett döntöttek, minthogy szándékos súrlódást építsenek be, és itt jön ki, hogy ez egy PS2 kormány, ahol nincsenek olyan beállítási lehetőségek mint PC-n -> ez a kompenzáció nem hangolható (bár még rugdosom őket ezügyben). A megoldási javaslat a Logitechtől az volt, hogy növeljem a force beállítást, mert akkor kicsit kompenzál a nemlinearitáson (és tényleg, és tényleg elkezd rángatni, ha túlhúzom), viszont a "kevesebb de lineárisabb" opció nem megoldható.. A probléma megszokható és valamennyire hangolható, azonban pont az RBR-ben a különböző útfelületekhez esetleg más beállítás kellene és ezt nem tudod menet közben állítani, csak hotlapolásnál. Vagyis ez (mindettől függetlenül) egy nagyon jó kormány, csak nem biztos, hogy pont ralira.
-PS2 modell lévén teljes PS2 vezérlőgombszett található rajta, bár állítólag ugyanolyan minőségű gombok mint a PS2 default vezérlőjén levők, szerintem ez a kormány leggagyibb része. Vezetés közben szinte használhatatlanok, túl messze vannak hülye kiosztással, úgyhogy minden fontos funciót a váltógombokra és botra célszerű tenni.
+-A pedálszett, bár a dizájn picit különbözik, csereszabatos a MOMOéval. Sajnos várhatóan nem is megbízhatóbb hosszú távon. Lehet, hogy eseti különbség, az enyémen a gáz picit erősebb, a fék picit gyengébb, mint a kölcsön-MOMOén.
-A váltógombok, ugye, nem olyan szép fülek mint a MOMOn.

Kicsit elkenődve az FF problémáján (főleg mivel úgy emlékeztem, hogy a MOMOé sokkal jobb), csináltam egy kis személyes összehasonlító tesztet amihez megint előszedtem Tibi barátom MOMOját, ami csodák-csodája úgy tűnik megjavult az állásban. Természetesen Prospect Ridge, Impreza 2000, szokásos setup. Először a MOMOval, pár kör melegítés után:
Elsőre mentem valami 4:05:xx et.
Majd vagy 4-5ször nem értem be.
Majd mentem 4:03:xx-et.
Majd vagy 5-6szor nem értem be.
Majd végre mentem 4:00:1x-et.

Elő a DFPro-t.
Összesen 5 kört mentem, mindegyiken beértem.
Az első négy mindegyike 4:01:xx volt
Az ötödik 3:58:8x.

Személyes vélemény az összehasonlító teszt után: a MOMO gyakran emlegetett "precizitása" a DFPro mellett vicc. Még a "luk" ellenére is többet ad vissza az útból a DFPro, mint a MOMO, ha az út nem dobál nagyon. Ami engem speciel mindig zavart a MOMOban, és ami miatt nem is tudok kapásból gyorsan menni vele, hogy kicsit nehéz elfordítani és ez a gyors korrekción kívül az FF-en keresztül az út visszajelzését is csökkenti (a DFPro-hoz képest, persze, nem a WFF-hoz képest). A DFPro kormány érzetre súlyosabb (Meg az FF is erősebb) de könnyű elfordítani, van értelme a pl. 270 foknak vele. A DFProval kapásból gyors vagyok és megbízható, de nehezebben javítok az időmön utána. Hogy hosszútávon mennyire leszek vele gyors az persze a jövő zenéje ;)

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2005 pén. dec. 09 18:32

Én várom a későbbi tapasztalatokat, mert tudni szeretném hogy mi legyen az enyémnek az utódja. Nem akarom leselejtezni, mert szinte már a testem részévé vált, de ha esetleg azt mondja "nincs tovább", akkor valami kell majd.
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
KZ
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 3138
Csatlakozott: 2005 csüt. aug. 18 13:46

Hozzászólás Szerző: KZ » 2005 pén. dec. 09 20:20

Falcon! Profi az összehasonlítás, köszi!

De nem lennék KZ, ha valamiba nem kötnék ugye bele :Đ
Szóval:

Kód: Egész kijelölése

Először a MOMOval, pár kör melegítés után: 
Elsőre mentem valami 4:05:xx et. 
Majd vagy 4-5ször nem értem be. 
Majd mentem 4:03:xx-et. 
Majd vagy 5-6szor nem értem be. 
Majd végre mentem 4:00:1x-et. 

Elő a DFPro-t. 
Összesen 5 kört mentem, mindegyiken beértem. 
Az első négy mindegyike 4:01:xx volt 
Az ötödik 3:58:8x.


Nos, szerintem ha fordítva csinálod (elöször a DFPro és utána a MOMO), akkor nem lett volna rosszabb az idő a MOMO-val, mert addigra belejössz, begyakorlod még jobban... Szóval ezt kihagyom a hasznos információk közül :)

:respect:
Szia!

Avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 5109
Csatlakozott: 2005 hétf. okt. 17 19:56
Tartózkodási hely: Sajóecseg

Hozzászólás Szerző: VJ » 2005 pén. dec. 09 21:14

egyetértek KZ-val

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 pén. dec. 09 22:56

Nem kell túlspirázni a dolgot az a force "holtjáték" egyáltalán nem zavaró. Murván nekem kimondottan tetszett, mert gyors állandó korrigálásra késztetett, amolyan rallys stílusban. Az aszfalton jobban hiányzik a gyengébb force precíz érzete, de igazából nem zavaró. Szerintem a legnagyobb gyengéje a kormánynak a balyuszkapcsoló.

Jó teszt volt Falcon! :respect:

Avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Agrakos » 2005 csüt. dec. 15 09:16

Falcon!

Nagyon komolyakat mégy USÁ-ban mostanság. :eek: Ennyire precíz a DF Pro?
Az a baj, hogy kövi kormánynak nekem azért lenne nehezen szokható, hogy kicsik a váltóbajuszok rajta.
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Kép
Kép

Avatar
VJ
RBR Fan aktív tag
Hozzászólások: 5109
Csatlakozott: 2005 hétf. okt. 17 19:56
Tartózkodási hely: Sajóecseg

Hozzászólás Szerző: VJ » 2005 csüt. dec. 15 10:39

Agrakos írta:Falcon!

Nagyon komolyakat mégy USÁ-ban mostanság. :eek: Ennyire precíz a DF Pro?
Az a baj, hogy kövi kormánynak nekem azért lenne nehezen szokható, hogy kicsik a váltóbajuszok rajta.
én is ezt hiányolnám benne a legjobbanha meg kéne válnom az én drágaságomtól :rolleyes:

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2005 csüt. dec. 15 14:39

Egy kis barkácsolással nem megoldható hogy a Forsz Próra rászerkesztitek a Momo kormánykerekét? :rolleyes:
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 csüt. dec. 15 15:40

Velner Viktor írta:Egy kis barkácsolással nem megoldható hogy a Forsz Próra rászerkesztitek a Momo kormánykerekét? :rolleyes:
A fényképeket nézve ez elég nehézkes. Márcsak az eltérő vastagságú tengely miatt is. :confused2:

Avatar
Iceman
[RRH] Tag
Hozzászólások: 12155
Csatlakozott: 2005 szomb. nov. 05 19:46
Tartózkodási hely: Bonyhád/Kecskemét
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Iceman » 2005 csüt. dec. 15 16:01

sebgutkopf írta:...ez elég nehézkes. Márcsak az eltérő vastagságú tengely miatt is. :confused2:
Én ilyen barkácsoló gyárök vagyok. :)
Johnnie Walker Racing Team
Škoda Fabia S2000 Evo2

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 csüt. dec. 15 18:31

KZ írta:Falcon! Profi az összehasonlítás, köszi!

De nem lennék KZ, ha valamiba nem kötnék ugye bele :Đ
Nem is térnék magamhoz a döbbenettől :D
Szóval:

Kód: Egész kijelölése

Először a MOMOval, pár kör melegítés után: 
Elsőre mentem valami 4:05:xx et. 
Majd vagy 4-5ször nem értem be. 
Majd mentem 4:03:xx-et. 
Majd vagy 5-6szor nem értem be. 
Majd végre mentem 4:00:1x-et. 

Elő a DFPro-t. 
Összesen 5 kört mentem, mindegyiken beértem. 
Az első négy mindegyike 4:01:xx volt 
Az ötödik 3:58:8x.


Nos, szerintem ha fordítva csinálod (elöször a DFPro és utána a MOMO), akkor nem lett volna rosszabb az idő a MOMO-val, mert addigra belejössz, begyakorlod még jobban... Szóval ezt kihagyom a hasznos információk közül :)
:respect:
Nos, mindkét sorrendnek megvan az előnye meg a hátránya. Talán úgy lehetett volna egyedül korrektül csinálni, ha minden bemelegítés nélkül megyek az egyikkel párat aztán a másikkal, majd egy nap szünet (ohne játék) és fordítva. Aztán azon kívül, hogy ennyire azért nem vettem komolyan a tesztet, jól nem mennénk semmire az eredményekkel, ha mindig a második lenne a jobb :rolleyes:
Na épp ezért csináltam azt, hogy a MOMOval gyakoroltam előtte 4-5-öt, teszt és aztán hirtelen váltottam, mondván az utóbbi időben a DFPro-val mentem és így ha kapásból azzal kezdek aztán a MOMOval megyek akkor egy valamivel ismertebb kormány után mennék egy ismeretlennel, az én olvasatomban esélytelen lett volna, hogy jól menjek a másodikkal.. Ha meg nem hirtelen váltottam volna, hanem a váltás után megyek bemelegítő köröket a MOMOval, akkor megint semmit nem mondana az eredmény, hiszen végső soron nyilvánvaló, hogy mindkét teljesítményemnél tudok gyorsabban menni, amint azt a WFF-el (akkor)simán meg is tehettem volna.. Pont azért volt értelme az összehasonlításnak kicsi előnyt adva a MOMOnak mivel a DFProval korántsem voltam annyira jóban még. Azóta persze kiderült, hogy ugyanolyan gyakorisággal el tudok vele szállni, ha a határokat próbálgatom, csak éppen vele máshol vannak a határok :smoker:
Abban igazad van, hogy a teszt szubjektív, hiszen csak annyit mond, hogy nekem a WFF után jobban fekszik a DFPro. De hát nem is állítottam mást, sőt talán emlékszel, hogy nekem annyira a WFF ellenében sem jött be a MOMO (kb. egy hét használat után is csak aszfalton éreztem számottevően jobbnak, pedig a WFF nem egy nagy durranás de funkcionálisan tudja, amit kell) :rolleyes:
..És mindkét (jobb) kormányra továbbra is (+ egy hét) igaz, hogy online és változó útviszonyok között gyengébb vagyok velük mint a régivel.

Ps: ha már ennyit írtam amiben talán van hasznos is ( :D ) nem törlöm ki de közben eszembe jutott, hogy rossz a kifogásod, nem a sorrenddel volt baj de lehet, hogy mehettem volna még egy szériát a MOMOval a DFPro után.. Bár akkor biztos másba kötnél bele :Đ

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 csüt. dec. 15 18:58

Agrakos írta:Falcon!

Nagyon komolyakat mégy USÁ-ban mostanság. :eek: Ennyire precíz a DF Pro?
Ez kérdés volt? :Đ
Az a baj, hogy kövi kormánynak nekem azért lenne nehezen szokható, hogy kicsik a váltóbajuszok rajta.
Kinek a pap, kinek a papné (a Pappék lányában legalábbis szakértő voltam :D ), mindenképpen hozzá kéne szoknod az új kormányhoz és váltókapcsoló a nyilvánvaló esztétikai különbségen kívül elérhetőségben és funkcionalitásban alapvetően nem különbözik. Nem kell "keresgélni", ha ez a gondod. Nekem is tetszenek a MOMO fülei de a használati különbség hidegen hagy. Jó én könnyen beszélek, a WFFen majdnem ugyanolyan gombok vannak mint a DFPro-n. Amúgy biztos vagyok benne, hogy a kb. 35-50%-al erősebb FF több hozzászokást igényel, mint a váltófülek ;)
Meg mondtam is, hogy akinek jól működő MOMOja van az ne siessen lecserélni. Ha viszont döglődik akkor (most már, még egy hét után) egyértelműen a DFPro-t javaslom. Aki meg WFF kormányt akar lecserélni (figyelsz, Papa? ;) ) annak még inkább a DFPro-t javaslom. Papa legalább a kormány erejével is megbírkózna (Ágoston szerint mondjuk kellene is hozzá) :D

..Azért nem említem a korábbi FF problémámat, mert
1, kísérletezés és fórumozás után arra jutottam, hogy már az FF csekély növelése (103-105%, ami a maximum FF-et nem növeli csak a karakterisztikát állítja) is kielégíti a mégoly kényes ízlésemet is az emlegetett force-lyuk eltüntetésében :up:
2, a kormány így ugyan erősebb a kelleténél és gyakran váltogatok a 2 hardveres force erősség között (HN WR normal force, PR WR "compatibility force", kb. 60%-a a normálnak, igaz ilyenkor van lyuk de nem olyan éles), viszont halovány ígéretet kaptam arra a Logitech driver fejlesztőktől, hogy a következő driver verzióban esetleg alacsonyabb force-beállítás mellett is el lehet tüntetni a lyukat.. Akkor pedig ez a kormány (szerintem) verhetetlen :lollypop: :respect:
:birthday: :ballons: :banana:

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 csüt. dec. 15 19:38

Ez már valóban ígéretes! :up:

Ákos neked viszont 2 kesztyű kellene hozzá! :nevet2:

Avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Agrakos » 2005 csüt. dec. 15 19:59

sebgutkopf írta:Ez már valóban ígéretes! :up:

Ákos neked viszont 2 kesztyű kellene hozzá! :nevet2:
Akkor tuti nem veszek ilyet! :mad: :reklamacio: :D Csak vicc volt! ;)
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Kép
Kép

Avatar
Agrakos
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2005 hétf. szept. 19 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Agrakos » 2005 csüt. dec. 15 20:01

Falcon77 írta:Kinek a pap, kinek a papné (a Pappék lányában legalábbis szakértő voltam :D ), mindenképpen hozzá kéne szoknod az új kormányhoz és váltókapcsoló a nyilvánvaló esztétikai különbségen kívül elérhetőségben és funkcionalitásban alapvetően nem különbözik. Nem kell "keresgélni", ha ez a gondod. Nekem is tetszenek a MOMO fülei de a használati különbség hidegen hagy. Jó én könnyen beszélek, a WFFen majdnem ugyanolyan gombok vannak mint a DFPro-n. Amúgy biztos vagyok benne, hogy a kb. 35-50%-al erősebb FF több hozzászokást igényel, mint a váltófülek ;)
Meg mondtam is, hogy akinek jól működő MOMOja van az ne siessen lecserélni. Ha viszont döglődik akkor (most már, még egy hét után) egyértelműen a DFPro-t javaslom. Aki meg WFF kormányt akar lecserélni (figyelsz, Papa? ;) ) annak még inkább a DFPro-t javaslom. Papa legalább a kormány erejével is megbírkózna (Ágoston szerint mondjuk kellene is hozzá) :D

..Azért nem említem a korábbi FF problémámat, mert
1, kísérletezés és fórumozás után arra jutottam, hogy már az FF csekély növelése (103-105%, ami a maximum FF-et nem növeli csak a karakterisztikát állítja) is kielégíti a mégoly kényes ízlésemet is az emlegetett force-lyuk eltüntetésében :up:
2, a kormány így ugyan erősebb a kelleténél és gyakran váltogatok a 2 hardveres force erősség között (HN WR normal force, PR WR "compatibility force", kb. 60%-a a normálnak, igaz ilyenkor van lyuk de nem olyan éles), viszont halovány ígéretet kaptam arra a Logitech driver fejlesztőktől, hogy a következő driver verzióban esetleg alacsonyabb force-beállítás mellett is el lehet tüntetni a lyukat.. Akkor pedig ez a kormány (szerintem) verhetetlen :lollypop: :respect:
:birthday: :ballons: :banana:
Köszi a tanácsokat! :up: Egyébként jól érzed, a bajuszok keresésére gondoltam. Hát, azt hiszem, ha kormánycsere lesz majd egyszer aktuális, akkor előtte mindenképpen kipróbálnám a cuccot, azért. Bár, azt hiszem, hogy meggyőzhető vagyok. :)
[HFRT]Akos Paulin - HFRT Team Captain

ABIT AN8 Ultra, Athlon643200+@4100+, 1GB Kingmax HC PC4000, Gigabyte GeForce 7900GT, Logitech G25, SB Audigy2 Value, AeroCool550W PSU

Fotóim: http://www.flickr.com/photos/18910367@N08/

Kép
Kép

Avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Hozzászólások: 7459
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 10:21
Tartózkodási hely: Mályámi
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Papa_G » 2005 vas. dec. 18 18:29

Falcon!
Be tudod nekem linkelni azt ahonnan a kormánytvetted?
Kép
SALGÓ A.S.E.

joci
Vendég
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2005 szer. dec. 21 17:34

Drájving Fórsz Pró

Hozzászólás Szerző: joci » 2005 szer. dec. 21 18:10

Tiszteletem Falcon elvtársnak!
Ritka látogató vagyok a fórumon de az RBR-ért szintén odáig vagyok. Mivel nem olyan régen vásároltan DFPro-t (1 hónap) ezért megörültem az írásodnak! Jó. Csak van benne egy kis korrigálnivaló (értdekesség): "A 900 foknak ugyan valóban nincs értelme, de a 200-nál többnek igen, némi kísérletezgetés után 270 foknál állapodtam meg" Miről beszélünk Pajtások!!! Egy N-es Mitsunak megközelítőleg ennyit fordul a kormánya (900)! A Ford Focusnak 530-546 fok, a P206, Corollának 640 körül, az Octaviának 681 fok!!! Tessék úgy menni vele! Ha jól tudom mindenki a realisztikusságát ajnározza! Kormányzási áttétel 1:1! Na így már tényleg hasonló lehet (bár én ezt honnan tudhatnám)! Számoljuk azt is hozzá, hogy a WRC-ben is van servo. Az erősségét ennek megfelelően állítsuk be. (Érzésre) Irreálisan ne legyen nehéz, márpedig a 100% az sok. Hozzátenném, álmomban sem gondoltam volna hogy a Momo-hoz képest ekkora különbség lesz! Sajna nekem nincs túl ügyes kezem a játékhoz, de amíg az úton tudok vele maradni addig nagyon élvezem. Ez az FF-lyuk téma pedig eddig fel sem tűnt.

Avatar
Falcon77
[HFRT] Elit
Hozzászólások: 2441
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 11:09
Tartózkodási hely: Budapest, Hungary

Re: Drájving Fórsz Pró

Hozzászólás Szerző: Falcon77 » 2005 csüt. dec. 22 15:30

joci írta:Tiszteletem Falcon elvtársnak!
Ritka látogató vagyok a fórumon de az RBR-ért szintén odáig vagyok. Mivel nem olyan régen vásároltan DFPro-t (1 hónap) ezért megörültem az írásodnak! Jó. Csak van benne egy kis korrigálnivaló (értdekesség): "A 900 foknak ugyan valóban nincs értelme, de a 200-nál többnek igen, némi kísérletezgetés után 270 foknál állapodtam meg" Miről beszélünk Pajtások!!! Egy N-es Mitsunak megközelítőleg ennyit fordul a kormánya (900)! A Ford Focusnak 530-546 fok, a P206, Corollának 640 körül, az Octaviának 681 fok!!! Tessék úgy menni vele! Ha jól tudom mindenki a realisztikusságát ajnározza! Kormányzási áttétel 1:1! Na így már tényleg hasonló lehet (bár én ezt honnan tudhatnám)! Számoljuk azt is hozzá, hogy a WRC-ben is van servo. Az erősségét ennek megfelelően állítsuk be. (Érzésre) Irreálisan ne legyen nehéz, márpedig a 100% az sok. Hozzátenném, álmomban sem gondoltam volna hogy a Momo-hoz képest ekkora különbség lesz! Sajna nekem nincs túl ügyes kezem a játékhoz, de amíg az úton tudok vele maradni addig nagyon élvezem. Ez az FF-lyuk téma pedig eddig fel sem tűnt.
Nos, teljesen igazad van, de had említsem meg ismét a fentebb már idézett pap(p) családot. Meg azt is, hogy az általad kiemelt mondat KZ barátunk megjegyzésére vonatkozott, hogy minek a nagyobb kormányzási szög, ha úgyis nagyobb érzékenységet állítunk be a játékban (ezt mellesleg valószínűleg azért is mondta, mert korábban éppen azon zsörtölődött, hogy miért állítja pl. Sebi olyan érzékenyre a kormányzást, stb. :rolleyes: :D ). Tehát úgy értendő a "nincs értelme", hogy azzal nem lesz könnyebb vezetni az autót. Persze egyébként "van értelme", ahogy rá is világítottál.
Hanem! Szeretném jelezni a többiek nevében is, hogy fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a játék adta kereteken belül olyan beállításokkal menjünk, amilyenekkel akarunk. És különösképpen haragszom az olyan érvelésre, hogy
Tessék úgy menni vele! Ha jól tudom mindenki a realisztikusságát ajnározza!
főleg mivel az "ajnározott realisztikusság" egészen másról szól és ez az érv erős összemosása két merőben különböző dolognak. A fizikai modell (bizonyos határok közötti) realisztikussága, amit ajnározunk, a számítógépen belül lejátszódó számítási folyamatok felépítésére vonatkozik. Arra, hogy a modell által számokban kifejezhető fizikai mennyiségek milyen jól illeszkednek egyes, a való világban lezajló folyamatokban mérhető, szintén számokban kifejezhető fizikai mennyiségekhez. Hogy ez miért jó dolog, abba most nem megyek bele, de világos, hogy mindannyian azért játszunk ezzel a raliprogrammal, mert ennek van a legjobb fizikai modellje. Viszont a számítógépes modell és a valódi fizikai világ játék közbeni tényleges találkozásánál szó sincs semmiféle "hitelességről". Én pl. egy guruló és forgó irodaszéken ülve játszom úgy, hogy a kormányom a kihúzható billentyűtálcára van rögzítve. Ilyen körülmények között talán megbocsátod, hogy úgy szeretném beállítani a kormányt - mint az egyetlen valóban fizikai visszajelzést bizosító eszközt-, hogy a lehető legjobban tudjam kompenzálni azt, hogy nem egy valódi autóban ülök..

Avatar
Papa_G
[Salgo ASE] elit
Hozzászólások: 7459
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 10:21
Tartózkodási hely: Mályámi
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Papa_G » 2005 csüt. dec. 22 16:16

Hát én nem tudok ilyen tudományos dolgokat viszont azt igen, hogy Falconnak igaza van.
Ugyanis a játék nem adja vissza a valóságot. Ha megfigyelsz egy belsőkamerás felvételt az igazi WRC-knél azt látod, hogy nem soxor tekerik túl a (Falcon által használt) 270 fokon. Ha a kormányra beállítanának a 600 fokot, sokkal dolgosabb lenne a vezetés mint igazából. Ugyanis a játékban a kerék nem ugyanúgy reagál egy kormánymozdulatra mint igazából. Ráadásul ehez még hozzájön az is, hogy azon a szinten ahol mi játszunk, nem lenne idő ilyen kormánymozdulatokra. Ugyanis mi egy szimulátorral játszunk, azzal versenyzünk és ezért alkalmazkodnunk kell hozzá. Ha csak élvezkődnénk vele, lehet, hogy kipróbálnánk a 600 fokot.
És végül egy példa McRae-től (1998 belő kamera):
http://video.racing.hu/files/1074/mcrae ... ing.hu.wmv
Kép
SALGÓ A.S.E.

joci
Vendég
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2005 szer. dec. 21 17:34

Hozzászólás Szerző: joci » 2005 vas. dec. 25 23:43

Tiszteletem az Uraknak!

Természetesen én nem akartam senkit kioktatni és a lelkébe tiporni. A beállítási lehetőségek saját kézre szabása, bizony mindenkinek a saját szíve joga! Pusztán csak arra a tényre akartam felhívni a figyelmet, hogy amióta kezembe került ez a kormány és sikerült beállítani ezeket a paramétereket, sokkal nagyobb élménnyé vált számomra a játék! Hittem "naivan" azt, hogy ez nem csak nekem okozhat hasonló élményt. Bocs. A szimulációt és a valóságot senki nem akarja összemosni.Pusztán csak minél több hasonlóságot keresünk bennük. A játék hitelességéért pedig a fantáziánk felelős teljes mértékig, hiszen ahogyan mondod, az egyetlen dolog ami visszajelzést ad számunkra a kormány. Ezért talán ezt a lehetőséget jobban ki lehet használni. Ezidáig sokszor felmerült bennem az a kérdés, hogy a nagy kormánygyártócégek miért nem rukkolnak elő egy ilyen több fordulatra képes vezérlővel. Az odáig világos volt, hogy az ilyet nem vásárolná meg a nagyközönség, de hogy Ti sem találtátok ennek értelmét, ez meglepett. Persze ez nem baj, csak ismétlem meglepett. Papa_G-nak pedig annyit, hogy én bizony akkor csak "élvezkődöm" vele. Tényleg így van. Az amúgy biztos, hogy messze vagyok a ti időtöktől és nem azért mert ilyen beállítással játszom vele, hanem azért mert fakezem van. De azt tudom, hogy ha szűkebbre veszem a kormányzási tartományt akkor még sokkkal jobban kinlódom. Ezért merészkedtem a felszólítást beleírni, amit sajnos a mondatbeli írásjelek nem engedtek árnyalni. A belső kamerás felvétellel kapcsolatban, pedig hozzáfűzném, ez csak egy a sok közül. Ahogy Nektek is, nekem is van jó pár belső felvételem és merem állítani, hogy amit azokon perecelnek, ahhoz nagyon hasonló az RBR-es kormánymunka is. Ja és senki nem állította, hogy ezt a tartományt én ki is tekerem mindig a gyorsasági szakaszon (csak orrtolósban néha és sokalás után). Viszont sokkal árnyaltabbá vált SZÁMOMRA az irányítás. És éppen ezért mertem felvetni a problémás gondolatot. Ötödikbe és hatodikba pedig tényleg ritka hogy túl nagyot tekernének a kormányon. Az erdei szakaszon pedig ha jobban megnézed többször is nagyobbat teker egy írányba a középállástól egy félnél. Ismerem én is ezt a felvételt és ez jobb minőségben még jobban látszik. Minnél jobban tekeri valaki a kormányt annál kevesebbet kell, hogy tekerjen. De Ők VB menők. Amúgy nagyon örültem, hogy reagáltatok, hiszen itthon bár mindenki Lada és rallybuzi, de a gépen csak én gyűröm. Így aztán az RBR téma annyira senkit nem köt le körülöttem. Köszönet a lehetőségért: Joci

Avatar
sebgutkopf
Site Admin
Hozzászólások: 6147
Csatlakozott: 2005 szer. aug. 10 07:48
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sebgutkopf » 2005 hétf. dec. 26 16:00

joci írta:Tiszteletem az Uraknak!

Természetesen én nem akartam senkit kioktatni és a lelkébe tiporni. A beállítási lehetőségek saját kézre szabása, bizony mindenkinek a saját szíve joga! Pusztán csak arra a tényre akartam felhívni a figyelmet, hogy amióta kezembe került ez a kormány és sikerült beállítani ezeket a paramétereket, sokkal nagyobb élménnyé vált számomra a játék! Hittem "naivan" azt, hogy ez nem csak nekem okozhat hasonló élményt. Bocs. A szimulációt és a valóságot senki nem akarja összemosni.Pusztán csak minél több hasonlóságot keresünk bennük. A játék hitelességéért pedig a fantáziánk felelős teljes mértékig, hiszen ahogyan mondod, az egyetlen dolog ami visszajelzést ad számunkra a kormány. Ezért talán ezt a lehetőséget jobban ki lehet használni. Ezidáig sokszor felmerült bennem az a kérdés, hogy a nagy kormánygyártócégek miért nem rukkolnak elő egy ilyen több fordulatra képes vezérlővel. Az odáig világos volt, hogy az ilyet nem vásárolná meg a nagyközönség, de hogy Ti sem találtátok ennek értelmét, ez meglepett. Persze ez nem baj, csak ismétlem meglepett. Papa_G-nak pedig annyit, hogy én bizony akkor csak "élvezkődöm" vele. Tényleg így van. Az amúgy biztos, hogy messze vagyok a ti időtöktől és nem azért mert ilyen beállítással játszom vele, hanem azért mert fakezem van. De azt tudom, hogy ha szűkebbre veszem a kormányzási tartományt akkor még sokkkal jobban kinlódom. Ezért merészkedtem a felszólítást beleírni, amit sajnos a mondatbeli írásjelek nem engedtek árnyalni. A belső kamerás felvétellel kapcsolatban, pedig hozzáfűzném, ez csak egy a sok közül. Ahogy Nektek is, nekem is van jó pár belső felvételem és merem állítani, hogy amit azokon perecelnek, ahhoz nagyon hasonló az RBR-es kormánymunka is. Ja és senki nem állította, hogy ezt a tartományt én ki is tekerem mindig a gyorsasági szakaszon (csak orrtolósban néha és sokalás után). Viszont sokkal árnyaltabbá vált SZÁMOMRA az irányítás. És éppen ezért mertem felvetni a problémás gondolatot. Ötödikbe és hatodikba pedig tényleg ritka hogy túl nagyot tekernének a kormányon. Az erdei szakaszon pedig ha jobban megnézed többször is nagyobbat teker egy írányba a középállástól egy félnél. Ismerem én is ezt a felvételt és ez jobb minőségben még jobban látszik. Minnél jobban tekeri valaki a kormányt annál kevesebbet kell, hogy tekerjen. De Ők VB menők. Amúgy nagyon örültem, hogy reagáltatok, hiszen itthon bár mindenki Lada és rallybuzi, de a gépen csak én gyűröm. Így aztán az RBR téma annyira senkit nem köt le körülöttem. Köszönet a lehetőségért: Joci
Szia Joci!

Egy ideje már megfigyeltem, hogy a rally pilóták a valóságban is hasonló módszerrel kormányoznak mint mi. Mindkét irányban van 2-3 kormányállás amit használnak és rááll a kezük. A többi mozdulat csak ezen állások közötti átmenet. Nekünk a gamában ugyanez a szokásunk, hogy a csúsztatásokat, beforgatásokat bizonyos kormányállásokkal oldjuk meg mindig. Ha ehhez hozzávesszük, hogy mivel mi kevesebbet tekerünk a nagy érzékenység miatt ezért jóval hamarabb el tudjuk juttatni a kereket a kívánt állásba így gyorsabban tudunk reagálni és gyorsabban végezzük ügyanazt a folyamatos korrekciót, amit a rally pilóta is tesz.
Tehát ilyen szmpontból jó nekünk a nagy érzékenység, mert a kormány tekergetésének csak a nagyon tempós és íven autózós részeken van haszna.

Aztán látogassál ide máskor is. :)

Válasz küldése